hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Beinbygning, en stor utfordring!?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Beinbygning, en stor utfordring!?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Mocca21

» VIP

Skrevet - 24/07/2006 :  12:12:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg vet ikke om noen her inne har tenkt på det...
Men her for 3 uker siden, ble jeg kjent med en dame i nabo grenda, hun hadde en kaldblods som skulle sjekkes av en dame (nå husker jeg ikke hva hun kalte seg) men hun sjekker hele hesten for stivelse og låsninger i rygg og nakke virvler.

Hun sjekker alt fra topp til tå...

Hun bruker ca 1,5 time på en hest + 20 min med magnet dekken!

Hele prosessen er utrolig innteresangt og lærerikt

Hesten min hadde ikke noe spesielle problem enn slakke gaffelbånd og fire av ryggvirvlene stakk opp av ryggen, noe hun magisk klarte å få til å forsvinne...

Jeg tenkte jeg skulle sjekke den andre hesten jeg passer på, for han la ikke på seg muskler oppå rompa eller ryggen.. Så neste gang hun dukket opp hivde jeg med ham å..

Det viste seg at bekken beinet hans er ca 5cm skeift, noe som har foresjaket at flere rygg virvler har låst seg fremover. Derfor har han ikke klard å brukt kroppen riktig og eller ikke klard å lagt muskler der de hører hjemme..

Jeg ble veldig skremt etter som denne hesten er 7 år og kansje måtte avlives om 3-5år, grunnet sikkelig halt og låsing i hele ryggen, viss ingen hadde oppdaget det...

Ville bare si i fra at dyrleger er ikke bestandig de beste, etter som denne hesten har hatt mange på besøk og ingen hadde sett eller nevt det

Kansje noen vet hva hun kaller seg??
Noen som har hatt en slik behandling på sin hest?

..Når du forlater noe så vakkert, er det vanskelig å ikke snu seg to ganger..

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 24/07/2006 :  12:48:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hun damen var en equiterapaut, noe som begynner å bli mer og mer populært i Norge. Som du sier så går de over hele hesten og finner evt muskulære og 'skelettære' problemer som dyrleger ikke finner.

Hesten min hadde også skjevt bekken, og har fått to behandlinger for dette. På grunn av bekkenet så hadde hun også steinhard muskulatur i bakparten, to muskulære låsninger i ryggen og stumme sener i bakbeina. En gammel betennelse gjorde at hun også var veldig stiv i høyre bog. Nå driver jeg å stretcher rygg og frembein etter trening og masserer og smører bakparten med arnica, og ser forskjellen. Plutselig fikk hesten steg igjen jo!

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Mocca21

» VIP

Skrevet - 24/07/2006 :  12:53:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe.. det er bra noen husker navnet på henne :)
Det som er så synd at det er ikke så mange av de her i nord-trøndelag, om ikke hun er den eneste..
jeg og fikk arnica, til gaffelbåndene til rocky og ryggen til sier, utrolig at noe så enkelt og naturlig funker ;)

..Når du forlater noe så vakkert, er det vanskelig å ikke snu seg to ganger..
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.