hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bjørn hos oss!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Bjørn hos oss!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Tone&Svartn&Arni!

» VIP

Norway

Skrevet - 26/07/2006 :  12:39:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTone&Svartn&Arni!  Svar med kopi av melding
Natt til Søndag måtte faren min ut å fange inn kvigene fordi de hadde revet ned alt som var av gjerder og sto i flokk rett utenfor soveromsvinduet!De var tydeligvis blitt sinnsykt skremt av noe siden disse kvigene har vært noen av de roligste vi har hatt !

Natt til tirsdag så hadde 16 kviger hos oss rømt igjenn
og de 6 resterende sto på gården!(det er tilsammen 22)

Faren min lette og lette og fant dem tilslutt nedenfor et slags stup som er 25 meter(!) langt!!! 4 var døde,2 hardt skadet!
Disse kvigene har gått på et beite 60-70 meter fra gården vår og bjørnen hadde slått til trepålene og revet ned gjerde og derretter hadde han jaget kvigene utover mot skogen,der kvigene hade løpt utfor stupet!

Vi skal ha rovdyr kontroll her idag men faren min hadde snakket med noen andre eksperter på rovdyr som konstanterte at det var bjørn!
Disse kvigene gikk på et beite 20-30 meter fra hestene mine!
Bjørnen hadde også kommet fra en plass vi kaller Drøgsåsen som ligger 1-2 kilometer i luftlinje rett over gården....DER hadde jeg ridd sent på Søndagskvelden,alene med begge hestene(en gående fritt etter)!

Tenk hva som kunne ha skjedd vis jeg hadde møtt på bjørnen når jeg var ute å red den kvelden? Eller viss bjørnen hadde gått 20-30 meter lengre opp hos beite til hestene?

Det er det meste bare skog irundt oss og jeg elsker og ri i skogen for der ligger det meste av rideveiene!Men hvor skal jeg ri nå da?Må ri til riksveien(2km) hver dag jeg da?

Og hvordan vil hestene reagere hvis jeg møter på en bjørn?

Tone,Svarten å Arni<3

susanne

Norway

Skrevet - 26/07/2006 :  13:21:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
uffda, ikke mye hyggelig det nei:S

tror nok at hestene værer bjørnen ganske fort hvis den er i nærheten, tror nok de reagerer med å først stivne og så muligens stikke..

æsj, håper dere får has på den bjørnen!:S

www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

Tonje_

Norway

Skrevet - 26/07/2006 :  15:42:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTonje_  Svar med kopi av melding
Det er bjørn her ogsåå.. :S

Ikke ri fortere enn skytsengelen din kan fly
-Tonje-
Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 26/07/2006 :  15:46:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå er jeg glad jeg bor på ei øy altså, og ikke midt inni skauen. Bjørn er jo farlig, så dere som har bjørn i nærheten av hestene, der bjørnen har forårsaket ulykker; ta konktakt med den første personen dere finner med skyteløyvet! NÅ!

Men bjørner er jo litt pene, da.. :P

Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

jossa
» VIP

Skrevet - 26/07/2006 :  17:01:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men er det lov å skyte bjørn sånn helt uten vidre egentlig? kanskje det er bare jeg som er dum Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 26/07/2006 :  17:16:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei, du må ha skyteløyvet for det. Har du hørt om han mannen oppi Jostedal eller noe sånn som har skutt en bjørn uten lov?.. Vet ikke om han har fått en ''straff'' eller noe..
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Tone&Svartn&Arni!

» VIP

Norway

Skrevet - 26/07/2006 :  19:49:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTone&Svartn&Arni!  Svar med kopi av melding
det var en mann oppi Li som skøt en bjørn i selvforsvar og han tror jeg kom i fengsel!Hadde han ikke skutt den bjørnen hadde han ikke overlevd... han ble liggende på sykehus i 1-2 uker selv om han skøt bjørnen!

Man må ha fellingtillatelse ja....

Tone,Svarten å Arni<3
Gå til toppen av siden

..Monica og Svinten..

» VIP

Norway

Skrevet - 26/07/2006 :  22:05:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Var bjørn med skolen jeg går på og, litt før skolen slutta.. Vi fikk ikke lov å ri noe langt på tur den helgen.. jeg og 2 andre hadde stallen da, litt skummelt å vere der da.. Men bjørnen reiste heldigvis videre=)
Redigert av - ..Monica og Svinten.. den 26/07/2006 22:06:05 Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 26/07/2006 :  22:10:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er bjørn i nabo-nabo-nabo-nabo bygda. Blir redd hvis den kommer hit..

Gå til toppen av siden

Tone&Svartn&Arni!

» VIP

Norway

Skrevet - 27/07/2006 :  00:14:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTone&Svartn&Arni!  Svar med kopi av melding

Kopi av melding:
Det er bjørn i nabo-nabo-nabo-nabo bygda. Blir redd hvis den kommer hit..

Bjørnen er i skogen 100meter fra gården vår,livredd jeg

Tone,Svarten å Arni<3
Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 27/07/2006 :  00:15:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
æsj, jeg husker når det var ulv på skolen jeg:| jeg bor altså under 2 km unna skolen, med masse skog den kunne boltre seg i:|
men stakkars lille kar'n ble påkjørt av toget:(

www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 27/07/2006 :  02:20:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Hjelpes! Hvor i landet er dette Tone?
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Tone&Svartn&Arni!

» VIP

Norway

Skrevet - 27/07/2006 :  09:32:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTone&Svartn&Arni!  Svar med kopi av melding
Det blir i Nord-Trøndelag, Steinkjer!

Her er en link til det som står i avisa:http://www.t-a.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060727/NYHETER/107270067

Tone,Svarten å Arni<3
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 27/07/2006 :  13:11:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Buvika er det også oppservert bjørn. Rett over fjorden her!

Gå til toppen av siden

Tone&Svartn&Arni!

» VIP

Norway

Skrevet - 27/07/2006 :  13:34:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTone&Svartn&Arni!  Svar med kopi av melding
Det kommer på Tv2 nyhetene ikveld og på Midtnytt,så følg med!
Tone,Svarten å Arni<3
Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  23:34:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Det observert bjørn her også. Og en rein er drept, noen hundre meter (luftlinje) fra der Speedy er på beite..
Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.