hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva syns dere om rideskolene?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Rideleir/rideskole
 Hva syns dere om rideskolene?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 07/08/2006 :  01:49:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
Det er jo flere rideskoler som har eldgamle ponnier som må hoppe 1m hinder osv.. Hva syns dere om rideskolen?
Jeg syns det selfølgelig er et godt tilbud for de som skal lære seg å ri, men allikevel..
Er det mange rideskoler som er sånn?

http://www.home.no/krailien
Redigert av - JiviDream den 18/08/2006 17:17:46

MonCherie

Skrevet - 07/08/2006 :  02:55:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Uff, høres akkurat ut som den jeg red på da jeg red på rideskole =\ Bare at det var ikke alle som var eldgamle, men er ponni der har jo gått der hele livet, stakkars.. Men det med at eieren reiser til danmark og kommer hjem med gale ponnier som skal bli rideskolehester, da! Det var akkurat slik det fungerte!
- Kathrine & ECL-Ranissimo<3 Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 07/08/2006 :  10:50:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Jeg har både gode og dårlige erfaringer med rideskoler. Rideskolen jeg gikk på hadde jeg omtrent bare gode med, noen av hestene var gamle men ble behandlet og trent med hensyn til deres alder. Ingen av hestene gikk mer timer enn hva de burde og klarte, alle fikk det de skulle av mat og det var orden på stallen. Ridelæreren var veldig flink til å gi tydelige beskjeder og ønsket alltid hestenes beste.

En annen rideskole jeg var på derimot var ikke så bra. Først når jeg kom til stallen kommer det en løs hest brakende hest i full fart mot meg, en som har kommet seg ut av boksen, jeg fikk stoppet den og leide den inn. Det var bare begynnelsen på de dårlige erfaringene. Alle hestene på det senteret har på ett eller annet tidspungt kommet seg ut av boksen og herjet løs pga småunger som åpner boksene og skal kose med hestene. Disse hestene er blitt nokså aggressive også, alle bruker martingal og strikk, noe jeg synes eg høyst unødvendig!! Hestene er sure på boksen, vanskelige å ri, blir ridd alt for mye og det hele blir styrt av en så kalt "voksen", en jente på 16 år. Altså, en jente på 16 år klarer ikke holde styr på så mange 10talls unger som er i den stallen hver dag!

Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

Catharina_

» VIP

Skrevet - 08/08/2006 :  21:02:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCatharina_  Svar med kopi av melding
åssmo: tror jeg vet hvor du mener.. det er gaale..
-Catharina,SuperBlitz&AsgrimSvarten-

Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 09/08/2006 :  00:41:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Jeg har aldri gått på ridekurs, leir, eller rideskole har evig takknemmelig for det. Vet av flere rideskoler som jeg aldri ville betalt for å gått. Alt jeg kan av hest, har jeg lært selv, alt av ridning er egen lærd. Når jeg får barn skal de aldri gå på rideskole, aldri. Skal ikke begynne å diskutere noe nøye innpå det, men syns man lærer like mye uvaner som nyttig info, å mange har litt sære holdninger til hestehold.
Gå til toppen av siden

ked

Skrevet - 09/08/2006 :  08:53:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
hmm. Trist lesing. Har vært på flere rideskoler som er veldig bra. Klart det er varierte forhold, men synes ikke man skal kjøre alle under en kam... Gå til toppen av siden

Hanniball

Norway

Skrevet - 09/08/2006 :  09:39:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanniball  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanniball  Svar med kopi av melding
Gamle hesten min går nå i rideskole.Han er en fullblods,og var temlig heit!!Han kava seg opp for ALT nytt..Men han er VERDENS snilleste!
Han fungerer nå SUPERT i rideskolen!Han sto til salgs en stund i starten,men så ble han alles yndling,så da kunne de selvfølgelig ikke selge han!!
Han stortrives på verdens beste rideskole,og har blitt mye ROLIGERE av det!
Drøbak Ridesenter er fantastisk=D

