hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Er det meg som rir stygt eller har LC blitt...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Er det meg som rir stygt eller har LC blitt...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 29/07/2006 :  14:22:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Jeg har ligget på LC nivå i 8 år nå, og merker det går faktisk bare dårligere og dårligere med oss, enda nå søker hesten mer ned og har fått det flotte steget.

Hadde egentlig gitt opp Norlandshesten min som dressur ponni helt til jeg underviste ei som ligger på LD nivå men har begynt å galoppere på han i går.

Fader hesten bærer seg jo flott og er helt rålekker å se på der han flyr, gjør øvelse på øvelse uten motgang. Enda han har hatt to uker ferie og nettopp kommet litt i gang igjen.

Så nå klør jeg meg selv i hodet og lurer på er det jeg som rir som en dass, eller er LC blitt stregnere med årene, husker jo vi red til flotte prosenter før, nå får vi såvidt godkjent enda han fatter riktig galopp der han skal og det er liksom ikke så mange feila som er å lese om i protokollene. Flott galopp pleier det å stå.

Så jeg skulle jaggu likt å vite hvor feilen ligger, for ponnien går som ei klokka på nytt batteri. Får betale lisensen min i år alikevel og melde meg på et D-stevne og se hva prosenten blir der.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 29/07/2006 :  22:55:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Det er veldig vanskelig å si om du blir feil dømt når man aldri har sett deg ri, eller dømt deg selv. Jeg synes uannsett du skal ta utfordringen med å betale lisens, og få med deg noen stevner utover høsten. Du kan nok oppleve at dommere ligger høyt og lavt, men om du føler deg prosentmessig galt besømt, forsøk å se helheten i det. F.eks. hvordan du plasseringsmessig ble plassert i forhold til de andre (ikke at du skal ha som mål å vinne, men at du ser realistisk på at den hesten synes du kanskje du rir bedre enn, eller den regner du kanskje ikke med å slå. Disse kan du også søke på resultatlister på, og se hvor de normaltsett ligger), og hvordan føler du at kommentarene henger sammen med karakterene og din følelse av hvordan ting var. Og.. Filming er veldig nyttig :) Kanskje du ser ting du ikke oppdager eller husker selv..
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 30/07/2006 :  22:37:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Du må huske å være nøye med å ri inn i hjørnene og runde fine volter. Kutter du hjørnene blir det mye trekk. Kanskje dette var til hjelp?

Eller så kan du, som spoff sa, få noen til å filme deg. Lettere å se hva som kan være feil da

Hvorfor gjøre det i dag når du kan utsette det til i morgen ? Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 30/07/2006 :  23:06:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Du må huske å være nøye med å ri inn i hjørnene og runde fine volter. Kutter du hjørnene blir det mye trekk. Kanskje dette var til hjelp?

Eller så kan du, som spoff sa, få noen til å filme deg. Lettere å se hva som kan være feil da

Opprinnelig postet av missixty

Jeg er veldig nøye med rideveier, det har jeg alltid vært...

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

horsefan92
» VIP

Skrevet - 01/08/2006 :  19:15:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har merket at det blir vanskligere og ta plasering nå en det var før innen dressur. Så det er nok ikke du som rir som en dass, det er jo mulig og spørre dommern etter stevne hva du gjorde feil. Pleier og gjøre det jeg når det er ting jeg lurer på. Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 01/08/2006 :  21:01:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kanskje nivået er blitt høyere, både på ryttere og hester? Flere og flere "edle" ponnyer og hester er kommet inn i miljøet, og prisene bare stiger.

Eller kanskje de dømte deg mildere når du var yngre, men at de nå tenker at du har ridd LC i 8 år og burde ha kommet deg lengre? Ikke vet jeg =) Fortsett og tren du!

Gå til toppen av siden

Destrier

Norway

Skrevet - 02/08/2006 :  12:23:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDestrier  Svar med kopi av melding
Om du lurer på hva som skal til, be treneren din om hjelp. Om du har ligget på samme nivå i mange år, eller til og med gått ned i nivå: Bytt trener. Om du ikke har noen trener, skaff deg en, eller sørg for å tilegne deg kunnskap om hva som skal til på andre måter (les dommerprotokollene, og forsøk å forstå hva som er ment).

Det kan være at du har fastnet på en ting, som hindrer deg i videre utvikling. Dette er umulig å si uten å ha sett dere i virkeligheten.

Hilsen Destrier
www.klassiskdressur.com
Det er de som vet minst som bruker flest ord for å forklare det de mener. De som vet mye, sier det med få ord. (Baucher)
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.12 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.