hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Full pris selv med hest på beite??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Full pris selv med hest på beite??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Liten_Lista

» VIP

Norway

Skrevet - 24/07/2006 :  11:49:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmmmm.. Jeg har satt hestene mine på stallens tilhørende beite, og likevel betaler jeg full stalleie i tillegg til at mine bokser igjen kan lånes ut til andre soom også må betale.. Er dette vanlig??
Feltritt - Tre ganger så gøy!!!

Linda-hestegal91

Norway

Skrevet - 24/07/2006 :  12:26:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLinda-hestegal91  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLinda-hestegal91  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hmmmm.. Jeg har satt hestene mine på stallens tilhørende beite, og likevel betaler jeg full stalleie i tillegg til at mine bokser igjen kan lånes ut til andre soom også må betale.. Er dette vanlig??

Opprinnelig postet av Challe_og_Mille

Hvis du ikke bruker boksene skal du jo ikke betale for de hvis du har hestene på beite mener jeg. Si til eierne av stallen hva du mener om det så finner dere sikkert en løsning på det.

mine hjemmesider:
http://yrvinter.piczo.com
http://augnelill.piczo.com
http://o-h-k.tripod.com
Gå til toppen av siden

_Bekka_

» VIP

Skrevet - 24/07/2006 :  12:53:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes heller ikke det virket veldig "fair" å måtte betale full stall-leie når hestene går på beite, du ikke bruker boksene OG de kan låne boksene dine ut til noen andre og tjene penger på det...

Klag!

Hos oss er det 1000,- i "tomboksleie" hvis du ikke bruker boksen av en grunn (er borte, sommerbeite, solgt hest og skal ha ny o.l.), men skal fortsette å ha den. Hvis hesten er på sommerbeite til stallen slipper man da unna "tomboksleia" de månedene hesten står på beite, eneste er at man må betale full-leie fra og med august av.

Ellers så er det jo veldig normalt de fleste steder at man slipper unna å betale full boksleie (stall-leie) når boksen ikke brukes.
Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 24/07/2006 :  13:04:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
når du betaler full stalleie er jo det (somregel) inkl för, föringer, høy, inn/utslipp osv, og når hesten din står på beite får den vel ikke noe ekstra høy osv og den blir heller ikke sluppet inn og ut, noe som du da egentlig betaler for!

er det ikke forresten sånn at når du betaler full stalleie har ikke de rett til å leie ut boksen til noen andre uten leiers samtykke?

www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 24/07/2006 :  17:00:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Det var da en merkelig ordning. Det er nå vanlig at leien reduseres når hestene er på beite. Men om du fortsatt betaler full leie, har de ikke rett til å la andre bruke boksene dine om de betaler eller ikke, det er du som betaler for de, og da skal de til enhver tid være til din disposisjon. Det er da "dine" bokser.
Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 24/07/2006 :  22:46:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hos oss betaler vi 2000,- i mnd for å ha hesten på stallen (inkludert høy). Skal hesten være ute på beite betaler vi 1000,- for boksen og 500,- for beite. Men da er boksen vår og ingen kan bruke den.
Gå til toppen av siden

jossa
» VIP

Skrevet - 24/07/2006 :  22:47:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hos oss går hestene på beite fram til 1 september. Vi betaler 1500 når hestene går på beite pga da bruker vi ikke boksen. Det er da litt snodig at du skal betale full pris når hestene dine går på beite. Du burde kanskje "klage" på dette til de som driver stallen. Har ikke hørt om noen staller son tar full pris når hestene går på beite.
Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 24/07/2006 :  23:11:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
1 September her også
Betaler 3.000,- i mnd men kun 700 ved hest på beite

Tidligere stall-med tidligere hest, var det også rundt 3.000 men dette var en konkurranse stall, så vi fikk det gratis i kun 1 mnd.

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 24/07/2006 :  23:49:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Får redusert pris når hesten går på beite. Vanlige stalleia inkl også høy+utslipp, og da er det jo naturlig at en bet. mindre når hesten går på beite! Bet. 1000,- for beite (stallens beite), da er vi sikret boksen fram til høsten. Får også ta inn hesten i boksen i beitetiden og fore/stelle, men de får ikke stå der om natta da.. (med mindre du slipper ut selv neste morgen!)
Syns absolutt ikke du skal finne deg i å betale full leie, SAMTIDIG som den leies ut til andre, høres helt idiotisk ut! Har aldri hørt om det før... Det vanlige er å ha redusert leie i beitesesongen, og da bet. du for å beholde boksen.

R.I.P Ace of Diamonds:'(
Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden

Galie

Norway

Skrevet - 26/07/2006 :  17:55:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGalie  Svar med kopi av melding
Vi betaler bare for den tiden vi har hesten på stallen
Synes det skulle vært slik overalt

www.gallemann.piczo.com Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 26/07/2006 :  18:06:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Vi må betale stall leien selv når jeg har tatt med meg hesten min på sommerbeite, da leies ikke boksen ut i mellom tiden, den står tom til jeg kommer tilbake. Men jeg betaler kun boksleie. Jeg må selv skaffe fòr o.l til vanlig, så betaler kun for boksplassen.

Men Jeg slapp det i år da, Jeg passer ene hesten til stall eierne, så Jeg slipper betale ^^

Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

CarpeNox
» VIP

Norway

Skrevet - 27/07/2006 :  15:11:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
whoha, enkelte her inne betale meir i stallleige enn ej betale i husleige... ej betale berre 450 i måneden der Kairo mest sannsynleg skal stå til høsten, men ej fikse alt av for, foringer, møkking, utsetting av hesten og tømming av møkkakjeller sjølv sammen med dei to andre i stallen.

Det e lov å tenke sej litt om til tider. Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 27/07/2006 :  15:25:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Det er en ganske rimelig pris, CarpeNox! Jeg betaler kun 500 kr i mnd til vanlig, det inkl at stalleierne fòrer frokost som jeg har lagt frem dagen før. Ellers står jeg for utslipp og fòr av egen hest, det har ikke vært noe problem!:)
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

CarpeNox
» VIP

Norway

Skrevet - 27/07/2006 :  15:30:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Her va ei i ein anna post som betalte 6000 i månden. Litt over gjennomsnittet dyrt for mej-det e nesten meir det dobbelte enn alt av alt til hesten min koste mej i måneden.
500 i måneden med frokost-foring e og veldi bra, det e den prisen ej e vant med at det e for berre oppstalling og paddock.

Det e lov å tenke sej litt om til tider. Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 29/07/2006 :  03:02:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har ikke lest nøye gjennom innleggene her, men det som er praksis i vår stall, er at boksleien bortfaller når hestene går på beite om sommeren. Også fòr-prisen blir rimeligere, da det ikke fores med ekstra kraftfor.

Det vil altså si minst halv pris i beite-tiden.

Nå har stallen stående en eller to bokser klare med flis, så evt. syke hester kan få seg noen døgn eller netter innendørs. Stalleier notere seg de dagene, og legger noen kroner på regningen, hvis hesten trenger ekstra "service".
Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 29/07/2006 :  11:16:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
I stallen jeg er i, så er det 2500,- i mnd med utslipp og Fôring. Men om sommeren så betaler ingen noe for boksen, men 1000,-(tror jeg) for beitet.
Syns det var litt merkelig at betaler full pris!

http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.44 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.