www.svenvonhannawald.piczo.com
www.linnta.piczo.com
Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 09/08/2006 :  13:01:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
Slettet.
http://www.home.no/krailien
Redigert av - JiviDream den 18/08/2006 17:18:19 Gå til toppen av siden

kari anne
» VIP

Skrevet - 09/08/2006 :  13:30:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kommer jo fra Østlandet og har flyttet vestover de siste årene og fått rimelig bakoversveis over hvordan man ser på rideskoler her borte! Det virker ofte som om det er vanlig og bruke det som et skjells-uttrykk: "Herregud, det er jo sånn man gjør på RIDESKOLEN!". Triste greier synes jeg... Rideskolen skal jo ideellt sett være der man finner kvalifiserte, dyktige hestemennestker og gode, friske lærehester!

Er selv vokst opp med at rideskolen er en plass du kan henvende deg hvis du trenger hjelp med noe og sikkerhet og trygghet for både heste og rytter er det viktigste. Det var heller ikke uvanlig og sette hestene bort i rideleir over sommern etter de har gått på beite på våren.
Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 10/08/2006 :  12:38:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
åssmo: tror jeg vet hvor du mener.. det er gaale..

Opprinnelig postet av Catharina_

Ja, jeg skjønner ikke at det ikke er skjedd større ulykker der oppe!:/

Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

Garp_Nonesuch

» VIP

Skrevet - 11/08/2006 :  20:20:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det du sier er HELT PÅ JORDE!!
Hestene har det topp! de får komme ut flere timer dagen, blir gjevnlig ridd av erfarne hestefolk for å holdes myke! Og det med hestene fra Danmark, det har fått en knall start! den første uken var det ikke rideskole i det hele tatt og de neste ukene gikk de kjeeempe roligt! skrittet nesten hele timen. travet noe. Du har, etter som jeg vet, ikke vært der opp etter de kom og jeg holder til der nesten 24/7! så jeg vet ABSOLUTT hva jeg snakker om! Og den eneste ponnien du kan kalle "halv galv" har ikke begynt å gå i skolen før nå etter sommeren! Og resten som du mener er "halv gale" har hatt litt hvont i ryggen! Men hva har vi akupunktur for?

Og de elgame ponniene dine?! de er langt i fra elgamle!! De er alt i fra mellom 9-18.. Ingen av de er elgamle. vist begynner noen å trekke på årne, men hvorfor tror du de byttet de ut da??

Synes det er skrekkelig hvordan noen kan kritisere noe de ikke vet noen ting om!¨
Så tenk deg nøye om og sjekk nøye før dsu legger ut et nytt sånt innlegg om denne rideskolen.. eller annet!
Gå til toppen av siden

Marte_eng

» VIP

Skrevet - 11/08/2006 :  20:27:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Selfølgelig ikke. Men det er den eneste jeg har gått på, og den har ikke vært noe bra. Men det er en annen rideskole her i os som er veldig bra, så selfølgelig er ikke alle like dårlig!
Men det er utrolig hvor mange det er..

JiviDream;
Dersom dette er den eneste rideskolen du har gått på, hvordan kan du da vite at den ikke er super i forhold til alle andre rideskoler i området? Og visst den andre rideskolen du snakker om er så fantastisk bra som du sier, hvordan har det seg da at hele kurs slutter der, for så å begynne på den "forferdelige rideskolen med de gale ponniene fra Danmark"? Dette er nemlig fakta

Gi meg et godt svar på det, så er jeg fornøyd....
Gå til toppen av siden

Wiindy

» VIP

Norway

Skrevet - 11/08/2006 :  22:27:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWiindy  Svar med kopi av melding
Den eldste er 29! Han går nesten ingen ting da, men litt, siden ellers blir han jo stiv! Men det er den første ponnien til ridelærern, han som eier stallen liksom, som han startet nordisk med:D Så den står der bare mest.

