hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Selge hesta mine?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Selge hesta mine?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 27/07/2006 :  21:45:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Veit ikke hva jeg skal gjøre...
Mamma og jeg har alltid vært sammen om hestene, men nå har interessen hennes for hest minket veldig(merker det godt). Hun engasjerer seg nesten ikke når det gjelder det ene eller det andre, alltid jeg som må prøve å få i stand ting. Tenker da på å finne på ting med hestene. Utstilling f.eks som det har vært mye snakk om nå i sommer.
Hun er nesten aldri med på tur lenger heller, eneste hun tar seg tid til er å kjøre frem og tilbake, gjøre småting som må gjøres uansett og så hjem igjen.
Høres sikkert ikke så ille ut, men det er slitsomt å hele tiden måtte være den som har lyst til å satse på disse dyra når vi egentlig er to om det.

Hestene får det de trenger de, så det er ikke det det står på, men det beste hadde nok vært å solgt unna sånn at jeg kunne styre med dette helt aleine. Jeg har ikke tid eller råd til å sitte med fire hester......, men tanken på å selge er helt forferdelig... Dette er jo ungene mine, livet mitt... Har lyst til å ha disse hestene til de ikke er her mer jeg...

Måtte bare sippe litt

nn

Afghanistan

Skrevet - 27/07/2006 :  21:50:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er ikke dette et tema mellom deg og din mor? Du må jo ta opp problemstillingen med henne og ikke oss her på MIX. Hun har sikkert noe hun ville ha sagt om saken vil jeg tro Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 27/07/2006 :  22:05:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Tro meg, det er prøvd. Hun er håpløs å snakke med. Gå til toppen av siden

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 27/07/2006 :  22:43:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Hva med enten å sette en eller to bort på helfor eller skaffe deg forrytter?
Hvorfor gjøre det i dag når du kan utsette det til i morgen ? Gå til toppen av siden

jossa
» VIP

Skrevet - 27/07/2006 :  23:00:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette var trist å høre Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 27/07/2006 :  23:02:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Håper vertfall det ordner seg! Må vertfall beholde Jack'en da-nei det blir vanskeligt valg om du må ta ett, syns alle dine er flotte!

Skal du forestten ut på utstilling/kåring med han snart? Håpe på at han blir et hingsteemne da

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 27/07/2006 :  23:17:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
missixty: Vurderer tanken om å sette bort på fôr, men det er ikke så lett det heller synes jeg.
Fôrrytter får jeg vel på den ene hesten til høsten.

Don-Pedro: Håper det ordner seg jeg også.
Jack ja, gromgutten min... Vanskelig valg dette, men om jeg skulle beholdt bare èn hest hadde det blitt Varmblodshoppa. Har jo solgt henne allerede èn gang, og den feilen gjør jeg ikke igjen. Den hesten blir hos meg samme hva.
Hun er så spesiell for meg at jeg hadde aldri klart å tilgi meg selv om jeg hadde solgt henne igjen. Men Jack er jeg også så knyttet til...

Hadde egentlig tenkt til å satse på Araberen med tanke på utstilling nå i år, men om det dukket opp noe for Jack ville jeg vist han også.
Han er verdt å vise, og jeg håpet jo på å få han frem til kåring.
Gå til toppen av siden

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 27/07/2006 :  23:36:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
JaMaBlueSky
Skjønner hva du mener med at det er vanskelig å sette bort hesten(e) på for. Jeg skulle egentlig sette bort gampen min på helfor fra høsten av da jeg skal studere, men ombestemte meg, så nå har jeg fått tak i stallplass til han i Oslo og greier Skal bli spennende å se hvordan jeg klarer å leve på 600 kr mnd når hus- og stalleie er betalt Godt å ha foreldre da ja.

Men når man sitter med 4 hester som krever trening og "penger" så er det ikke så lett nei. Får håpe du finner en ordning som passer både deg og hestene dine bra

Lykke til

Hvorfor gjøre det i dag når du kan utsette det til i morgen ? Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 28/07/2006 :  00:04:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Det skal ikke være lett nei.. Jeg satt jo en stund med 3 hester og slet som fyy økonomisk. Etterhvert gikk det utover det psykiske også, ikke hadde jeg råd til noen ting, alle vennene mine var ute og hadde det gøy, jeg hadde ikke råd, alle kunne kjøpe nytt ustyr til hestene, jeg hadde ikke råd, ja..

