hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kopper/klokker
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Kopper/klokker
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

hestefreek

» VIP

Norway

Skrevet - 11/08/2006 :  18:33:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehestefreek  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehestefreek  Svar med kopi av melding
Kopper,klokker er en form for beskyttelse som festes rundt hoven for å beskytte balletråkk/ tråkke av sko o.l

Er det noen her som bruker det?
Vurderer å kjøpe et par nå for å bruke når jeg skal øve økninger (og hører at hesten "klamper" veldig når jeg gjør små volter/svinger i galopp. Høres ut som to plastikkbokser som dunkes sammen

Men hva mener dere om dette? og hvis dere skulle brukt det, hvorfor?

Ser at nesten alle bruker det i Danmark, for å unngå skader under trening. Som muligens kunne komme, selvom hesten aldri har visst tegn til det..
Synes dette også er en form for overbeskyttelse og jeg da, hvis det overhodet ikke er nødvendig.
På unghester er det greit, og hester som ris veldig frem/økninger.
Men må si jeg er veldig vippende her.

Ikke forvent at ting detter ned i fanget ditt. Hvis du jobber for det vil du bli overrasket over hvilke muligheter du får!

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 11/08/2006 :  18:38:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Jeg bruker det alltid når jeg rir. Uansett om jeg skritter på tur, eller trener dressur på banen. Jeg bruker det for at hesten ikke skal tråkke seg, noe som kan skje når jeg trener på sideveisøvelser (sjenkelvikninger, versader, traver). Bare for å være på den sikre siden. Jeg har sett nok av skader på hester som har tråkket seg uten kopper, så jeg tar ikke sjansen på det selv.
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

aspøylisa

» VIP

Norway

Skrevet - 11/08/2006 :  19:05:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideaspøylisa  Svar med kopi av melding
Eg har de i sprang, for eg har ein ganske ung hest! Å de e litt domt om hu får hovsprekk!

ta en kikk på min vip...! Gå til toppen av siden

hestefreek

» VIP

Norway

Skrevet - 11/08/2006 :  19:17:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehestefreek  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehestefreek  Svar med kopi av melding
Godt å vite at andre tenker sånn!
Hesten min tråkket seg i vinter, på balla rett ved kronranden. lite lekkert. Greit med snø, men han er en sinnsykt gris på boksen, og det ble betennelse og all gørr.. måtte klippe det opp hver dag
og han har enda arr.
Det er lite morro ass.. Heldighvis ikke halt ellernoe.. Men bandasjestyr og rensing av et meget motvillig hest.
Han er bare 5. Jeg ser det som er god investering

Men det de spørsmålene: Hvorfor rir du med kopper?
Og så sier du hvorfor, og så gir de deg det "du er så fiffen-blikket"

Ikke forvent at ting detter ned i fanget ditt. Hvis du jobber for det vil du bli overrasket over hvilke muligheter du får! Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 11/08/2006 :  19:59:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Men det de spørsmålene: Hvorfor rir du med kopper?
Og så sier du hvorfor, og så gir de deg det "du er så fiffen-blikket"

Opprinnelig postet av hestefreek

Her er det i allefall ikke sånn. De aller fleste rir med kopper, og alle vet hvorfor. De som ikke rir med kopper, synes heller ikke at vi som gjør det er "fifne", men at vi gjør det vi mener er riktig for våre hester og vårt bruk.

Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

hestefreek

» VIP

Norway

Skrevet - 11/08/2006 :  20:13:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehestefreek  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehestefreek  Svar med kopi av melding
Lucky you then;)
Hehe, menmen! Hesten først sier jeg bare:D

Ikke forvent at ting detter ned i fanget ditt. Hvis du jobber for det vil du bli overrasket over hvilke muligheter du får! Gå til toppen av siden

jossa
» VIP

Skrevet - 11/08/2006 :  22:14:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg rir med klokker på alle 4 bein uaensett trening. Dette pga de tråkker seg,eller gidder vartfall ikke at de skal gjøre det. Ganskje greit i dressuern når vi ri øvelser. En billig forsikring! Gå til toppen av siden

Liv-KleppanBest

» VIP

Skrevet - 11/08/2006 :  22:24:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bruker (eller brukte...) kopper på det varmblodshingsten jeg red inn. fordi han er veldig klønete, og har litt for lange bein som han har problemer med å styre. så vi brukte alltid kopper. nå er han desverre sendt til travtrening på travbanen, og der er det nok lite kopper, ja.

på kaldblodstraveren min bruker jeg kopper i dressurarbeidet, spessielt hvis vi skal galoppere eller trave mye. eller trene på sjenkelvikninger. det er mye bein på rare steder på den hesten. bruker det også når vi rir sprang.
Gå til toppen av siden

