hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva tror du hun har lært?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Trav
 Hva tror du hun har lært?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

sPikE

» VIP

Norway

Skrevet - 17/11/2003 :  18:12:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har en kaldblodstraver som nå er 6 år. Fra hun var født til hun var ca 4 år var hun hos travtrenere, og jeg bare lurer på hva dere som er litt mere flink med treninga tror hun har lært av trav det? Sånn hva trener de hestene til og hvordan? veit at hubn er travtrena men tror ikke hun har gått løp.

-sPikE-

c",)

» VIP

Norway

Skrevet - 17/11/2003 :  19:16:44  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingc  Svar med kopi av melding
hvordan travtrenere trener hesta er like forskjellig som dag og natt.
noen trener bare trav andre trener både dressur og sprang...
prøv å finne ut hvem som trente henne de vet hvordan hun er trent, kansje DNT kan hjelpe deg litt på vei???
lykke til!!!

Gå til toppen av siden

sPikE

» VIP

Norway

Skrevet - 18/11/2003 :  17:10:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
joda skjønte jo at alle trener forskjellig, men hva lærer egentlig en travhest? Prøver å finne dem som hadde henne først.=)

-sPikE-
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 19/11/2003 :  20:22:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Vel, du har vel hørt uttrykket "veloppdragne travere", så de lærer iallefall å oppføre seg sammen med mennesker (men ingen regel uten unntak selvsagt). De traverne jeg kjenner (både aktive og omskolerte) er svært høflige hester, og de er vant til både mye trafikk og masse mennesker. Kort og godt; De er mye håndtert, noe som gir dem større forutsetninger til å takle "farene" som lurer
Nå snakker jeg ut fra egne erfaringer, de aktive traverene jeg har holdt på med har iallefall vært slik, samt min egen omskolerte lille kaldblodshoppe!

Når det gjelder hva den kan; så er det nok kjøring den kan best, samt selvsagt det å løpe fort. Det kan nok lite innen dressurridning hvis det er det du mener.
Gå til toppen av siden

OzzyO

» VIP

Skrevet - 21/11/2003 :  19:47:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg er helt enig med holter! en traver på 3 år er mye mer håntert enn en ridehest på 3 år.. og igrunnen vandt med det meste!
og det finnes ingen standard oppskrift for hvordan folk trener.. for det er ingen som gjør likt! men hadde hun stått på vår stall..
så hadde hun blitt temt på våren som åring,kjørt med et par ganger og deretter slppet på beite hele sommeren. blitt tatt inn igjen på høsten og blitt kjørt med jogget lett ca annen hver dag til etter nyttår hvor de da på ny året begynner å presse de litt mer en gang i uka,forbereder dem til det som vil bli hurtig-kjøring.. dette fortsetter vi med til etter sommeren igjen og så kommer det også inn litt mengde-trening.. på vinteren som 2 åringer begynner de å trenes intervaller,først forsiktig en gang i uken i en mnd med morsjon/mengde-trening ellers annen hver dag.. så intervaller hver 6 dag i en mnd osv til de går intervaller ca hver 4 dag,men det tar lang tid å komme dertil,både hvor mangen intervaller og farten på intervallene... men dette er jo forskjellig fra plass til plass og fra folk til folk! ble du litt klokere eller?
Gå til toppen av siden

c",)

» VIP

Norway

Skrevet - 22/11/2003 :  17:33:22  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingc  Svar med kopi av melding
på stallen hos oss trener vi unghester nesten på samme måten som hos frk.mona, men vvi starter litt tidligere med "å trene ordentlig".
vi henter hjem åringene midt i august, de blir da kjørt med i rolig tempo tre dager i uken til november. da starter vi med å henge fex. et biljul etter roadkarten, og det blir litt mer trening jogg. litt utpå vinteren ca. februar starter vi åm trene ordentlig litt hurtig arbeid ol. det er også på tide å dra til banen å kjøre litt der...
de fleste av toåringene har i august klart kravene for mønstringsløp.
etter det er det klart for vanelige løp, det er ikke så mange løp for toåringer i norge så vi må ofte til sverige og danmark...
hestene blir ridd inn våren/sommeren som treåringer.

dette er varmblods, kalblods er oftest litt senere utviklet så starter hurtigtreningen litt senere.

travhest er best Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 22/11/2003 :  20:52:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Jeg har foresten jobbet i en travstall noen sommre for endel år siden. Der ble hestene innkjørt som to-åringer, og startet prøveløp som to-åringer. De ble trent omtrent hver dag (ikke de yngste hestene), annenhver dag med hurtigkjøring og rolig skritting. Jeg fikk også lov til å ri den ene hingsten av og til. Litt spesielt med treningen er at de blir kjørt mest i bakker, vet ikke om dette er vanlig i trening av travhest, men utfra resultatene disse hestene (Bl.a Rigel Jo, Alm Rau Jo og Storm Jo) har å vise til, så funker ihvertfall metoden. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.