hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Fore opp tynn hest, som IKKE trenger mere energi.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Fore opp tynn hest, som IKKE trenger mere energi.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

htj

Norway

Skrevet - 10/08/2006 :  22:35:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehtj  Svar med kopi av melding
Jeg rir en fullblods, som er ganske sprek, men litt for tynn også. Hva bør jeg fore henne med for at hun skal bli "feit" men ikke sprekere?? Tennene skal sjekkes, det er mulig at det er fordi de er for lange, men bare sånn i tilfelle det ikke er det;) Blir glad for svar!!

<3 Nâste<3

Touch your horse with your hart and put your hart in your hand=p

Opal

» VIP

Skrevet - 10/08/2006 :  23:49:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kjør på med høy! Men husk at det er ikke gjort over natta å få en fullblods som er tynn i "godt" hold.

Gå til toppen av siden

lene og diesel

» VIP

Norway

Skrevet - 11/08/2006 :  12:33:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelene og diesel  Send %s1% en ICQ meldinglene og diesel  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselene og diesel  Svar med kopi av melding
Skriver under på det Opal skrev. Høy er første prioritet. Jeg har samme problem med min araber,han blir lett het og trenger mye fòr for å holde vekta oppe. Jeg gir han høy og fri tilgang på rundball. Forer på betfor og bygg,evnt litt energi. Når jeg forer med energi og betfor,tar jeg vekk byggen. Energi er et flott for for hester som lett blir hete av feks. komplett.
Intet er umulig,inntil noen har bevist at det ikke er mulig! Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 11/08/2006 :  13:29:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Conditioning cubes / Mix fra Spillers.

I tillegg til fri tilgang på grovfor av god kvalitet.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 11/08/2006 :  14:45:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Conditioning cubes / Mix fra Spillers.

Opprinnelig postet av Kurre

"Virket" ikke på min skrantne lille dame (fôret på dette i 1/2 år) - men hyggelig hvis det virker for andre selvsagt....
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 11/08/2006 :  18:34:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ok.Da prøver man noe annet...
Hester er som folk flest,forskjellige.Noen blir fete av å lese oppskriftbøker,noen drikker fløte for å holde på vekta...

Virkelig godt og nok grovfor er stort sett den beste og sikreste veien å gå.
Passer man på å få rette kvalitet her og å gi nok,så er man langt på vei. Er lurt med en analyse,da...hjelper lite å gjette.

Torpedo

Norway

Skrevet - 11/08/2006 :  19:13:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Høy av god kvalitet!
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 11/08/2006 :  21:11:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Green Power og Betfor går jo under grovfor, så jeg har gode erfaringer med å gi dette i tillegg til høyet.
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 11/08/2006 :  22:16:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
olje? Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 11/08/2006 :  22:34:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
olje?

Opprinnelig postet av Lopke

Olje gir vel også litt energi, og det ville hun jo ikke ha, da hesten er sprek nok.

Gå til toppen av siden

htj

Norway

Skrevet - 12/08/2006 :  00:02:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehtj  Svar med kopi av melding
Tusen tusen takk for svarene!! Skal prøve dette. Har faktisk gitt henne mye høy i det siste, og det har hjulpet mye!! Hun får også fri tilgang på rundball, men det liker jeg ikke så godt, for det virker som at det bare blir mye luft i magen av det;p
Touch your horse with your hart and put your hart in your hand=p Gå til toppen av siden

utstyrselges
» VIP

Skrevet - 12/08/2006 :  10:52:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Olje er kjent for å gi energi ja, hoppa jeg hadde på for en gang holdt på å gå ut av sitt gode skinn av sprekhet. Men så bytta eier over til rapsolje, den skal visst inneholde veldig lite/ingen energi. Hoppa ble rolig, og hun ble i veldig godt hold.
Så det funka ihvertfall i dette tilfellet (såklart i tillegg til mye høy og riktig kraft)
Gå til toppen av siden

Kristine og Sabina

» VIP

Skrevet - 12/08/2006 :  11:15:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine og Sabina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine og Sabina  Svar med kopi av melding
Bygg og grisepellets har jeg hørt at funker;D
Sabina 4-ever In My Heart<33 Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 12/08/2006 :  11:20:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Og siden det er hest du skal fore opp,så er det nok greit å styre unna griseforet...

munti

Skrevet - 12/08/2006 :  13:31:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Høy
Høy
Høy og litt mere høy

Betfor

finnes uten sukker
Eller bruk vanlig Betfor. Hell på masse vann la det trekke lenge og hell av melassevannet før du forer med det, så slipper du masse av hurtig energi. Kansje så mye som 1 kg om dagen (og da mener jeg tørr 1 kg)

Green power.

Tenk på at hesten skal ha mulighet til å tygge hele dagen. utenom når den blir trent da

Ja jeg har en sånn derre fiber er best greie prøver så godt jeg kan å fortelle alle sammen om det.

Gå til toppen av siden

Itago

» VIP

Norway

Skrevet - 12/08/2006 :  13:45:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mais mel eller mais pellets virker feitende;)
Grisepellets og bygg er og allternativer;)
Lykke til!
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.