hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Jentunger i full galopp!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Jentunger i full galopp!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Sassy69

» VIP

Norway

Skrevet - 22/07/2006 :  18:01:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSassy69  Svar med kopi av melding

I dag da jeg var ute og rei og ante fred og ingen fare, kommer plutselig 4 hester med hver sin jublende rytter fykende forbi meg bakentifra i vill ukontrolert galopp .
Både jeg og hestene mine ble så skremmt at vi havna i grøfta, og hoppa mi reiste seg på to og ville springe etter.

Blir så oppgitt. Det er ikke første gangen jeg holder på å bli meid ned av galne 12-13 åringer som ikke kan ta hensyn til andre.
Har sagt klart og tydelig i fra om hva jeg mener om det de driver med, og har også snakket med foreldrene (som da ga meg til svar at "nei, vår datter er jo så forsiktig og blablabla").

Hva gjør man???
4 hester i full galopp fykende forbi deg med 1/2 meters mellomrom er faktisk skummlere en en semitrailer i 120km/t!

~Finn årsaken, Da har du løsningen~

PonniTeam

Skrevet - 22/07/2006 :  18:28:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePonniTeam  Svar med kopi av melding
Slike burde ikke ha hester!
Man må lære seg og ta hensyn til andre også, noe de ikke kan i hvert fall. Det er jo også uansvarlig og sjødesløst å drive på slik.
Hva om det hadde skjedd en ulykke? Da hadde ikke disse jentene vært så høy i hatten lenger. De har tydeligvis lite vett i hue til og forstå at sånn gjør mann ikke! I hvert fall ikke i full galopp forbi en annen hest!
Hester er flokkdyr og vil gjerne følge etter hverandre!! Tenk hva som kan skje i slike situasjoner ..
Og man bør jo overhode ikke sitte og rope og juble på hesteryggen!
Etter min mening er dette helt uakseptabelt.
Jeg ville tatt nok en gang kontakt med foreldre og jentungene.
Fortell dem akkurat som det er, og slik de kommer i mot deg i galopp!
Da MÅ de høre!

Lykke til!

Redigert av - PonniTeam den 22/07/2006 18:30:03 Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 22/07/2006 :  18:39:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Jeg har absolutt ikke i mot en strekke med full galopp på tur, men da er jeg obs på strekkene foran meg, og jeg vet at hesten stopper om jeg ber om det. Treffer jeg på noen, være seg hest eller menneske er det skritt, uten tvil.

Utrolig at folk finner på sånt. Det å sitte på den hesten som blir løpt fra er også mindre kult. Selvfølgelig vil jo den hesten følge med! Uff nei, sett deg ned med dem, gjerne med foreldra og forklar situasjonen og at det rett og slett er farlig slik de driver på!
Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 22/07/2006 :  18:40:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Hva om noen av dem blir skadet da? De ser tydeligvis ikke alvoret i dette...
Forstår deg godt, og det er jo like risikofullt for de som blir utsatt, i dette tilfellet deg og hesten(e) dine. Ta deg en skikkelig prat med foreldrene og jentungene og fortell at begynner de ikke å ta mer ansvar anmelder du dem! Nemmelig!!

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 22/07/2006 :  19:32:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ai Minner meg litt om noe som skjedde med meg en gang jeg var på tur. Jeg var ute og red med ei venninne, og hesten min kjente ikke hennes hest, så selvsagt var Maxi nødt til å vise hvem som var raskest og hvem som hadde dummest rytter, så på en veistrekning, la hun ut i fullgalopp, og jeg prøvde alt jeg kunne å stanse henne, jeg var jo livredd!=S

Så rundet vi en busk og der gikk en mann som måtte kaste seg inn i buskene da vi kom. Jeg gikk selvsagt ned etterpå og beklaget meg og lovet at jeg skulle få bedre kontroll på ponnien min.

Herregud så flaut! Tenk på hva som kunne skjedd! Ikke rart vi 13 år gamle ryttere har så dårlig rykte på oss

http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 22/07/2006 :  19:33:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Utrolig at foreldrene ikke viser mere ansvar, når du faktisk har tatt kontakt med dem og sagt i fra. Disse jentungene utsetter ikke bare andre for fare, men også seg selv og sine egne hester, og det er det vell ingen foreldre som ønsker?
Synes ikke barn i den alderen bør ha egen hest når ikke foreldrene selv innehar kunnskaper om hestens behov og instinkter.

Tør ikke tenke tanken på at hesene braker sammen eller noe lignende..

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

Madam Fame

Norway

Skrevet - 22/07/2006 :  20:01:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Litt OT, men sorry.. Klarer ikke dy meg her!

Kopi av melding:

Hva gjør man???
4 hester i full galopp fykende forbi deg med 1/2 meters mellomrom er faktisk skummlere en en semitrailer i 120km/t!

Opprinnelig postet av Sassy69

Trailere/vogntog har fartsperre på 85-90 km/t Så eneste måten de kommer opp i 120 km/t er ved å ta ut sikringen til fartssperren (noe som kan gi store bøter og i verste fall fengsel om det blir oppdaget), så det er nokså usansynlig at sjåfører tar den risikoen..

Men tilbake til emnet ditt Sassy69..
De skulle ikke fått holde på på den måten om de ikke tar hensyn til andre som ferdes langs vegen.. I hvertfall ikke uten tilsyn av noen om de er i 12-13 års alderen..

Og hva om det plutselig kommer en bil eller syklist etc. i en viss fart midt i veien rundt svingen og treffer på disse?

Men disse folka? Holder de til på en privatstall eller et slags felles opplegg? For da kunne du vel kanskje ha snakket med stalleier om problemet..
Eller et leserinlegg i lokal avisa og håpe at foreldrene leser det..

Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 22/07/2006 :  23:43:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Still deg på lur i buskene og ta bilder eller film dem når dem kommer brasende OG seff vis det til jentene OG foreldrene- hvis det ikke nytter å snakke med slike uansvarlige folk!! Alle foreldre tror det beste om sine avkom, er et ordtak
Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

Sassy69

» VIP

Norway

Skrevet - 23/07/2006 :  00:11:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSassy69  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Litt OT, men sorry.. Klarer ikke dy meg her!

Kopi av melding:

Hva gjør man???

Opprinnelig postet av Sassy69

Trailere/vogntog har fartsperre på 85-90 km/t Så eneste måten de kommer opp i 120 km/t er ved å ta ut sikringen til fartssperren (noe som kan gi store bøter og i verste fall fengsel om det blir oppdaget), så det er nokså usansynlig at sjåfører tar den risikoen..

Men tilbake til emnet ditt Sassy69..
De skulle ikke fått holde på på den måten om de ikke tar hensyn til andre som ferdes langs vegen.. I hvertfall ikke uten tilsyn av noen om de er i 12-13 års alderen..

Og hva om det plutselig kommer en bil eller syklist etc. i en viss fart midt i veien rundt svingen og treffer på disse?

Men disse folka? Holder de til på en privatstall eller et slags felles opplegg? For da kunne du vel kanskje ha snakket med stalleier om problemet..
Eller et leserinlegg i lokal avisa og håpe at foreldrene leser det..

Opprinnelig postet av Madam Fame

Hehe, vet ikke jeg vell Men poenget var i hvertfall at jeg har mer kontroll på hestene mine om en trailer kom fykende forbi i en voldsom fart, enn en flokk med hester

Nei, noen har egne hester, andre låner dem av en mann som har en liten stall.
Har flere ganger vert hos denne mannen og bedt han om å be dem som låner hester hos ham om å ri litt mer forsvarlig, men det blir aldri noen forbedring.
Det er ikke så lenge siden jeg selv stod og så på at 2 av jentene kom i full galopp på sykkelstien, og skulle over riksvegen.
Da de så at det ikke kom biler fortsatte de bare i galopp over, og den ene hesten sklei i svingen og fikk stygge skrubbsår over hele seg.
Mannen fortsetter å låne bort hesten til samme personen enda, så det sier jo litt.

huff, nei man blir bare helt paff, ikke så mye å gjøre. Trodde ikke det var mulig å annmelde noen for uforsvarlig ridning så lenge de enda ikke har fororsaket noen skader?

~Finn årsaken, Da har du løsningen~ Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 23/07/2006 :  00:51:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg sverger på mitt liv at jeg ikke gjør sånt, og for det andre så må da disse foreldrene forstå at du ikke snakker i ørska når du sier at du havna i grøfta på grunn av døtrene deres! Fy bavian altså, blir sur her!
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 23/07/2006 :  02:19:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Eh - det finnes jo mer enn nok av lokal-aviser.
Skriv inn et innlegg, med dine erfaringer og bekymringer - OG fremhev at du og dine venner IKKE er disse "råskinna" - men at dere rider pent og prydelig - MEN at dere "lider" fordi slike ødelegger for ALLE til hest.

Og hvis dere VET hvem disse uansvarlige ryttere - OG eier - er, så kanskje dere i forkant kan "true" med at det vil bli skrevet om i avisen - og så "la være" å skrive hvis de LOVER å oppføre seg skikkelig.....
Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 23/07/2006 :  10:00:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Skjønner hvorfor vi 13 åringer har så dårøig rykte=( KKan hende at jeg også tar og freser litt på tur, men det er på turstier også klarer jeg fint og stoppe ponnien min!
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 23/07/2006 :  11:03:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Skjønner hvorfor vi 13 åringer har så dårøig rykte=( KKan hende at jeg også tar og freser litt på tur, men det er på turstier også klarer jeg fint og stoppe ponnien min!

Opprinnelig postet av Roxy_Gulle

Ja, jeg pleier vel i 90% av tilfellene å stoppe ponnien min jeg også, men det var instinktet hennes akkurat der, pga. den nye ponnien, og Maxi er lederhest, og måtte selvfølgelig vise seg frem.

Dessuten trenger du ikke å være så skarp, jeg sa nettopp hva jeg gjorde istedenfor å gå rundt og være en sånn som ALDRI gjør feil og holde kjeft! Det er ikke akkurat sånt at jeg var stolt over det heller!

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 23/07/2006 :  12:05:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Roxy_Gulle

Ja, jeg pleier vel i 90% av tilfellene å stoppe ponnien min jeg også, men det var instinktet hennes akkurat der, pga. den nye ponnien, og Maxi er lederhest, og måtte selvfølgelig vise seg frem.

Dessuten trenger du ikke å være så skarp, jeg sa nettopp hva jeg gjorde istedenfor å gå rundt og være en sånn som ALDRI gjør feil og holde kjeft! Det er ikke akkurat sånt at jeg var stolt over det heller!

Opprinnelig postet av Maxi&Mathilde

Ehm..? Jeg tror ikke at Roxy_Gulle siktet til noen med innlegget sitt..

Desverre, noen 13-åringer er ikke kommet langt nok i utviklingen til at de klarer å sette seg inn i den andre parts situasjon, og klarer derfor heller ikke å skjønne hva som er galt med å komme susende forbi andre ukjente ryttere/hester i full gallopp.

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 23/07/2006 :  12:38:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Jeg siktet ikke til noen nei. Det var jo ikke din feil det som skjedde! Og du stoppet jo og så unnskyld.
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 23/07/2006 :  13:08:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sorry, jeg leste feil! Jeg trodde du kopierte noe av det nederste jeg skrev! Beklager!
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.