hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Fines det sekter i Norge??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Fines det sekter i Norge??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Lopke

Norway

Skrevet - 09/08/2006 :  10:44:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes dette temaet er litt spennende jeg..

etter vi hadde en sekt (S/M greier) i Randers (DK) hvor jeg kommer fra, hvor en dame ble banket til døde og sjefen, en mann på 45 år var kjæreste med en 15 årig jente hvor moren var medlem og de ble senere gift da han var i fengsel for mord.. ja mye rart i verden. Denne sekten var "hemmelig" altså ingen kjente noe til dem før mordet på denne 40 årige prestedama (ja hun var noe innen for kirken) ble offentlig..

rar historie.. som ikke er slutt..

Noe lignende i Norge? Sekter (ikke nødvendigvis sexsekter)

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 09/08/2006 :  11:27:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Mja, det var noe kidnappingsgreier der jeg kommer fra et år. Det var faktisk noe dansk, om jeg ikke husker helt feil. Husker ikke helt detaljene rundt det, men mener det var noe sektopplegg. Hva de gjorde i Gudbrandsdalen aner jeg ikke.. ;-) Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 09/08/2006 :  12:32:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Mener du sekter som f.eks. Jehovas vitner og slikt?
Der er jo et eller annet "murer"-sekt eller noe i den duren, husker den gamle presten vi hadde her var det de kaller "murer". Det var visst en eller annen hemmelig sekt som ingen andre enn de som var medlem fikk vite noe om..
Etter hva jeg fikk vite, aner ikke mer om det. Men kanskje andre som vet?

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 09/08/2006 :  12:40:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Der er jo et eller annet "murer"-sekt eller noe i den duren, husker den gamle presten vi hadde her var det de kaller "murer". Det var visst en eller annen hemmelig sekt som ingen andre enn de som var medlem fikk vite noe om..

Opprinnelig postet av Bente_og_Etanec

Du mener kanskje Frimurerlosjen? vet ikke hva de bedriver, men er ikke det en lukket "gutteklubb" som tror på Gud? (Dumt forklart kanskje...)
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 09/08/2006 :  12:49:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

nei jehova og pinsebevegelsen og andre frikirker ser jeg ikke som sekter (selvom de ligner på mange måter)

frimurerforeninger og andre losjefolk er egentlig heller ikke sekt. Idag opereres med mange losjer som egentlig ofte er en manneforening. Hva de driver på med vil de ikke helt si men ofte handler det om å møtes med andre menn i samme fag.. f.eks. selvstendig næringsdrivende..

Pappa var med i denne "losjen" http://www.jci.dk/aiz.asp?id=241 som egentlig også bare er en slags "klubb".

Med sekt så mener jeg kanskje mer ala moonbevegelsen, emenkaya, Guds barn (the family), smiths venner?? ufobevegelser o.lign.

Emenkaya-ordenen

--------------------------------------------------------------------------------

Også kaldet Livsfællesskabet, Indjani-ordenen, Mason Akademi, Virkegruppen Ninaku m.fl.

Teosofisk New Age-sekt i Randers ledet af den tidligere postmand og psykoterapeut* Uffe Hove. Hove blev idømt 7 års fængsel i 2002 bl.a. for at have tævet én af sine disciple, den tidligere hjælpepræst Ellen-Johanne Tandrup, til døde og for at have seksuelt udnyttet en 16-årig pige i sin varetægt. Han vedblev med at styre sekten fra fængslet og giftede sig med den 16-årige, da hun blev myndig. På flere af gruppens hjemmesider, som nu er nedlagt, udstillede han sin besynderlige lære, som var en blanding af esoterisk New Age-kristendom og sado-masochisme.

