hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Islandshest på Hestemarked!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Islandshest/gangartsridning
 Islandshest på Hestemarked!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

*sofie&lavageitene

Norway

Skrevet - 27/07/2006 :  10:09:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*sofie&lavageitene  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*sofie&lavageitene  Svar med kopi av melding
Vi er FAKTISK nevnt på forsiden! Første gang jeg har sett at vi faktisk blir nevnt her på hestemarked.no!

Kurre

Norway

Skrevet - 27/07/2006 :  11:01:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så hardt de kjemper for å late som om vi ikke eksisterer er det slett ike dårlig!
Må jo være vanskelig å stadig skulle overse den grenen av ridesporten der Norge har størst fremgang??

Vi gjør det jo SÅÅÅ bra i alle de andre...hvor mange verdensmestere var det vi hadde i hopping sa du?
Oj,da...Dressur da?
Hmmm...

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 27/07/2006 :  11:19:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
glimrende skrevt kurre!

hvor mange flere ryttere i islands miljøet konkurrerer internasjonalt og gjør det bra, kontra her i Norge innen dressur / sprang?

TØLT DEG GLAD!

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 27/07/2006 :  11:28:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
(kopi)Vi gjør det jo SÅÅÅ bra i alle de andre...hvor mange verdensmestere var det vi hadde i hopping sa du?
Oj,da...Dressur da?
Hmmm...

HAHAHA!:D

Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

Elisabeth E

Skrevet - 27/07/2006 :  11:51:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er sjeldent at vi gangartsryttere er ute i media, dessverre.
Da Stian og Jarl tok VM-kombinasjonen, var det et lite skriv i lokalavisa vår, siden hesten tross alt er "Telemarking" .
Utrolig synd, vi fortjener mer reklame og prestisje, samt at det ville åpnet miljøet for nye mennesker, og fått oss litt opp i "lyset".
Som Nina sier er vi sterkt voksende.

Men, når det kommer til verdensmestere eller ei i gangartsridning/andre ridegrener, så har vel vi færrest utøvere og færrest mesterskap kanskje?
Sprang og dressurridning er jo noe hele verden kjenner til og bedriver, og de arrangerer en horv med internasjonale mesterskap og cup'er. Gangartsridning er veldig konsentrert i Europa, spesielt Nord-Europa, og det vi har å rutte med er et NM og VM annethvert år, i forhold til alle horse-showene rundt om kring, som er enorme publikumssuksesser, nations cup'er osv osv... Selvfølgelig, for å få opp arrangementsstatistikken, så må jo også miljøet utvides, og det skjer sannelig ikke så lenge vi ikke får vist oss bort, da spesielt gjennom media. Media har en enorm påvirkningskraft og opplysningskraft i disse dager.
Gå til toppen av siden

kikki&thokki

Skrevet - 27/07/2006 :  17:11:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det er sjeldent at vi gangartsryttere er ute i media, dessverre.
Da Stian og Jarl tok VM-kombinasjonen, var det et lite skriv i lokalavisa vår, siden hesten tross alt er "Telemarking" .
Utrolig synd, vi fortjener mer reklame og prestisje, samt at det ville åpnet miljøet for nye mennesker, og fått oss litt opp i "lyset".
Som Nina sier er vi sterkt voksende.

Men, når det kommer til verdensmestere eller ei i gangartsridning/andre ridegrener, så har vel vi færrest utøvere og færrest mesterskap kanskje?
Sprang og dressurridning er jo noe hele verden kjenner til og bedriver, og de arrangerer en horv med internasjonale mesterskap og cup'er. Gangartsridning er veldig konsentrert i Europa, spesielt Nord-Europa, og det vi har å rutte med er et NM og VM annethvert år, i forhold til alle horse-showene rundt om kring, som er enorme publikumssuksesser, nations cup'er osv osv... Selvfølgelig, for å få opp arrangementsstatistikken, så må jo også miljøet utvides, og det skjer sannelig ikke så lenge vi ikke får vist oss bort, da spesielt gjennom media. Media har en enorm påvirkningskraft og opplysningskraft i disse dager.

Opprinnelig postet av Elisabeth E

Stod jo om Jarl og Stian i aftenposten etter VM 2003. Bilde til og med. ikke stort, men dog...
Gå til toppen av siden

VerIng

Skrevet - 27/07/2006 :  18:03:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er faktisk utrolig mange som ikke vet at det finnes noe som heter gangartsridning! Mange storhestryttere og også instruktører har spurt meg om islandshester kun kan brukes til å frese rundt i skogen. Og klart- hvis de kanske da bare har sett lurvete tykke isiser i grisepass så skjønner jeg jo godt at de ikke blir særlig imponerte.
Islandshest-Norge bør vises enda mer fram og man bør kontakte media ang alt som skal arrangeres.
Gå til toppen av siden

Ellbell

Norway

Skrevet - 28/07/2006 :  15:54:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideEllbell  Svar med kopi av melding
Stå på

Senest igår var jeg med på Ann Cathrin Lubbe trening i Elverum (rir monstertruck alà Tinker innimellom...men snart kreperer jeg av lyst på en ordentlig Islending...) og da var det en eller annen som bemerket at det er jo fint å ha så mange forskjellige hester å ri på da (vi har 3 stk av ulik brukstype hjemme)...Islendingen i skogen også kan du sikkert få ri Tasja (knabstruper) hvis du vil ri ordentlig...

Jeg hadde så lyst til å bare dra vedkommende etter øra til nærmeste gangartsbane og ja... Grr. Greit, jeg trener jo ikke gangart på Thirla lenger, men dette menneske viste jo ikke at hesten min var 21 med spatt. Hun viste bare at det var en islandshest...hrmf...
Gå til toppen av siden

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 30/07/2006 :  02:48:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skjønner deg Ellbell!