Reaper

Skrevet - 11/08/2006 :  23:53:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvilken type kopper bruker dere?
bruker dere gummi med borrelås, uten borrelås,nylon(?)
Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 12/08/2006 :  00:27:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Jeg bruker ikke gummi, men de litt tykke med tøy utenpå og noe litt hardt inni.. Hehe, vet ikke helt hva det er! Men de har i hvertfall borrelås.
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 12/08/2006 :  01:40:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Jeg bruker sånt når jeg longerer jeg.. Vi har "gummigrop" (fenomenalt underlag å longere på, men kan bli vel dypt og tungt for større, eh, utfoldelser...)

Om hestene får en liten rodeo-iling i longen her, fyker skoene fort rett vest. Da er det greit å ha på litt store busser, så de ikke får tak på bakkanten av skoene...

Kaller det busser vi da, alltid gjort det i travet, tingen er vel den samme om den sitter på en .. eh.. hobbyhest...

Gå til toppen av siden

Katrine_Sandore

Skrevet - 12/08/2006 :  04:03:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKatrine_Sandore  Svar med kopi av melding
Hesten min tråkka seg dypt å svært på høyre forbein i vinter, da han gikk med brodder. Etter det gikk han med kopper ute frem til broddene ble tatt ut.
Hva synes dere om det? Jeg red også med kopper da. Men ikke nå når han bare har vanlig sko.

Jeg Liker Smileys, Jeg Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 12/08/2006 :  06:51:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
prøvde kopper en gang,men da begynte hesten min å gå i noe alla spanska skritt..har noen prøvd de balleringene?
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

_Emperador

Skrevet - 19/08/2006 :  22:06:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse_Emperador  Svar med kopi av melding
jeg bruker neopren klokker med borrelås, og de er knallgode!!! kjøpte de på www.rytterbua.no, ble så fornøyd når jeg fant slike kopper jeg hadde lett etter, og i str L også !! hurra!!! Gå til toppen av siden

janickeogspadi

» VIP

Skrevet - 20/08/2006 :  11:15:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopper,klokker er en form for beskyttelse som festes rundt hoven for å beskytte balletråkk/ tråkke av sko o.l

Er det noen her som bruker det?
Vurderer å kjøpe et par nå for å bruke når jeg skal øve økninger (og hører at hesten "klamper" veldig når jeg gjør små volter/svinger i galopp. Høres ut som to plastikkbokser som dunkes sammen

Men hva mener dere om dette? og hvis dere skulle brukt det, hvorfor?

Ser at nesten alle bruker det i Danmark, for å unngå skader under trening. Som muligens kunne komme, selvom hesten aldri har visst tegn til det..
Synes dette også er en form for overbeskyttelse og jeg da, hvis det overhodet ikke er nødvendig.
På unghester er det greit, og hester som ris veldig frem/økninger.
Men må si jeg er veldig vippende her.

Nå har jeg klart å lure meg inn på en side jeg ikke har vært på før...
Men, jeg bruker klokker nesten hver dag når jeg rir. Jeg rir islandshest, men også endel dressur på den samme hesten. Vi bruker klokker både som beskyttelse og som vekter...

Det høres ut som hesten din smir seg når du øker på i traven, dette kan ha noe med at den er i ubalanse og ikke har nok muskler... Med litt trening kan dette bli bedre, og klokker hjelper jo til sånn at ikke hesten trår seg... Men vær obs på at hesten kan trå av seg skoene selvom du bruker klokker. For å få slutt på smiingen kan du sko om hesten din litt ved at du skrår bakhøvene littegrann innover sånn at de ikke treffer forhøvene...

Lykke til
Gå til toppen av siden

*Prinsen*

» VIP

Skrevet - 20/08/2006 :  18:55:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bruker alltid kopper. Utenom på skritteturer. Min er fæl til å tråkke seg, tråkket seg stygt i vinter når han gikk med brodder og etter det bruker jeg alltid kopper. Synes de i gummi med borrelås fungerer helt greit, de i neopren,semsket eller kunstlær får jeg aldri til å sitte ordentlig på han,så da holder vi oss til gummikoppene! Synes ikke det er no overbeskyttelse hvis hestene trenger det,og er man redd for beina så gjør det jo ikke no om man bruker de selv om hesten ikke har for vane å tråkke seg,vil ikke si at de er til noe hinder for hesten,greit nok gikk min litt rart i starten med lange steg (glad til jeg siden det er kaldblods,hehe) men det var fordi han aldri hadde brukt det før, men nå går han helt normalt. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.59 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.