hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hest og torden
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Hest og torden
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 23/07/2006 :  12:24:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
i går var det ett hel... vær over der jeg bor så lynet slo ned på gården og alt som verre er....(uhu)
Da kom jeg til å engste meg for hestene som var på beitet.
Hva synes i grunn dere er mest betryggende når det gjelder hest og torden? De fleste hester liker jo å rømme fra farer, så sånn sett er det jo best for dem å være ute i slikt uvær, mens på en annen side er det jo betryggende for oss eiere å ha de inne. Men faren da er hvis det slår ned i stallen og brann oppstår.
Min hest og en til gikk ute i uværet i går, men da jeg så til de etter uværet hadde gitt seg, så de ut til å kose seg, og i følge naboen hadde de vært rolige hele tiden.
3 av de andre hestene var tatt inn før uværet fordi de skulle på stevne i dag. de var heller mer stresset og de så veldig svette ut.. så ut til å ha blitt skremt av været...

Er vel mange meninger om hva som er rett og riktig her, men hester er jo opprinnerlig ville dyr, og min fjording så ut til å "kose" seg i går..
Jeg engstet meg jo selvsagt for evt lynnedslag i han, men ingen skade skjedd

Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p

ShyBoy

Skrevet - 23/07/2006 :  13:19:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tror at de hestene som var inne, følte at de ikke kunne flykte og innestengte, og fikk panikk. Villhestene går ute hele året, og selvsagt tordner det av og til, og jeg tror ikke de tar noe skade av det.

Maxi bryr seg ikke om tordenvær, og pleier å være rolig på beitet, men hvis jeg er ute og rir når det begynner å tordne rir jeg hjem, for ikke å sette meg selv, hesten og andre i fare.

http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

AnnetteHansen

Norway

Skrevet - 23/07/2006 :  14:11:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mine tar både lyn og torden med knusende ro...
Ja, Bella stoppet ikke tyggingen på fredagen, da det smalt her oppe i Østerdalen:-)
Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 23/07/2006 :  15:05:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Den gamle hesten min var ganske spesiell, redd det meste, og en gang jeg red inne i ridehuset mens det var torden, hoppet og spratt hun rundt over alt. Men det gikk bra da Tror det hadde vært verre om hun hadde vært inne i boksen sin og sett lynet gjennom vinduet..
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 23/07/2006 :  20:27:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Her er det slik at det er JEG som er redd lyn og torden, hestene bryr seg overhodet ikke om det. De går ute og eeeteeerr (-:
Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 23/07/2006 :  22:25:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehe... henger meg på den Harneshaug.. jeg som er livredd her også, og helst vil gjemme meg så fort jeg hører uværet nærmer seg
Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 23/07/2006 :  22:40:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Ingen av hestene her er redde for lyn/torden, og takk og lov for det. Hadde blitt mange ekle situasjoner ute på tur da. :-) Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 23/07/2006 :  23:04:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten min bryr seg overhodet ikke om verken lyn eller torden. Er så utrolig godt og slippe og bekymre seg over at hun skal bli redd og/eller skade seg når det er slikt vær.
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 24/07/2006 :  00:05:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Hesten min er heller ikke redd verken lyn eller torden, virker som om han knapt registrer at det lyner overalt og smeller godt over hodet hans. Men kamerablits, DET er skummelt det. Merkelig det der...
Hvorfor gjøre det i dag når du kan utsette det til i morgen ? Gå til toppen av siden

Stall Nakkim

Norway

Skrevet - 24/07/2006 :  11:05:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall Nakkim  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall Nakkim  Svar med kopi av melding
Hm de hestene vi har er redde for lyn og torden når de står ute, men så fort de kommer inn virker det som om de føler seg trygge. Da spiser og koser de seg. De skal jo føle seg trygge i boksen sin, og det gjør helt klart disse. Og dette er selv om de står og titter ut på tordenværet.
Livet er bedre..... for den som er glad i hester!! Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.