hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Orm.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Orm.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Bustetrollet

Skrevet - 26/07/2006 :  20:51:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Pappa var nødt til å drepe en liten hoggormunge i dag.
Og jeg tar det som et hint at det finner flere også, rett ved hestene! Jaggu ikke langt unna beitet. Ikke 20 meter en gang!

Så, kan hestene beskytte seg hvis det kommer en snikende..? Løpe vekk, kjenne at den kommer på osv.? Håper for all del de ikke stikker hodet ned å snuser på slangen. Så "jafs" rett over mulen.

Når pappa fortalte det så var første kommentar fra meg:
- Hestene..?

Om den rører hestene skal jeg personlig finne den å løfte den opp og vri den 100 ganger rundt.

Ja, jeg er liiv redd!

Håper at naturen "kaller", altså at hestene er ormens venn :)

Redigert av - Bustetrollet den 26/07/2006 20:52:40

~Christina89~

Skrevet - 26/07/2006 :  20:58:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ormen er vel ikke noe farlig? Jeg ville heller ikke at noen skulle komme å bite min hest, så ikke misforstå, men den er vel ikke giftig eller noe?
Tror ikke du trenger å være bekymret

Arabian horse- Drinkers of the Wind
Gå til toppen av siden

jossa
» VIP

Skrevet - 26/07/2006 :  21:18:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mamma sier at hestene er livredde hoggorm,men jeg vet ikke om de kan merke om de kommer men kanskje de er så smarte
Mamma tror også at de kan bite hestene og de er giftige vartfall for oss mennesker. Kanksje dere burde bekymre dere litt ekstra vis dere tror det er flere hoggorm rundt stallen.
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 26/07/2006 :  21:28:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvem her inne var det en hoggorm bet en hest da..?

Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 26/07/2006 :  21:38:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Huggormen er giftig, om du er allergisk mot vepsestikk osv kan du dø om du har allergiske reaksjoner på ormbitt. Må få motgift om du blir bitt, å dfet koster staten 20 000 per dose! Fikk høre det av sviggerinna mi, hjelp. Mistet nesten katten vår 2 ganger pga ormbitt så dyr reagerer oxo.

Hadde en diger orm ved beitet på stallen, garsy erket ikke noe men det gjorde jeg, den snek seg i gresset og på andre siden av gjerdet takk og lov. Ormen er vel mer redd hestene enn hestene ormen, ormer reagerer på tramp (fikk høre det av noen her inne så nå går jeg som et troll å stamper skikkelig med beina når jeg skal hente hesten min=P) Å hestene går jo litt på beitet.

Ambefaler å sjekke hestene ofte for hevelser i bein, hodet osv, å ha på høye sko eller bukser så du selv ikke blir bitt!

Garsy du er verdens beste! Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 26/07/2006 :  21:39:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Hoggorm går ikke bort for å bite hesten bare for å bite, den holder seg nok unna. Jeg vet det er hoggorm i område hvor jeg har hestene mine. De biter ikke med mindre de føler seg truet.
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 26/07/2006 :  21:50:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
Når jeg var på rideleir for to år siden, så ble hesten jeg ridde bitt i bryen, og fikk DEN kulen.. Det var ikke så farlig, men tror legen gidde den en sprøyte, og jeg var liivredd.. Herregud.. Skummelt.. Så når de ligger tror jeg nok at hoggormen kan ta de.. Men hestene kan nok ikke dø av det skulle jeg tro.
http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

AnnetteHansen

Norway

Skrevet - 26/07/2006 :  22:10:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
De ligger vel stort sett og soler seg, når du finner\ser dem på vegen. Gå til toppen av siden

Sassy69

» VIP

Norway

Skrevet - 26/07/2006 :  22:45:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSassy69  Svar med kopi av melding

Huggorm er fredet! Det betyr at det IKKE ER LOV Å DREPE DEM!
Synes ikke noe særlig om at du la ut bilder av det her..

Liker heller ikke hoggormer, får totalt hetta om jeg møter på en, men det betyr ikke at jeg hogger hodet av den fordet om!

~Finn årsaken, Da har du løsningen~ Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 26/07/2006 :  22:56:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Oi, fredet. Det visste jeg ikke.
Det tror jeg heller ingen her på gården vet,,

Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 27/07/2006 :  00:12:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
ææh, jeg er allergisk mot veps:|
www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

maane

Norway

Skrevet - 27/07/2006 :  01:07:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Huggormen er vel sky og biter sjelden, men det KAN skje. Kanskje en idé å spørre veterinær om hva man skal gjøre om hesten blir bitt. Det er hvertfall viktig for både mennesker og hunder å få behandling med en gang, så det er nok det med hester også. Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 27/07/2006 :  09:58:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
hvorfor er den fredet da?
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 27/07/2006 :  12:35:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Fordi det er en liten bestand?
(Bare vill gjetting..)

Therese
Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 27/07/2006 :  12:38:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Takk og pris så har vi ikke huggorm her :)
Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

barrylill

Skrevet - 27/07/2006 :  13:06:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
En traver jeg hadde før ble bitt av hoggorm, kunne ikke brukest mer i løp så den ble solgt som selskapshest..... Hadde vi sett d med en gang kunne nokk dette vert unngått.... :( Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.