hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Monte og sits...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Trav
 Monte og sits...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Bælena

» VIP

Skrevet - 09/08/2006 :  14:47:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
De fleste står vel hele veien, men noen (få) rir lett, og jeg har til og med hørt om enkelte som sitter nede. Det siste høres for meg veldig vanskelig og ubehagelig ut, men hvis det er det som funker best for hesten går det vel greit det og. Det viktigste når alt kommer til alt er vel hva som passer den enkelte hest best. Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 09/08/2006 :  17:50:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Jeg har opplevd at det kan være hensiktsmessig å lettri på svingene for å hjelpe og holde hesten i balanse. For hester som klenger innover i volta, funker det best å ri på "feil" diagonal" i lettridning for å holde dem på rett plass..

Annerledes å ri trav enn dressur, kan en trygt si......
Gå til toppen av siden

extol

» VIP

Skrevet - 09/08/2006 :  22:47:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lettridning....guud. Jeg får ofte helt vondt av å se på folk som rir lett i løp Gjerne i utakt på slutten av løpet, med hard dumping på oppløpet...

Tilbake til vekt og balanse, noen hester er mer følsom for hvordan man sitter/står enn andre. Den ene hesten min kan man sitte bak-frem på, uten at det ville fått henne til å rulle over, mens jeg har ridd andre der man ikke kan havne for lett frempå uten at de ruller over. Men rumpa bak, og ikke "stupestil" over ørene på hesten, er kjekt. Og tungt ;) Stigbøylene mine er to hull lengre nede nå enn før, da jeg red mye mer både i trening og løp.

Fikk prøve en galoppsal på en hest jeg skulle ut og ri hurtig på en gang, og da trodde hesten tydeligvis hun VAR en galopphest. Rullet over med en gang, ble bare kort galopp der det skulle vært jogg, osv.

Dro inn på stallen og byttet til montèsalen, og da var hun travsikker som fy. Galoppsalen hadde stigbøylefestene lenger fremme enn montèsalen. Samme hesten traver heller ikke et steg i sin egen allroundsal, der man mer eller mindre blir kastet frem i salen (grusom er den ;))
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.09 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.