hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hestehistorie :)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hestehistorie :)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Bella_og_Beauty

Norway

Skrevet - 30/07/2006 :  22:31:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBella_og_Beauty  Svar med kopi av melding
Har du og hesten din opplevd noe skummelt/spennende/morsomt sammen? Kan vi skrive litt om det her?

Jeg kan fortelle om noe som skjedde i går.. det var skummelt

Jeg og kusina mi var ute og rei barbak på Bella, Nordlandshoppa mi. Vi rei en tur i skogen, og så kom vi til ei myr. Jeg tenkte at den sikkert ikke var så bløt i kanten fordi det hadde vært kjempe varmt vær i ei lang stund. Men der tok jeg feil! Jeg satt på Bella og rei henne helt i kanten av myra. Hun sank ned til kodeleddene, men ikke lengre. Jeg, optimisten selv, var sikker på at dette skulle vel gå bra. Helt til vi kom til et spesielt bløt stykke av myra.. Bella sank lengre og lengre ned, og hun fikk mer og mer panikk. Jeg prøvde å tenke hva jeg skulle gjøre. Bella ville bare stoppe, men jeg visste at det ikke kunne gå bra. Jeg fikk henne til å øke farten, selv om hun helst ville stoppe. Hun kavet og det var så vidt hun steilet for å få seg opp, mens jeg lå oppå ryggen hennes og kleip meg fast alt jeg maktet i manen for ikke å skli av. Til slutt var hun så dypt ned at føttene mine var mer eller mindre ned i bakken! Jeg fikk nesten panikk selv og jeg fikk henne til å gå raskere og raskere. Heldigvis (!!) kom hun seg opp og jeg styrte henne inn på veien som vi endelig hadde nådd fram til. Jeg steg av og strøk henne sakte ganske lenge. Jeg lot henne få gresse og ventet til hun hadde roet seg ned, og så rei jeg henne hjem og fikk vasket av henne. Hun hadde jord- og myr rester helt under magen!!! Jeg skalv lenge etterpå, og jeg har bestemt meg for aldri å ri ut i ei myr mer!!!!!!

Bella har ikke gjort noe skade av det, ikke som jeg har merket iallefall.

Hanne, Bella & Beauty <3

Hunter_B

» VIP

Skrevet - 30/07/2006 :  22:44:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, skjedd med meg og;)
Men stegg(kaldblods) er en av de spessiele hestene, at han kan slappe av i en myr, og du kan be han stå i ro. Trur det er et av de minste probleme for han i verden;) han har jo vært og er mye tur hest. På fjellet så hender det at han synker ned til der salen begynner, og lengre ned. så jeg er heldig der;) hesten kommer seg opp, med ingen panikk;)MEN sølepytter, DET nekter han og gå i;)tihi:)

Men når du nevner dette er en nordlands hoppe, som egentli er laget for *røft* bruk, tåler litt, så trur jeg ikke at hun har tatt noe skade av det, annet enn at hun var redd.
Men visst du skulle komme ut for uhellet en gang til, så bør du ikke stresse deg så fælt opp, da blir hesten stresset/nervøs, og bruker mye unødvendige muskler på og arbeide og arbeide, når hesten egentli kunne tatt rolig, og kommet seg fort opp av myren.

Men ang. linken: har det ikke vært en sånn her opplevd ting linke før da??
Gå til toppen av siden

Pjuus

» VIP

Brazil

Skrevet - 30/07/2006 :  22:59:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePjuus  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePjuus  Svar med kopi av melding
Det samme skjedde med en vennine av meg når hun skulle på stevne. Skummelt!

Sometimes I just wanna hide cause it's you I miss </3
Gå til toppen av siden

Tone&Svartn&Arni!

» VIP

Norway

Skrevet - 31/07/2006 :  01:09:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTone&Svartn&Arni!  Svar med kopi av melding
engang jeg var ute å red på en åker så var det en dam der som var 30 cm i diameter! Jeg tenkte at den kan vi gå i,siden hesten min ikke er så begeistret for vann ,så han kan venne seg til det!
Å da vi trampet i dammen falt han helt nedi med den bege bakføttene!! Det var ingen dam,det var oppkomm av vann, et hull i bakken som var litt over 1 meter dypt... Jeg fikk jo helt sjokk,samme med hesten fordi begge trodde det bare var en dam,men neida....Svopp så var vi neddi der!