Huff! Enkelte (sier ikke alle) Stor-hest ryttere, ser på Isisene som små lekeponnier. Dette kan jeg uttale meg om, fordi jeg har stått på en av de største dressur stallene i hordaland.

Folk kom faktisk bort til meg og spurte om eg kunne ri stevner med "ponnien", og at jeg var for stor til den. og om jeg ikke ville gå over til stor hest, for å få "noe skikkelig å ri på" jeg ble helt sjokkert, og varm om ørene!

Islendingen har jo alt de andre "store hestene har"

Redigert av - Stirnirogannie den 30/07/2006 02:49:49 Gå til toppen av siden

*sofie&lavageitene

Norway

Skrevet - 30/07/2006 :  12:35:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*sofie&lavageitene  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*sofie&lavageitene  Svar med kopi av melding
uenig Annie, isisene har MER;) Gå til toppen av siden

Hanne&Embla

» VIP

Skrevet - 09/08/2006 :  21:52:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Annie: helt enig! har nå stått på storheststall i over ett år, og fått masse kommentarer i storhestmiljøet. Ei av dressurtrenerne kom bort og sa "hmm, føler du deg ikke litt...eh..for stor da? jeg mener, hesten din er jo utrolig liten...". Så la hun ut om at det ser så ille ut når voksne menn rir på islandshester. Utrolig irriterende!!!

Også vært borti teorien om at "islandshester er små lekedyr med lang pels, som man bare kan ri på tur i skogen med". og at "alle islandshester er stødige som fjordinger, så de kan alle ri på".

personlig red jeg stor hest i 9 år, før jeg prøvde islandshest. har ikke ridd på annet siden. <3 islandshest <33
Gå til toppen av siden

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 09/08/2006 :  22:26:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Annie: helt enig! har nå stått på storheststall i over ett år, og fått masse kommentarer i storhestmiljøet. Ei av dressurtrenerne kom bort og sa "hmm, føler du deg ikke litt...eh..for stor da? jeg mener, hesten din er jo utrolig liten...". Så la hun ut om at det ser så ille ut når voksne menn rir på islandshester. Utrolig irriterende!!!

Også vært borti teorien om at "islandshester er små lekedyr med lang pels, som man bare kan ri på tur i skogen med". og at "alle islandshester er stødige som fjordinger, så de kan alle ri på".

personlig red jeg stor hest i 9 år, før jeg prøvde islandshest. har ikke ridd på annet siden. <3 islandshest <33

HELT enig Hanne Det er sånn de ser på oss:P

joda, på den dressurstallen jeg stod på var det endel "eksperter". Jeg husker godt engang jeg ville longere hesten min ute på et litt ujevnt underlag for å få litt variasjon samt løsne skuldrene hans litt. Det funket veldig fint det, helt til en el annen kjerring skjelte meg ut fordi jeg longerte hesten på ujevnt underlag og hadde ikke dekken på han.

Har og opplevd at folk der klikket fordi jeg longerte hesten min i 10min på utebanen om vinteren (dette var bare i skritt og trav) Da klikket folke ja:P "Hesten ødelgger bena hvis den går på hardt" Da spurte jeg meg selv om hvorfor istølterene kunne stå på bena:P
Gå til toppen av siden

Hanne&Embla

» VIP

Skrevet - 09/08/2006 :  22:39:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
så enig så enig! har opplevt akkurat det samme!

og selvfølgelig så er det dyreplageri å ri uten voilok/sjabrak, bandasjer og å la hesten gå uten dekken. og det jeg syns er lillehammer's beste tøltvei (hardtrampa grus/jord) er selvfølgelig for hard til å ri annet enn skritt på :p huff og huff.. og så det med å skritte en halvtime før man begynner med trav når man trener da, en kjent sak det også.

konklusjonen er vel grei: ISLANDSHEST ER BEST!

sånn er det bare. asså, elsker hester. no affence til storhestfolket, men personlig så vil jeg ikke ri annet. ei som skodde hesten min driver med stor hest, og hun fortalte med at hun ikke ville prøve å ri islandshest, for da regnet hun med at hun ville ende opp med å ha 10-15 stk.
Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 09/08/2006 :  22:39:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Må bare si en ting her...
Sist jeg var ute å transporterte hesten på en ferge kom det ei dame med en liten unge bort for å hilse på henne.
Og hun spør om det er en Nordlandshest,det var hun helt sikker på.
Og det hun sier når jeg sier at det er en isis jo det er at det hadde hun aldri trodd for islandshestene de var jo så raggete,stygge i pelsen og små,de skulle hvertfall ikke være så fine ifølge henne...Så ja,folk er merkelige,å hun sa det også på en så ufin måte,nesten som hun ikke trodde på meg når jeg sa det var en isis...

Gå til toppen av siden

Hanne&Embla

» VIP

Skrevet - 09/08/2006 :  22:43:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
rosita: huff, ikke bra, ikke bra. :S men forsåvidt et kompliment til hesten din, som da tydeligvis er fin i pelsen osv. men... folk er rare!

folk bør oppdage islandshesten!
Gå til toppen av siden

*sofie&lavageitene

Norway

Skrevet - 19/08/2006 :  02:49:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*sofie&lavageitene  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*sofie&lavageitene  Svar med kopi av melding
Og vi MÅ vise frem hestene våres mer! Skal delta i parade nå til uka, på Sandvikas byfest:D hehe! Da skal vi tølte da! Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.