hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hover;p
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Hover;p
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

htj

Norway

Skrevet - 07/08/2006 :  23:20:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehtj  Svar med kopi av melding
Heij! Jeg rir en hest, som har hover som vokser gaaanske treigt. Noen som har en ide, eller vet av noe som gjør at hivene blir bede, og lengre(hun har så korte hover at det liksom ikke blir noe å ta av når hun skal bli skodd...) Har hørt at hvitløkspulver er bra? eller?;p
Blir glad for svar dah;p

Touch your horse with your hart and put your hart in your hand=p

TORHILD

» VIP

Skrevet - 07/08/2006 :  23:55:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Biotin har jeg hørt, men ikke hvitløkspulver.... Biotin er for hud, hår og negler (høver), hvitløk er for immunforsvaret.
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 08/08/2006 :  02:48:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
bilde?:)
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

frida85

» VIP

Norway

Skrevet - 08/08/2006 :  11:30:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefrida85  Svar med kopi av melding
Jeg har hørt at biohov skal være bra, tror man får tak i det på norgesfor eller felleskjøpet. Og noe som heter cornucrescine, gir økt kvalitet og påskynder veksten. Vet de har det på skoies. Har samme problem med hesten min på sommeren.

Håper dette hjelper!

And God took a handful of South wind and from it formed a horse, saying:
"I create thee, Oh Arabian. To thy forelock, I bind Victory in battle.
On thy back, I set a rich spoil And a Treasure in thy loins.
I establish thee as one of the Glories of the Earth...
I give thee flight without wings."
Gå til toppen av siden

.:Xena:.

» VIP

Norway

Skrevet - 12/08/2006 :  07:44:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse.:Xena:.  Svar med kopi av melding
Honning hjelper faktisk også...

En smører/gnir naturell honning inn i kronranden...Veldig effektivt

Hestefolk er de rikeste fattigfolk som finnes.... Gå til toppen av siden

Alger97

» VIP

Norway

Skrevet - 02/09/2006 :  16:59:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAlger97  Svar med kopi av melding
Smør med cornucrescine ved hovranden, det funker på min hest.
Beate & Alger Gå til toppen av siden

PonniTeam

Skrevet - 03/09/2006 :  19:06:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePonniTeam  Svar med kopi av melding
Hmm.. Biotin kanskje ja.
Hovslageren har en slags spray/krem som du kan smøre på hovene for og få mer fart på hovveksten. Venninna mi bruker det, siden hesten hennes har også det problemet.
Gå til toppen av siden

bhomme

» VIP

Norway

Skrevet - 03/09/2006 :  19:10:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebhomme  Svar med kopi av melding
Jeg smører cornucrescine i kronraden på hesten min + at den får biotin og ølgjær i fôret...

Faktisk så skal Vaseline Intensive Care kremen Hand & Nail også være bra. Skal også smøres øverst i kronraden.
Gå til toppen av siden

T-L-G-CM

» VIP

Norway

Skrevet - 03/09/2006 :  21:03:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseT-L-G-CM  Svar med kopi av melding
Cornucrescine er bra. Og så kan du gi ølgjær i fôret
Dette gjør jeg, har ikke gjort det så lenge, men smeden sa det kan ta litt tid før det syns. Og det er vel egentlig ikke så rart når man tenker på hvor lang tid det tar før en hel ny hov vokser ut Og det blir jo bare bra ovenfra..

Biotin VEIT jeg at funker. Men det er dyrt....

-Tine. Gå til toppen av siden

frkelin

Skrevet - 04/09/2006 :  21:25:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis hesten kan brukes forsiktig en stund, med mye tid ute i stor paddock, eller på beite, kan det være bra å la hesten gå uten sko en stund. Med riktig trim vil høvene stimuleres til å vokse fortere. Høvene til min hest vokste veldig sent, og har minst dobbel vokse-hastighet nå, og er tykkere også, etter et år barfot uten endringer i kosten.
I den første perioden uten sko må man ofte ha boots. Bevegelse,- uten sko og uten at hesten er sårbeint, og med en kort avrundet hovvegg uten sleng, vil stimulere til bedre vekst.

I tillegg er det viktig at hesten ikke er for tykk og at fordøyelsen fungerer optimalt. Dersom fordøyelsen i tykktarmen, der hesten fordøyer høy og fiber er bra vil hesten vanligvis selv produsere nok biotin. Hvis hesten ofte er løs i magen eller får for mye kraftfor osv slik at den sliter litt med fordøyelsen vil dette synes først på høver og pels.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.86 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.