hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Insekter i såret
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Insekter i såret
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

ShyBoy

Skrevet - 29/07/2006 :  22:47:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva kan jeg ha på sår sånn at insektene ikke skal være i det og gjøre det verre? Noen salver dere har prøvd som fungerer bra?
http://www.mmdreamteam.piczo.com

Torpedo

Norway

Skrevet - 29/07/2006 :  22:49:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Tjære! Det brukes egentlig på båter, men min vetrinær anbefalte å bruke det på sår, det holder fluer og alle andre dyr laangt unna, men det sitter godt på, så husk å ikke ta mye.
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

katriiine
» VIP

Skrevet - 30/07/2006 :  00:19:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
men vil ikke tjæren irritere såret? Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 30/07/2006 :  00:29:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Hestsalvan, er tilsatt tjære og virker kjempegodt.
Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

kari anne
» VIP

Skrevet - 30/07/2006 :  00:49:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja er det den svarte boksen med hvitt lokk? Har brukt den masse tidligere. Den er vel ikke så dyr heller? Bare litt kjipt at den smelter i sola når det er varmt, men den holder jo fluene vekke fordetom. :) Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 30/07/2006 :  01:02:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Bruker nesten bare den nå på sommeren, men hvis det er ekstremt varmt har zink (sink?) salve funket bedre. Slik som egentlig er til "barne rumper".
Therese
Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 30/07/2006 :  01:12:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
ja, bruker også vanlig zinksalve også, funker veldig bra den også, er billig og fås kjøpt stortsett overalt.
Hestsalvan, eller Skillingarydsalvan som den heter nå, bestiller jeg fra Bole. Tror den koster 119, er veldig drøy og varer leeenge :)

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 30/07/2006 :  01:40:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
men vil ikke tjæren irritere såret?

Opprinnelig postet av katriiine

Nei, ikke i følge vetrinæren min. I fjord fikk hesten min sår, skikkelig sår etter salen (mens jeg hadde han på prøve) salen han hadde brukt i 2 år hadde gnagd skikkelig å brøte ut etter lang tid og blitt til ett ordentlig stygt gnag, det såret brukte jeg tjære på, det virket ikke som om det irriterte det, men er det ett stort sår anbefaller jeg å fjerne tjæren etter en stund når det er grodd litt, når fluene ikke vil gå på det lengre, så det får gro skikkelig og fortere.

Ida&Tornado - Ride the ultimate storm!
Redigert av - Torpedo den 30/07/2006 01:42:23 Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 30/07/2006 :  12:03:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vet om flere som bruker tjære på stygge sår. Har selv aldri gjort det, men de som har brukt det har vært fornøyd med resultatet i hvertfall.
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 30/07/2006 :  12:46:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Vet om flere som bruker tjære på stygge sår. Har selv aldri gjort det, men de som har brukt det har vært fornøyd med resultatet i hvertfall.

Opprinnelig postet av lillings

Jeg har vært storfornøyd! Absolutt INGEN andre middler kunne hjulpet mot å holde fulene vekke så lenge og som funker så bra, det tviler jeg sterkt på, tar man det på, går ikke fluene der før du har fjernet det igjen. Det er jo utrolig viktig at ikke fluene legger egg i sårene, så jeg anbefaller tjære på det sterkeste!! Koster 170 kr på dagligvare butikker (selges nok ikke i vanlige butikker i byen, men akkuratt nå er jeg på landet.) Ellers selges de ofte på bensinstasjoner og båtbutikker.

Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

rohna

» VIP

Norway

Skrevet - 31/07/2006 :  18:19:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesiderohna  Svar med kopi av melding
Jeg bruker tjæresalven (skillingaryd) eller flytende plaster på sprayboks MED tjære.
Sistnevnte er veldig fin når det er varmt for den smelter ikke vekk slik som salven gjør og hesten får ikke gnidd den av seg heller.

Har en hest som har store problemer med fluer som spiser hull på henne (og da spiser de selvsagt videre i sårene de selv har laget) men tjæresprayen likte de ikke gitt
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  04:24:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
brannsalve.
rhona,det er tunfluer det er snakk om:P
drittdyr

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Madam Fame

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  11:20:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Natriumsklorid.. Holder ikke fluene vekk, men holder det reint.. Bør has på et par ganger om dagen..
Gå til toppen av siden

Madam Fame

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  11:21:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Natriumsklorid.. Holder ikke fluene vekk, men holder det reint.. Bør has på et par ganger om dagen..
Gå til toppen av siden

Vilgot

» VIP

Norway

Skrevet - 02/08/2006 :  11:09:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvor får jeg kjøpt flytenede plaster på boks med tjære? Gå til toppen av siden

LinnMerethe

Skrevet - 03/08/2006 :  22:11:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dermagel går ann å bruke,litt dyr men fluene holder seg unna,og såret får gro ifred..
Ride with the wind Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.