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 09/08/2006 :  12:51:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
han Uffe Hove og hu jenta er jo nå gift. Hun er nok 19 år idag. Han er stadig på utgang. fra fengsel Og har ennå en del tilhengere, men holder vist nå til i Århus..
De har en veldig rar hjemmeside :)
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 09/08/2006 :  12:58:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
siste artikel om sadismesekten: http://amtsavisen.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060809/RANDERS/108090701/1026

de er ikke helt gode i hodene sine..
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 09/08/2006 :  13:16:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Du mener kanskje Frimurerlosjen? vet ikke hva de bedriver, men er ikke det en lukket "gutteklubb" som tror på Gud? (Dumt forklart kanskje...)

Opprinnelig postet av BirreogVickie

Ja det var det jeg tenkte på ja

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

smulemor

Skrevet - 09/08/2006 :  13:51:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
vet ikke helt hva vigrid kommer under jeg ? de har ihvertfall en del rare ritualer når det kommer til dåp og bryllup midt i skogen.
ei venninde og jeg red rett opp i et rituale der en gang... har aldri bråsnudd og gallopert så fort vekk noen gang.

Redigert av - smulemor den 09/08/2006 13:52:02 Gå til toppen av siden

AnnetteHansen

Norway

Skrevet - 09/08/2006 :  13:55:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
"etter vi hadde en sekt (S/M greier) i Randers (DK) hvor jeg kommer fra, hvor en dame ble banket til døde og sjefen, en mann på 45 år var kjæreste med en 15 årig jente hvor moren var medlem og de ble senere gift da han var i fengsel for mord.. ja mye rart i verden. Denne sekten var "hemmelig" altså ingen kjente noe til dem før mordet på denne 40 årige prestedama (ja hun var noe innen for kirken) ble offentlig.."

Dette har vel ingenting med SM å gjøre?
SM er noe som begge praktiserer på frivillig grunnlag.

Han typen der er vel "bare" syk...
Men en trist historie er det jo absolutt...

URK!!
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 09/08/2006 :  14:55:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
"etter vi hadde en sekt (S/M greier) i Randers (DK) hvor jeg kommer fra, hvor en dame ble banket til døde og sjefen, en mann på 45 år var kjæreste med en 15 årig jente hvor moren var medlem og de ble senere gift da han var i fengsel for mord.. ja mye rart i verden. Denne sekten var "hemmelig" altså ingen kjente noe til dem før mordet på denne 40 årige prestedama (ja hun var noe innen for kirken) ble offentlig.."

Dette har vel ingenting med SM å gjøre?
SM er noe som begge praktiserer på frivillig grunnlag.

Han typen der er vel "bare" syk...
Men en trist historie er det jo absolutt...

URK!!

Opprinnelig postet av AnnetteHansen

tja det er jo her politi og voldsmann har to forskjellige forklaringer..
Offer valgte å la seg avstraffe på et kors i et rom. "sjefen" og hans disiple hjal med å binde opp. Det er vist en greie de hadde med eget S/M rom..

Dama dør av sine kvestelser.. Sjefen sier det var et uhell for de var med på det alle sammen (for det er jo sånn SM egentlig er) men siden hun døde ble han dømt for mord..

Hvis dere leser litt på siden deres http://countsix.com/ så står det myyye rart.. mange rare bilder..

stakkar jenta er jo helt hjernevasket..
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 09/08/2006 :  15:28:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Jeg vet ikke helt om det kan kalles sekt, men det er ei gruppe med veldig kristne folk her som er så oppsatt på å IKKE ha sex før ekteskapet, at de gifter seg når de er rundt 18 år, helt sykt!
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 09/08/2006 :  15:29:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
foresten; scientologikirken har visstnok noen medlemmer i Norge også, men her er de ikke så ekstreme som i andre land.
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 09/08/2006 :  15:40:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Hvordan fungerer smitsh venner egentlig? :p

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 09/08/2006 :  15:55:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hvordan fungerer smitsh venner egentlig? :p

Opprinnelig postet av Bea

http://no.wikipedia.org/wiki/Smiths_Venner
Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 09/08/2006 :  16:04:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Smiths venner har jo kjøpt Sola nå. De som driver horze hestebutikken også.
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.