hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor mye tror du jeg får for han?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Hvor mye tror du jeg får for han?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

ChristinaOgGampene
» VIP

Norway

Skrevet - 07/08/2006 :  23:45:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Moonlight er en Tinkervallak på 4 år, han er veldig pen og se på og har noen utrolige farger. Han er ca 1.50 m i manken.

Han er innridd og har startet LD dressur og 50 cm sprang.
Han er veldig rolig og har i sommer gått i rideleir og blitt brukt av nybegynnere.
Har ingen papirer på han, han er fulgt opp med vaksinasjoner, markkur, rasp og skoing.
Han er fin og laste og står veldig stødig på henger, både alene og med annen hest.
Han er rolig på tur både alene og med andre hester.
Han er meget lærevillig gr godt frem og har veldig fine bevegelser.
Han er snill på boks og spilt og med andre hester.
Moonlight aldri hatt noen skader så lenge jeg har hatt han.

Jeg skal selge han til våren og hadde vært moro og bare vite hva dere syns jeg skulle tatt for han.
Jeg ga selv 19.000 for han da han var 3 og da var han nesten ikke håndtert i det hele tatt.
Jeg tenker ca 30-35.000...

Det er vanskelig å være kvinne - en skal tenke som en mann, se ut som en ung pike og arbeide som en hest...:P

Lucinda:

Norway

Skrevet - 08/08/2006 :  00:07:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Valakk, uten papirer... Da synest eg faktisk det du gav for han er mykje...
Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 08/08/2006 :  12:49:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Tinkere ligger jo forsåvidt høyt i pris.
Jeg kjøpte en 3årig Tinkervallak for 4år siden og ga da 25.000,- for han. Han var det heller ikke papirer på.
Han var innridd og innkjørt, men kunne ikke no.

Jeg trur du kan få 30-35.000,- for han.
Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 08/08/2006 :  13:02:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes også det høres ut som en ok pris for en grei allroundhest.
I forhold til alder er han jo på et greit nivå.

Hva hjelper det forresten med papirer på en vallak da?
Hadde ikke jeg gidda betalt no ekstra for.
Den kan jo ikke avles på, men likevel bli en super hobbyhest.

Anette Gå til toppen av siden

Linn&Bajazzo

Norway

Skrevet - 09/08/2006 :  13:49:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLinn&Bajazzo  Svar med kopi av melding
Tror nok du kan få minst 30 for han ja...tinkerene ligger jo ganske høyt i pris, men jeg synes kanskje 35 er litt drøyt for en 4 års vallak. Men det er bare min mening da Du får se hva folk er villig til å betale.

Jeg betalte 20 for min tinkervallak som da var 4 år, kun turridd og muligens innkjørt. Dette er jo da 3 år siden, men jeg synes det var ganske billig.
Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 09/08/2006 :  17:21:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
en bra på stamtavle på en valakk er viktig med tanke på foreldrenes prestasjoner.
En valakk med ukjente foreldre som aldri har prestert en skit vil kanskje få avkom som ikke presterer heller, det er større sjanse for at avl på hester med gode rpestasjoner får avkom som blir gode.

Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 09/08/2006 :  17:22:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Forresten, hvorfor er tinkere så populære? Må jo være flekkene ( selvom flere ikke har flekker) kan jo umulig være pga det grusomme eksteriøret de fleste har :|

Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 09/08/2006 :  22:38:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Forresten, hvorfor er tinkere så populære? Må jo være flekkene ( selvom flere ikke har flekker) kan jo umulig være pga det grusomme eksteriøret de fleste har :|

Opprinnelig postet av Bea

Det er flotte hester da, som også er kjent for å ha et veldig bra gemytt. Hvertfall ut ifra hva jeg har hørt og de jeg har vært borti. Håper da ikke de fleste kjøper Tinker pga flekkene? Før syntes jeg det var veldig fint med flekker på Tinkeren, men nå synes jeg helheten teller mest. Det gjør det jo såklart på alle hester, men. Jeg hadde heller kjøpt en ensfarget Tinker med bra kropp osv enn en mindre bra med flekker.
Har Tinkere grusomt eksteriør? Hmmm... Glad hoppa mi ikke er en av de fleste da

Ang det med Tinker uten papirer. Når denne rasen begynte å komme til Norge var det svært få (kanskje ingen?) med papirer. Denne rasen ble ikke stambokført. Men nå står Tinkerforeningen på for å få flest mulig Tinkere registrert.
Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 09/08/2006 :  22:44:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tror nå at til syvende og sist er det hvordan vi former og utdanner hesten som teller, IKKE hva foreldrene har prestert.
Nytter lite med topp avstamning, om ikke vi klarer å bruke hesten kapasitet, og utdanne den godt nok.
SÅ jeg ville ikke betalt ekstra for en "bra" avstamning på en vallakk...

Anette Gå til toppen av siden

Kristine-Ibrahim

» VIP

Skrevet - 09/08/2006 :  23:51:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Helt enig med Anette! Gå til toppen av siden

Mie Ulrika

Skrevet - 10/08/2006 :  09:32:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bea: så vidt jeg vet kan ikke vallaker få avkom
A life lived in fear is a life half lived Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.7 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.