hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Barfot-ingen vetenskaplig grund för metoden
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Barfot-ingen vetenskaplig grund för metoden
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Karoline og Funa

Norway

Skrevet - 25/07/2006 :  22:51:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKaroline og Funa  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Gjelder det samme andre veien og da Karoline?
For det er faktisk ikke alle hester som har det bra med sko heller...

Enkelte sliter enormt med hovene også på skodde hester.
Har selv en venninne som ikke engang klarer å få feste for sko, hovene er helt ødelagt.
Dette til tross for at hun hele veien har brukt faglært hovslager, og er nøye med å fore og stelle hesten på riktig måte.

Opprinnelig postet av anettex

Ja som sagt, noen fungerer best med sko noen fungerer best barfot.
Poenget mitt var bare at selv om hester er født uten sko så er det enkelte som har det bedre med sko, og enkelte som har det bedre uten...
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 25/07/2006 :  23:38:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
man må jo selv få vurdere hva som passer sin hest/ponni!

jeg har sko, fordi jeg ikke har så mye kunnskap om hovens oppbygging at jeg ville begynt med et sånt prosjekt som barfot!

Og jeg har også en forrytter og de bootsene som passet min ponni best er vanskelig og ta på og lett og få feil på.
Kjøpte de da han var halt pga hovbyll!

Men alle har forskjellig heste hold.
Men min hest trives godt og har sko.

5 andre hester på stallen er barfot og trives med det!
Gå til toppen av siden

CarpeNox
» VIP

Norway

Skrevet - 27/07/2006 :  13:56:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ej må ærlig inrømme at ej ikkje he mykje kunnskap på området og at vel gjere ting litt som ej alltid he gjort det. Hestane mine he hatt sko størstedelen av året men sluppe sko i friperioden sin når det enn he vore på året. He dei blitt sårbeinte so he dei blitt flytta til anna(lettare) underlag og skoer he blitt kontakta(ikkje nødvendigvis for å sko men for å skjekke kossen det står til med høvene.)
Kairo skal gå uten sko so lenge som mulig og ej legge opp til å ha ei friperiode med mest bane og hallbruk under den verste is-perioden. sjølvsasgt blir ej å vurdere alt underveis og det kan hende ej tenke anneledes lenge før planlagt.
Folk flest her i området bekymre sej igrunn ikkje so mykje for noke som helst med mindre det påvirke deira dyr eller dei ser at noke e fundamentalt gale.

Det e lov å tenke sej litt om til tider. Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 27/07/2006 :  16:05:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Hvis du skriver bokmål eller nynorsk forstår alle hva du skriver
Therese
Gå til toppen av siden

CarpeNox
» VIP

Norway

Skrevet - 27/07/2006 :  23:45:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
dvs alle unntagen mej... ej e overhode ikkje egna til anna enn dialekt, det blir berre rot, ej prøve dog å forenkle det litt-prakke ikkje på dokke ord som treklopre, fole heite eller låke i fote
blir det problemer så spørr...

Det e lov å tenke sej litt om til tider. Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 28/07/2006 :  12:49:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Så lenge den såkalte barfotmetoden fungerer så bra som den gjør til mitt bruk og på min hest, så bekymrer jeg meg egentlig ikke så mye om det er vitenskapelig bevist at det som er bra faktisk er bra Gå til toppen av siden

dimma

Skrevet - 05/08/2006 :  22:05:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
off dinne debatten om ka som e best vil alltid foregå:) e e for barfot, fordi de fungere på mine og mange andre sine hesta.
men for å si de sann ALLE hesta e kan greie seg uten sko! MEN de kommer helt an på korsen en holder hesten sin. folk som velger å ha hesten sin oppstallet osv må som regel sko hesten sin, å de er deres valg. fordi en hest som ikke har helt naturlige leveforhold, ikke vil ha sterke nok hover til å vere barfot, å da blir dei skodd. dette har e ingenting i mot at folk velger, ver enkelt hesteeier må få bestemme over sin hest!! men har en hest naturlige forhold fra fødselen av, vil den ikke ha noe problem med å gå uten sko. mens en hest som har vert skodd eller levd under forhold som ikke er helt naturlig, vil den ha problem med å gå uten sko. den vil rett å slett ikke tåle de. slike er de bare, ingen hester er født med hover som ikke greier seg uten sko. da hadde den jo ikke overleve i de fri, å selv om noen mener at de er fordi den blir bruk( ridd, kjørt) at den må ha sko. så vil e bare si at hester i de fri beveger seg mye mer enn en hest i fangenskap gjør, på underlag som gress, skog, hard stein, grus, osv....uten å ha noe problem med de.
men for å nemne de en gang til, e e ikke blandt dem som hater eller ser ned på folk som skor hesten sine, alle må få velge selv hvordan dem vil holde hesten sine:) viktig at vi "barfot folk" respekterer dere som velger å sko hestene deres, for at dere igjen skal respektere oss:)
tror at alle vil de beste for hestene sine!!:)
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.