Tone,Svarten å Arni<3

Redigert av - Tone&Svartn&Arni! den 01/08/2006 18:48:19 Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 31/07/2006 :  08:56:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
engang jeg var ute å red på en åker så var det en dam der som var 30 cm i diameter! Jeg tenkte at den kan vi gå i,siden hesten min ikke er så begeistret for vann ,så han kan venne seg til det!
Å da vi trampet i dammen falt han helt nedi med den bege bakføttene!! Det var ingen dam,det var oppkomm av vann, et hull i bakken som var litt over 1 meter dypt... Jeg fikk jo helt sjokk,samme med hesten fordi begge trodde det bare var en dam,men neida....Svopp så var vi neddi der!

Opprinnelig postet av Tone&Svartn&Arni!

Da kan jeg tenke meg hesten var glad i vann etterpå

<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 01/08/2006 :  21:40:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
sammen med hesten min har jeg opplevd det verste i mitt liv, hesten min holdt på å dø

hele historien her

http://www.piczo.com/stirnir?g=2887611&cr=4

han hadde 30% sjangs til å overleve, fælt å tenke tilbake på det
Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 01/08/2006 :  22:14:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
sammen med hesten min har jeg opplevd det verste i mitt liv, hesten min holdt på å dø

hele historien her

Opprinnelig postet av annieogstirnir

Huff... så skummelt. Det er når sånne ting skjer at man ser hvor glade man er i disse dyrene.
Godt det gikk bra med han
Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 01/08/2006 :  22:14:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

hele historien her

Opprinnelig postet av annieogstirnir

Huff... så skummelt. Det er når sånne ting skjer at man ser hvor glade man er i disse dyrene.
Godt det gikk bra med han
Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 02/08/2006 :  13:00:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
4 dager uten vann?? Hvordan er det mulig??

Gå til toppen av siden

Madam Fame

Norway

Skrevet - 02/08/2006 :  13:18:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Vi har aldri brukt drikkekar i stallen.. De får kun i vannbøtte, da kan jeg gi de lunket vann (som jeg har merket at de drikker MYE bedre enn iskaldt). Samt at jeg får passet på at de får i seg nok i løpet av dagen.. En hest vi hadde tidligere drakk 60 liter vann i døgnet om ikke mer.. Og da han kom på ny stall, med drkkekar, slutta han og drikke, og det skjedde det samme som med Stirnir..
Drikkekar kan være tvilsomt, og man bør vel helst sjekke det flere ganger om dagen at det kommer vann, og at det ikke er fullt av høy/"bada kraftfor" som gjør at hestene mister lysten på å drikke av det..

Ble litt OT, men..

Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 02/08/2006 :  15:11:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
På stallen jeg stod tidligere så hadde vi drikkekar, og jeg lagde meg den vanen å skylle utav karet(lå ofte igjen en liten skvett med gammelt vann) etter jeg hadde møkket. Da viste jeg alltid at det virket Gå til toppen av siden

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 03/08/2006 :  00:08:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Vi har aldri brukt drikkekar i stallen.. De får kun i vannbøtte, da kan jeg gi de lunket vann (som jeg har merket at de drikker MYE bedre enn iskaldt). Samt at jeg får passet på at de får i seg nok i løpet av dagen.. En hest vi hadde tidligere drakk 60 liter vann i døgnet om ikke mer.. Og da han kom på ny stall, med drkkekar, slutta han og drikke, og det skjedde det samme som med Stirnir..
Drikkekar kan være tvilsomt, og man bør vel helst sjekke det flere ganger om dagen at det kommer vann, og at det ikke er fullt av høy/"bada kraftfor" som gjør at hestene mister lysten på å drikke av det..

Ble litt OT, men..

folk fikk betalt for å sjekke drikkekarene, og fore jeg var sikker på at de gjorde jobben sin
Gå til toppen av siden

Alvanesen

» VIP

Norway

Skrevet - 03/08/2006 :  01:23:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAlvanesen  Svar med kopi av melding
Vi har drikkekar - og nå om sommeren har hesten min en stor balje med vann i boksen:)
Det er ikke størrelsen det kommer ann på...!
www.piczo.com/alvanesen
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.