Jeg solgte den ene, noe som var forferdelig vanskelig. Men nå er det bare en lettelse, og jeg får mye mer tid til de andre to..
Du må nesten bare føle hva du synest er rett, men jeg er enig med de andre her; prøv om du kan få taki fòrrytter/sette bort på fòr.
Har selv ikke råd til å ha hele Gina alene til høsten, så jeg skal dele henne likt med ei jente. Da sparer jeg både tid og penger også, og hesten blir ikke forsømt/lite mosjon hvis jeg har det travelt.. Da har hun jo hun andre som skal ha henne!

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 28/07/2006 :  00:09:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
missixty: Godt det ordnet seg for deg da
Jeg kommer nok til å legge salg litt på is, men må ha det i bakhodet.
Nei det er ikke så lett når det er hele fire hester som krever sitt.

Takk for det Får ha lykke til du også når den tid kommer at du skal studere osv Det går nok bra.
Gå til toppen av siden

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 28/07/2006 :  00:12:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
JaMaBlueSky
Tja, det ordnet seg kanskje ? Hehe. Utrolig hvor glad man blir i disse dyra altså

Takker og bukker. I verste fall får jeg skaffe meg jobb, og går det ikke da heller flytter jeg han hjem til stallen. Er bare ca 1 t med kollektiv fra Oslo, så det er ingen krise akkurat

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 28/07/2006 :  00:25:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
AnneSpotogGina: Jeg er jo ikke aleine om det økonomiske, men omtrent alle pengene går til hest. Det er kjedelig men det er jo noe jeg selv har valgt. Legger ikke skjul på at det hadde vært veldig ålreit å kunne unne seg litt mer da.

Ang å sette bort eller skaffe fôrrytter, det eneste som kan bli litt vanskelig der er at jeg har så unge hester. De er bare 1, 2, 3 og 5år. Hun på 5 er jo grei, men hun setter jeg ikke bort uansett. Så jeg veit ikke hvor "populært" det er å ha så unge hester på fôr heller. Om jeg skulle satt bort ville jeg ikke satt bort til noen som f.eks bare skulle hatt selskapshest. Vil at hestene mine skal "holdes igang".

Vanskelig dette her.
Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 28/07/2006 :  00:37:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
missixty: Ja det er utrolig hvor glad man blir i dem.
Kan ikke forstå de som ikke kan forstå at vi dyreeiere blir så glad i dyra våre.(Gjelder vel dog ikke alle dyreeiere)
For ei lita stund siden snakket jeg med farmora mi om at jeg hadde litt lyst til å kanskje gå et år på Folkehøgskole, men at det ble vanskelig om jeg måtte flytte langt vekk, pga hestene. Da sa hun at "Da må du bare selge de, også må du kjøpe hester tilbake når du er ferdig med utdannelsen!" Jeg trudde jeg skulle sprekke av sinne! Ville blitt det samme som at jeg ba henne selge ungene sine og kjøpe unger tilbake når hun hadde bedre tid!
Dette ble veldig OT men.

Bra at du har alternativer da, at du eventuelt kan sette han hjem på stallen om det ikke skulle gå
Gå til toppen av siden

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 28/07/2006 :  01:00:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
JaMaBlueSky
Nei, disse dyra er jo "beibissene" våre, og bare tanken på at noen andre skal ri Montana og sånn.. Kanskje litt egoistisk tenkt, men når du har eid dyret i 4 år og kjent han 6 er det ikke bare bare og skilles på veien

Skjønner du ble sur på bestemoren din altså. Like vanskelig å skilles om det er hest eller barn
Men ang. folkehøgskole, gikk der dette skoleåret og det er absolutt å anbefale altså Det var det beste året jeg noen gang har hatt hvert fall

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 28/07/2006 :  10:45:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Mulig jeg kommer til å prøve å gå på Folkehøgskole til neste år Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 28/07/2006 :  11:36:59  Vis profil  Svar med kopi av melding

Jeg ser ikke noe problem med å sette bort en ung hest til en voksen person. Der hesten får mye utegang, litt trening og andre hestevenner.

Men litt ungre barn, nei takk..

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.