hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvordan få i hesten tabletter?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Hvordan få i hesten tabletter?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  23:48:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Siden hesten min er syk skal den ha medisiner,og det er altså 15 tabletter morgen og kveld pluss noe pulver greier.....
Men problemet er da at hun er ikke så veldig matglad så nytter ikke blande det inn i kraftforet for da spiser hun ikke noe....
Og eneste hun spiser utenom kraftfor er brød så prøver å lure tablettene inn i brødet men det er jo ikke så lett med pulveret...
Å i tillegg om jeg må gi henne brød fra hånda for å få det i henne i mange uker fremover vil hun nok bli rimelig bortkjemt,hun er en hest som man ikke burde gi mat fra hånda....

Noen som kan komme med noen tips???

Løkki

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  23:54:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
Kva om du blander melasse i kraftforet og lagar graut av det? Dei fleste hestar elskar melasse, så det er jo mogleg ho får meir appetitt på kraftfor då?
ForumHest

Gunvor, Løkki og Skaars Benita
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 05/08/2006 :  00:06:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min hest fikk nå 10 tabletter morgen, og 10 om kvelden, i 10 dager. Disse la jeg i kraftforet, og de gikk ned på høykant. Hadde jeg blandet i grøt hadde hun ikke spist! Hva med å løse de opp i vann i en liten sprøyte, og gi henne de rett i munnen?
Gå til toppen av siden

Wendy-J

» VIP

Norway

Skrevet - 05/08/2006 :  07:39:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWendy-J  Svar med kopi av melding
Jeg hadde problemer med at mi ikke ville spise tabelettene sine, så da løste jeg dem opp i vann, fikk sugd det inn i ei sprøyte og gav hesten det i munnen... For hu nekta å røre maten sin om de var der Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 05/08/2006 :  08:46:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
litt OT,men hva slags sykdommer og plager pleier det å være når man må gi tabletter og pulver?
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 05/08/2006 :  10:08:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Penicilin og antibiotika kommer i både tablett- og pulver-form. Gis i forbindelse med betennelser osv av forskjellige typer.
Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 05/08/2006 :  11:45:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Det med å løse de opp i vann hørtes jo ut som en god måte for å få det i henne..

Min hest har allergi da så tablettene er kortison og pulveret er slimløsende.

Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 05/08/2006 :  11:48:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
En av mine tidligere hester gikk også på kortison i forbindelse med en skade.
Han var kresen i matveien, men likte derimot søt drikke.
Resultatet var en god sukkerfri saft.
Når jeg oppløste tabelettene i den, gikk de ned å høykant, og krybba ble nøye vasket.
Altså ikke noe svinn.

Anette Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 05/08/2006 :  21:49:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
min fikk pwncilin jeg sprøytet inn hver dag i en uke,er dette uvanlig lissom?
hvorfor bruker man pulver og tabletter i stede?

Gå til toppen av siden

kris10na

Skrevet - 05/08/2006 :  22:29:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
hva med eple?
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 06/08/2006 :  19:20:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
min fikk pwncilin jeg sprøytet inn hver dag i en uke,er dette uvanlig lissom?
hvorfor bruker man pulver og tabletter i stede?

Opprinnelig postet av sigyn,brauta og rubin:)

Det kommer alt an på hvilken type betennelse, hvor den sitter osv.

Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 06/08/2006 :  19:51:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Jeg vet om flere som har måtte gitt hestene tabletter, de har knust tablettene og hatt de oppi en bøtte med kraftfòret (bløtet!)
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 06/08/2006 :  20:17:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Da gamlemerra var syk (betennelse i kjeven), måtte hun ta medisin i pulverform. Vi blandet det i en sukkerfri sportsdrikk, og gav det til henne i en krybbe. Det gikk ned.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 06/08/2006 :  21:23:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
thorhild,da skjønte jeg det:D
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.