hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Klarer jeg dette?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Klarer jeg dette?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 03/08/2006 :  17:19:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Ja, dette klarer du Mari. Du kan masse om hest, og eg trur ikkje du har problem med å snakke med folk å få hjelp. Som dei andre sei: ver "ydmyk", og er det noko du lurer på så er det berre å spørje, om det so er her inne.

Lykke til.

Ann Lajla
Bloggen min: http://hest.no/blogg/?bid=524

Gå til toppen av siden

Gomp1

» VIP

Skrevet - 03/08/2006 :  22:43:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg håndteres unghest daglig!!

Håndtert den fra den var åring, er selv 15år... nå er henne 2 år og utrolig snill og ha med å gjøre!

Har lyst til å kjøpe henne også
Gå til toppen av siden

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 05/08/2006 :  16:59:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei hei=)

Jeg har kjøpt en unghingst for ca 1 halvt år siden. Har du erfaring og tid, ser jeg ikke noe i veien for at du kan klare en unghest:) Det viktigste er å ha tro på seg selv, ikke gi seg, og få et godt forhold til hesten. Tenk på den som en forvokst beibi:P det hjelper:P En unghest er ofte ukonsentrert , og blir lett forvirret. Det er viktig at du prøver å gi signalene så tydelig som den trenger dem:)

Det aller viktigste med prosjekt-unghest er å ta seg god tid:) Vi har allverdens tid;P den lille ungen trenger kanskje timer med godsnakk for å nærme seg en traktor:) Vi som har unghest må gå inn i rollen som "mamma" og være tryggheten til ungen:)

men du må være innstilt på litt motbakke også, min lille hingst feks kan finne på endel sprell, men er bedret seg noe enormt:) anbefaler å ri hesten på bane og få den trygg for hjelpere før du våger deg ut på tur:P

Håper du og unghesten din får en super tid sammen! Hvis du lurer på noe er det bare å spørre
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 05/08/2006 :  21:20:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
uff,ikke snakk..når jeg på mine tolv år fikk en avdanka traver på fem år,som var sitti på..altså kunne ingen ting med andre ord.å gud,hvor mye motgang man fikk,men jeg og gullet mitt ga aldri opp,å hvor kult er det ikke å komme tilbake noen år etter på med en flott ridehest,å starte en meter,å mugne ridelærer som ikke hadde noe tro på deg,står å surmuler på tribuna over at hesten hopper perfekt over??det gir en helt spesiell følelse det:D
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 17/08/2006 :  19:02:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Haff... Pappa gjør meg gæær'n!! Han mumler hele tiden "huff, for et ansvar dette blir/dette greier vi nok ikke/tenk på den stakkars søsteren din da, nå får hun jo ingen hest å ri på". Herregud, dette gjør meg halvgal!!

I tillegg har jeg fått tilbud om en treåring, vallak. Han er innkjørt og såvidt noe innridd. Det frister litt med en "ferdig produsert" hest med noe trening, som både jeg og min søster kan få glede av i bruken.

Nå trenger jeg seriøst råd her!!! :(

www.hestene.no Gå til toppen av siden

CarpeNox
» VIP

Norway

Skrevet - 17/08/2006 :  19:30:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Følg hjartet...

Ej er meir skeptisk til dei som ikkje vurderer sej sjølve og er kritiske til eigne evner enn til dei som er skråsikre på at dei kan alt som trengst.

ein unghest er ansvar på eit heilt anna vis, og resultata kjem sakte men sikker i perioder og i enorme rykk og napp andre perioder-uansett kass hest du velger vil du komme til å tvile litt undervegs...

Velg den hesten du har størst tru på og kjenner dej mest på nett med og ta alle problema som dei kjem eit for eit eller mange på ein gong:-)

Det e lov å tenke sej litt om til tider. Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 17/08/2006 :  20:37:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Haff... Pappa gjør meg gæær'n!! Han mumler hele tiden "huff, for et ansvar dette blir/dette greier vi nok ikke/tenk på den stakkars søsteren din da, nå får hun jo ingen hest å ri på". Herregud, dette gjør meg halvgal!!

I tillegg har jeg fått tilbud om en treåring, vallak. Han er innkjørt og såvidt noe innridd. Det frister litt med en "ferdig produsert" hest med noe trening, som både jeg og min søster kan få glede av i bruken.

Nå trenger jeg seriøst råd her!!! :(

Opprinnelig postet av Mari^_^

Jeg tror du klarer å oppdra føllet veldig bra, så lenge du er fornuftig og spør om hjelp om det er noe. Jeg tror det blir en flott lten hest etter hvert

Så valget mellom vallaken og føllet. Hva slags potensiale ser du i føllet da? Blir hun like flott som sin far har du jo ingenting å bekymre deg for
Hvor mye potensiale er det i vallaken? (er det den jeg tror?)
Og hva har du egentlig lyst til selv?

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Redigert av - Helle_ den 17/08/2006 20:39:24 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 17/08/2006 :  22:08:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Helle: Jadda. Det er den du tror. Blir ikke kvitt'n i det hele tatt skjønner du. IKke bare dukker han opp på alle de stallene jeg oppsøker, men eieren hans vil veldig gjerne at jeg skal ri og kjøre han også. Stalleieren foreslo også at jeg kunne ha trent med han, og det gjør meg litt forvirret. DE mener at jeg og han passer så godt sammen....

Jeg ser mye potensiale i føllet, både i avl og bruk, dessuten elsker jeg den ulsblakke fargen. Nå har jeg jo også skaffet med stallplass spesielt tilrettelagt for henne. Samtidig ser jeg mye gnist og utstråling hos han. Så han i dag, og det gnistret velvilje og stå-på-mot hos han da han ble kjørt. Han er en glimrende kjørehest, men det kan jeg jo på sett og vis gjøre henne til med årene også.

Hva jeg vil selv? JEG ANER IKKE. Eller... Jeg vil egentlig ha føllet, men jeg hater at pappa er etter meg med at jeg burde skaffe meg noe eldre. Han synes det er ok med føll, men han er redd jeg "vil gå lei" og han er redd vi "ikke kan bli kvitt det igjen om vi ikke trives med det".

En løsning er å ha han på fòr frem til jeg får henne, og evt. fortsette med å ha han på fòr etter det. Men da blir det dobbelt stall leie, og dobbel utgift i fòr :|

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 17/08/2006 :  22:29:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Hmm, vanskelig det der...

Å trene ham til du får føllet er jo ikke dumt, så får du jo ri og kjøre også. Så kan du jo se, når den tid kommer hva du vil da?

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 17/08/2006 :  22:46:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Joda, men da blir vel oppdretter av føllet sur hvis jeg "bestiller" henne nå, og hvis jeg da ikke vil ha henne. Et alternativ er at søsteren min får han på fòr kanskje.

Ironisk nok kommer de fra samme oppdretter

www.hestene.no
Redigert av - Mari^_^ den 17/08/2006 22:47:13 Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 17/08/2006 :  23:56:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
følg magefølelsen! hvis faren din ikke har noen bedre argumenter enn en "pessimistisk holding", og det er det som holder deg tilbake fra føllet - go for it
www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 18/08/2006 :  09:06:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Men magefølsenene mine er ganske delte. Men jeg tror jeg har bestemt meg nå.
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.