hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Reklame for barn??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Reklame for barn??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 12/08/2006 :  21:58:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
den kinder reklamen så jeg på tv2 i går kl 22.15 el noe... og tv2 har vel ik lov å sende utenlands reklame? :)

Opprinnelig postet av Angela^

Håper de ikke sender reklame rettet mot barn kl 22:15.. Regner med at de ikke har barne-TV da? Ikke bare en barnslig vri på en voksenreklame?

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 12/08/2006 :  22:16:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
har du ik sett reklamen? barna kommer løpende til foreldrene som lokker med denne sjokoladen, og "visdomsordet" på slutten er :" sjokoladen, som er spesial laget kun for barn...."
Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p Gå til toppen av siden

prinsesseronja

Skrevet - 14/08/2006 :  11:30:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
den kinder reklamen så jeg på tv2 i går kl 22.15 el noe... og tv2 har vel ik lov å sende utenlands reklame? :)

Opprinnelig postet av Angela^

De har lov å sende reklame "rettet mot barn" etter 22.00. Da skal barna sove. Ellers er det ikke lov å bruke barn under 12 år i reklamer som kan henvise seg mot barn.

Silje; jeg skjønner at du synes det er kjipt med 30 sekunder reklame, men jeg synes det er bedre enn å firedoble lisensen eller øke skattene. De to-tre plakatene som kommer opp synes jeg er til å overleve.

At U-HU innførte gadgets til barneprogrammer for første gang stemmer vel ikke helt.. Som tidligere nevnt her gjør jo Disney akkurat det samme og har gjort det så lenge jeg kan huske.

Selvsagt kan de virke utspekulert og kjipt at NRK tar profitt fra barna, eller foreldrene som det egentlig er. Til gjengjeld synes jeg det er bedre at barna kjøper gadgets fra barne-tv som jeg synes er et kvalitetsprodukt istedet somm Bratz..
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 14/08/2006 :  11:44:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Prinsesseronja: U-HU var det første programmet NRK selv produserte for å selge produktene de selv har laget. Disney er utenlandsk og har svært lite med NRK (og driften av NRK) å gjøre. Så det stemmer nok.

Du må jo gjerne synes det er greit, jeg for min del liker at folk og bedrifter holder seg til oppsatte lover. Bl.a. at NRK faktisk skal være reklamefri siden vi betaler for å ha den.. Eller.. Man betaler jo den uansett om man har NRK eller ikke, så man kan vel kalle det en TV-lisens. :-)
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.