hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hvor mye kan jeg ta?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 hvor mye kan jeg ta?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 06/08/2006 :  21:42:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Jeg har vurdert å ha en fòrrytter på Gina itilfelle jeg får det veldig travelt til høsten, skal fra før av dele henne med ei, så jeg kommer til å ha henne 3/4 dager i uken. Men det kan jo hende at innimellom så dukker det opp noe for begge parter, så da har jeg altså tenkt på å skaffe meg en fòrrytter en gang i uken.

Hvor kunne jeg ha tatt per gang/pr. mnd? hesten er av type "verdens snilleste", sprek, lettridd, ingen uvaner. Stallen ligger 10 min fra bergen sentrum, mange flotte ridestier, flombelyst ridebane, instruksjon, kjempemiljø og gode bussforbindelser.

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina

badminton
» VIP

Skrevet - 06/08/2006 :  22:02:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
min forrytter betaler 800 i mnd.. og da har han henne 2 ganger i uka... og da gjør han hva han vil.. men vil han hoppe skal jeg være der... han bruker den på kurs osv. påe stevner betaler han 50kr hvis han skal starte i tilegg til meg, for da har han ikke hele hesten...
Le godt så lenge du lever, for du lever godt så lenge du ler... Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 06/08/2006 :  22:13:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Det vanligste er vel 100 kr. Nå har jeg fått meg en "fòrrytter på lur" som stepper inn for meg om jeg skulle trenge hjelp, og som ellers skal ri han innimellom når hun selv vil (bare å gi meg en beskjed å spørre) men å ri uten at jeg ber om det, skal hun ikke gjøre ofte, men om hun får lyst på en ridetur endag :-) Det er lurt å ha, hun betaler ingenting. Trenger jeg hjelp og fòrrytteren min ikke kan, kan nok hun jeg har "på lur". Hun er den første jeg spørr om jeg ikke kan ta han endag (utenom fòrrytterens dager).
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 06/08/2006 :  22:39:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Syntes det er litt dyrt å betale 100kr for å hjelpe noen med å ta hesten når de ikke kan. Hvis det bare er en gang i uka kan h*n jo like greit ri på ridetime en gang i uka, til nesten samme pris. Eller så kan du som Åssmo få deg steller som ikke betaler, bare hjelper til når det trengs.

Du sier du skal dele henne med noen, hva betaler hun?

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 06/08/2006 :  22:43:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
hun jeg skal dele henne med skal betale like mye som meg i utgifter på hesten pr. mnd, altså; vi deler stalleie, fòr, skoing, vet utgifter likt i mellom oss.

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 06/08/2006 :  22:52:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Sikkert litt OT, men er det Michelle du skal dele Gina med, Anne? :-) Har ikke snakket med henne på en stund.
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 06/08/2006 :  23:10:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg lever i den verden der det ikke er vanlig å ta seg betalt, hverken når det er fòr-rytter, hest på helfòr eller noen ting.

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 06/08/2006 :  23:13:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg lever i den verden der det ikke er vanlig å ta seg betalt, hverken når det er fòr-rytter, hest på helfòr eller noen ting.

Opprinnelig postet av Bustetrollet

nei, har jo hatt fòrrytter/stellere på spot før, de har ikke betalt noe. Men så er dette litt "andre" tider da det er flere som vil bli fòrrytter på henne, og jeg trenger så sårt pengene når jeg såvidt får råd til å ha halve hesten pga. jeg ikke får stipend eller lån S:

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 06/08/2006 :  23:14:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Sikkert litt OT, men er det Michelle du skal dele Gina med, Anne? :-) Har ikke snakket med henne på en stund.

Opprinnelig postet av Åssmo

jepp, det er Michelle :) Gina blir heldig med henne!

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Fröya

Norway

Skrevet - 06/08/2006 :  23:17:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
Jeg har to "forryttere" som har hesten en og to dager i uken. De betaler ingenting, da jeg trenger hjelpen mere enn pengene. For en som var så vennelig å steppe inn i en "nødsituasjon" ville jeg i hvertfall ikke krevd noe, bare vært evig takknemmelig
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 06/08/2006 :  23:20:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvorfor ta kr pr gang? Er det ikke lettere å ta en fast sum pr mnd om hun har henne på halvfor? Det slipper mye hodebry for både deg og henne. Hos oss er halvfor halv pris av alle utgifter. Jeg hadde halvforrytter en gang for mange år siden, da var stall-leigen 1800,- altså 900,- pr person. Og så ble det bestemt at jeg betalte skoing og hun holdt spon.
Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 06/08/2006 :  23:21:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
De fleste rundt om her betaler 100,- gangen.
Så er det noen som betaler 50,- 70,- 90,- osv.
Du bør vel egentlig se på ditt eget regnskap og se hvor mye penger du trenger. Trenger du 400,- så tar du 100,- gangen. Folk kan synes dette er litt dyrt, men det er ganske masse de får gjøre med hesten din og da! (Det er mange som betaler 100,- gangen og rir på skritteturer)
Så se hva du trenger selv:-) Jeg vet om en som skal ha 1000kr for at rytteren rir hesten to dager uken,den syns jeg er drøy, men hesteverdenen er virkelig blitt dyr.

http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

Gomp1

» VIP

Skrevet - 06/08/2006 :  23:30:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmm... hvis forytteren kun skal ri en gang i uken... regner med hun skal møkke og ordne alt med hesten da?? åssen forrytter er du ute etter?? en som kan kjempe masse og spm kan lære hesten noe, eller bare en som kan ri liksom?

Hvis du er ute etter en goood god rytter som i tillegg kan lære hesten litt, synes jeg ikke det skulle vært noen betaling jeg, ellers så synes jeg 20kr gangen hadde vært bedre om man absolutt skulle hatt pris... forryttere hjelper tross alt bare til... jeg har jo 2 hester på halvfor nå, eller jeg er der så og si hver dag.. fordi eieren ikke har tid, jeg betaler ikke 5øre... betalte eheller ingenting når jeg red ei vamrblodshoppe for litt siden 1-2 dager i uken + at jeg hadde hele ansvaret for henne i 2mnd,- men selvfølgelig eieren valg
Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 06/08/2006 :  23:47:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
Men så skriver hun og at hun trenger pengene da..
http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

Elenion

» VIP

Norway

Skrevet - 07/08/2006 :  00:36:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideElenion  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseElenion  Svar med kopi av melding
om du vil ha en forrytter fast 1 dag i uka synes jeg godt du kan ta litt betalt :) hvor mye blir vel litt avhengig av hva personen må gjøre av arbeid på sin dag (møkking,foring osv) og hva hun skal få bruke gina til. om det kun er turridning burde du ta litt mindre enn om personen kan få gjøre "hva hun vil".. om du skjønner hva jeg mener :) har du mer tenkt å ha en person du kan ringe når det trengs blir det litt dummere å ta betalt synes jeg.
...:: ::.. Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 07/08/2006 :  00:53:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Uuups... leste innlegget en gang til, og oppdaget at du hadde halvfor-rytter til henne, men trengte en ekstra person for en dag i uken...

Hos oss er det da vanlig om denne personen hjelper til litt ellers også, så får den ri gratis. Hestepasser, møkkehjelp, steller... kjært barn har mange navn =)

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.