Resten av hestene er 9-10 og en 12 og en 16;)

Savner deg Windy<'3<33 Gå til toppen av siden

absinthe

» VIP

Skrevet - 12/08/2006 :  17:23:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideabsinthe  Svar med kopi av melding
jeg har hatt dårlig erfaring med en plass, uten å nevne navn. hestene var tydelig lei, slitne og trøtte av hele livet, og de gikk flere år, flere timer til dagen, og det var folk i boksene konstant, så de fikk aldri fred! Og ridelæreren ga småunger sporer når de hadde ridd et kurs, og såvidt taklet lettridning og galopp! og når hestene stoppet opp, kom kommentarer ropt ut "spark med sporene, hardt! og pisk han mellom ørene, da hører han"
Og jeg som var ti, ble livredd, for alt var så imot det jeg trodde var god behandling.
så jeg klarte ikke holde ut der lenge..

Et sted jeg virkelig likte meg på, det er Epona! hestene virker fornøyde og glade, og blir behandlet veldig godt! og de har klare regler der, og folk ser ut til å oppføre seg! etter som jeg har forstått, bytter de også ut hester med jevne mellomrom slik at de ikke skal gå lei..
jeg har allerede meldt meg på privattimer og helgekurs igjen, for jeg stortrivdes der!

www.serox1983.piczo.com Gå til toppen av siden

Ann- Christin

» VIP

Skrevet - 12/08/2006 :  18:27:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann

Jeg er selv ansatt på den aktuelle rideskolen som påstås å være forferdelig, og ble sjokkert av disse uttalelsene!

Jeg vil, med hånden på hjertet, si at alle hestene i rideskolen vår har det utmerket! Vi er tre ansatte som sørger for hestenes ve og vel! Skolehestene våre er ute i luftegård flere timer daglig, vi møkker og fyller ny spon til alle hestene, og vi rir de jevnlig for å holde de friske, myke og smidige! De får daglig godt stell, og blir skodd jevnlig. Det at vi skiftet ut en god del av rideskolehestene er helt naturlig! Det er svært få hester som ikke blir lei etter noen år i rideskolen - og vi valgte å selge ut en del av våre, og dro til Danmark for å kjøpe nye, og valgte en seriøs hestehandler som selger masse rideskolehester til kjente rideskoler på østlandet. Det er ingen av våre rideskolehester som er "halvgale", alle er snille og greie - og fungerer kjempefint som rideskolehester, både på timene og i stallen! Jeg tviler på at det finnes mange ridelærere som vil stå ansvarlig for barnas helse ved å sette de opp på halvgale ponnier, vår rideskole gjør det i alle fall ikke! Vi har en ponni som trengte mer tid til å tilpasse seg sitt nye liv, og det fikk den - og den fungerer kjempegodt! Jeg mener at hestene skal TRIVES i en rideskole, de skal ha et godt liv! ALLE våre rideskolehester trives, og de har et kjempegodt liv! Det er ingen urettferdig straff av hestene i ridetimene - her læres rytterene opp til å spille på lag med hesten!

Alle som tviler på om rideskolen til Os Hestesportsenter er bra, kan ta seg en liten tur opp og kikke - jeg tror de vil gå derfra med et annet inntrykk en de får av å lese dette inlegget fra JiviDream

Ha en flott dag med hestene
Gå til toppen av siden

IngvildogNoblesse

» VIP

Skrevet - 13/08/2006 :  23:20:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
jiviDream;

som du ser er du passe nedstemt etter hvert når det gjelder uttalesen din om Os Hestesportssenter sin rideskole! Marie, Marte og Ann-Christin har vel gitt deg nok å tygge på så jeg skal vel egentlig bare komme med en passelig avslutning..

du burde vel tenke deg til at noen fra stallen her ville finne dette?og at vi ikke er heeelt fornøyd med uttalesen om rideskolen vår....

du har SELV sagt at du ikke har sett de nye hestene våre, og at vi skiftet ut de gamle er jo en grunn for..som ann-christin sa så blir ALLE HESTER lei etter en stund..to av hestene hadde litt problemer i begynnelsen men er det rart? blir flyttet til et annet land og satt i en ny jobb?

nok om d...se med egne øyner det du absolutt må uttale, du ville fått en helt annen oppfatning om du hadde sett det med egne øyner
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.