hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bruk søkefunksjonen=(
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Bruk søkefunksjonen=(
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

tebj0

Skrevet - 07/08/2006 :  00:29:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Må bare få ut frustrasjonen min ang søkefunksjonen Siste ukene så har annenhvert innlegg/spørsmål jeg har lest blitt besvart med "bruk søkefunksjonen".
Er jo ingen gode debatter lenger for alle emner er utdebattert, og lurer man på noe så må man bare sette i gang å lese gjennom alle gamle innlegg... Og det faller heller ikke i god jord å ta opp en gammel tråd for denne er "utgått". Hvordan skal man da få lagt frem spørsmål og erfaringer viss emnet ikke er mulig å ta opp?
I mange tilfeller er det nok veldig lærerikt å lese gjennom disse trådene og det er selvsagt bra å ha denne søkefunksjonen, men det kommer nye brukere hele tiden og med dem nye og nyttige synsvinkler og erfaringer.
Kanskje vi kan prøve å bli litt mer moderate når det gjelder dette og heller styre unna debatter som man selv føler seg ferdige med.
Bare en liten tanke

Bustetrollet

Skrevet - 07/08/2006 :  00:48:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Den funker hos meg.
Så da søker jeg opp tråder som har vært oppe før å legger det frem. Håper ikke jeg får noen på nakken for at jeg gjør det.
Synes det er greit å ha de gamkle trådene i bakhodet, for der kan det igjen være svar fra folk som ikke er aktive her lengre.

Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 07/08/2006 :  01:32:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Er ganske enig i tebj0. Sitter ofte og leser gamle tråder jeg... Å ta opp utdebatterte tråder gjør jeg aldri, men har absolutt ingenting imot når andre gjør det...
Og tar man opp emnet på ny kommer "bruk søkefunksjonen"-kommentarene. Sjeldent jeg starter tråder, det meste finnes liksom allerede i en eller annen tråd.
Så det er litt vanskelig: man kan ikke ta opp gamle emner, men heller ikke starte nye tråder om samme temaet!
Selv er jeg en av disse nye på mix, og når jeg ser i gamle tråder er det utrolig mye interessant som er diskutert, men som er utdebattert nå.
Ikke for å syte, men syns av og til folk kan være litt mindre rause når det gjelder å slenge ut "bruk søkefunksjonen" til nye brukere. Har aldri fått denne kommentaren selv altså, men har lest det mange ganger.

Man kan jo skille litt også mellom hvor lenge siden det aktuelle temaet er diskutert. Emner diskutert for 2-3 år tilbake er det vel greit å lage ny tråd om, mange brukere er sikkert byttet ut. Men å ta opp samme emne (lage ny tråd) som var disk. noen uker tilbake blir litt feil.
Kommer jo veldig ann på hva slags emne det dreier seg om også. Er vel ikke så gøy å ta opp en to år gammel tråd "hva gjorde du i dag?" (snikk-snakk, "dagsaktuelle nyheter"). Men om mer tidløse emner om feks hest og trening er det vel greiere å ta opp en gammel tråd.

En annen ting er jo det at veldig ofte leser ikke folk datoen tråden ble startet, de tror det er en ny debatt, det kan skape litt krøll og misforståelser iblant. Så tar man opp en feks 2 år gammel tråd tror folk den er ny. Mange som skifter meinger og slik i løpet av et par år!

Ja, håper jeg fikk frem noen av poengene mine
Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 07/08/2006 :  01:55:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
Jeg har fått den slengt i trynet noen ganger.. Hehe.. Det er greit nok når du har vært her lenge og vet hvordan søkefunksjonen fungerer, men sånn som en som hadde skrevet 1 innlegg fikk høre det her hin dagen, da.. hehe.. Men da så ikke eieren av den andre vipen dette da, og beklaget seg veldig.

Er VELDIG enig i det siste Svalgårds-Cheri skriver! "En annen ting er jo det at veldig ofte leser ikke folk datoen tråden ble startet, de tror det er en ny debatt, det kan skape litt krøll og misforståelser iblant. Så tar man opp en feks 2 år gammel tråd tror folk den er ny. Mange som skifter meinger og slik i løpet av et par år!"

Og det er greit nok at folk lager nye tråder når de ikke vet at det er en lik tråd fra før(det har jeg gjort!), men allikevel svarer folk på den tråden(Jeg og gjør det, glemmer meg).
Så.. Det skal ikke være lett!
Vet ikke hvordan man skal få ordnet det jeg. Jeg syns søkefunksjonen kan være vanskelig til tider, for jeg søker på ett ord, også kommer det opp MASSE emner, men ingen av de er de jeg leiter etter.. Såå.. Da lager jeg nytt emne, og håper at den ikke er lagt fra før

http://www.home.no/krailien
Redigert av - JiviDream den 07/08/2006 01:56:37 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.