hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dytte salen frem?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Dytte salen frem?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

kari anne
» VIP

Skrevet - 28/07/2006 :  19:02:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har hatt et par år som jeg nesten ikke har ridd også noen år der jeg har ridd lite. Nå som jeg har begynnt å ri mere så har jeg sett på det som en fin mulighet til å justere sitsen min da den tidligere har brukt og skli ut i stolsits. Det som har skjedd er at de hestne jeg har ridd har fått problem med at salen har sklidd frem på de. Kom plutselig til å lure på om kanskje det var min feil? At jeg klarer og skyve salen frem i mitt forsøk på å sitte riktig? Noen som har noen tips? Eller noe?

Mari^_^

Norway

Skrevet - 28/07/2006 :  19:15:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Hvis salen sklir frem kan du prøve med halereim.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 28/07/2006 :  20:57:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Jeg ville først sjekket om salen passer, veldig vanlig at saler som er for trang i bommen sklir frem.
Hvis salen ikke passer er det ikke rart du har problemer med å sitte riktig.

Therese
Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 28/07/2006 :  21:01:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Høres ut som om salen ikke passer hesten ja. En sal som er rett tilpasset skal ligge godt på hesten.
Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

kari anne
» VIP

Skrevet - 29/07/2006 :  16:08:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, det er det jeg har tenkt også så på den ene hesten jeg rir har vi byttet sal med saltilpasser og alt men jeg føler fremdeles at jeg sklir frem i den nye salen. Føler også at salen på den andre hesten jeg rir også sklir frem..... Tilogmed på hesten til søstern min følte jeg at salen sklei.

Ganske unyttig med halereim på den ene hesten. Har prøvd salstopper også, men det er noe av det dårligste konseptet jeg har vært borti. Den andre skal få ny sal straks så håper det hjelper.

Bare synes det virker så rart at alle salene jeg har satt rumpa nedi det siste året sklir frem... Tenkte kanskje det hadde noe med at jeg satt spent eller noe? Om noen hadde vært borti det samme?
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 29/07/2006 :  18:08:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Har hun fått ny sal siden jeg var i stallen? Den forrige passet jo ikke så bra.

Jeg fikk typisk stolsits når jeg skulle ri Gina igjen etter at hun kom hjem, men det hele rettet seg ved at jeg tok stigbøylene ned et par hakk. Sikkert ikke så enkel løsning på dette problemet, kan du kan jo prøve dersom det ikke allerede er prøvd! ;)

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

kari anne
» VIP

Skrevet - 29/07/2006 :  21:56:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, hun har fått ny sal. :D Egentlig en veldig fin sal. Han Gard var ute og prøvde omtrent ti saler på henne. Lene sitter kjempegodt i den, men jeg føler at jeg sklir litt fremdeles (ikke på langt nært ille som den forrige da!).

Så har jeg tenkt at det kanskje var den mindre beskjedne pondusen hennes som gjorde det og det kan det kanskje også være. Har igrunn tenkt på tretusen ting det kan være, men så tenkte jeg at kanskje det var min feil? Da hadde det jo kanskje vært lettere og gjøre noe med det? Hvis noen hadde liksom vært i samme situasjon... Hmf...

Tror vi skulle prøve en sånn "skli-fri" pad-ting for og se om det hjelper...

Har faktisk tatt opp stigbøylene litt for og få litt støtte fra kneputene, men kan jo prøve å ta de ned igjen og se om det hjelper. :) Har ridd endel uten og....

Jaja, sikkert bare tilfeldig da at jeg treffer så mange saler som sklir avgårde. Takk for svar iallefall!

Redigert av - kari anne den 29/07/2006 22:23:32 Gå til toppen av siden

kari anne
» VIP

Skrevet - 29/07/2006 :  22:23:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Når kommer du tilbake til stallen da forresten Anne? Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.