hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Sauefor til hest?!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Sauefor til hest?!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 22/07/2006 :  03:34:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
Var nede på kaien hin dagen,der som de selger for.Og i følge han som eier butikken så går det ikke så bra der lenger og vi må bestille foret vi skal ha til hestene våres for han kjøper ikke inn uten at han vet at folk skal ha det.For tiden solgte han kun champion komplett og havre.
Men var bare fåtallet som kjøpte.

Så sa han at vi like godt kunne fore hestene med sauefor,fordi det er et fullfor og inneholder alt hesten skal ha,og at det var mange som forte hester med det no.

Så da lurer eg bare på:

Kan hester spise det saueforet?
Er det fullfor for hest?For vist det er det hadde de vel ikke kalt det sauefor?
Vet om en som har fort med sauefor,men aldri hørt om det før...

Syns det er litt rart at han anbefaler oss å fore med for som er beregnet på en an dyreart

Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com

Lopke

Norway

Skrevet - 22/07/2006 :  03:38:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
nei takk.. Gå til toppen av siden

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 22/07/2006 :  03:42:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
He he,noe sånt eg tenkte og...

Han prøvde jo å selge meg noe havrepellets som var utgått på dato for 8 månder siden,50,- sekken..Blir litt skeptisk når folk driver sånn butikk!

Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 22/07/2006 :  05:17:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
neineinei!!må ikke finne på..sauer dør av hestefor.så ville ikke tatt kjansen.synes du skal gå ned til han mannen å fortelle det jeg.useriøse folk,fy..
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 22/07/2006 :  08:30:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hest er hest,sau er sau...
Dette er en lite opplyst og seriøs forhandler.Selv om innholdet muligens er det samme (??) så vil blandingsforholdet være noe helt annet for sau enn for hest.

Folk forer hester på smågrispellets også,de overlever da og,men det er vel ikke akkurat det som kan kalles ideelt hestefor fordet.
Her i bygda var det en dame som i flg vet hadde foret hesten sin i et års tid på kun gulerøtter og halm...den overlevde den også,men helt ideelt hestefor kan man vel neppe si det er...

En mann i England (var det vel?) levde til han ble noen og tredve på kuen pommes frites før han døde av diverse mangelsykdommer,så det meste går bra en stund...

Dum for-forhandler. Dum!

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

ClaireMichelle

Sweden

Skrevet - 23/07/2006 :  01:59:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er vell en grunn til at det finnes forskjellige type för til forskjellige type dyreart! Hadde aldri tatt sjansen på å gitt hestene mine saueför.
Æ e flytta til Sverige Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 23/07/2006 :  09:48:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette temaet har vært oppe før. (Om drøvtyggerfor er egnet til hest). For å svare min mening kort og greit: ja, hester kan få sauefor.

Nå vet ikke jeg hvilket kraftforutsalg du var på, men felleskjøpets drøvtyggerfor (Formel) som er opprinnelig beregnet til til ku og sau inneholder omtrent akkurat det samme som den gamle typen champion komplett. Forskjellene er marginale, og den største av dem er fargen på sekken det er pakket i og den radikale prisforskjellen. Dette vet jeg, fordi husdyrlæreren jeg hadde da jeg gikk på landbruksskolen var involvert i et forskningsprosjekt der de sammenlignet disse kraftforslagene. De består av en merkverdig lik blanding, og hun anbefalte faktisk oss som drev med hobbyhest å kjøpe formel i stedet for, for hun var så oppgitt over prisforskjellen.

Dette betyr med andre ord at hester fint kan spise formel. Og sigyn,brauta og rubin:): hvor har du det fra at sauer kan dø av hestefor...? Du tenker antagelig på kobberinnholdet som kan være tilsatt en del for, samt saltslikkesteiner? Dette er jo noe annet, og fordi om sauer ikke skal ha kobber gjelder ikke dette den andre veien.

Han så solgte for på kaien har rett i at drøvtyggerfor er et fullfor, og at det er mange som bruker dette til hest. Hestene på skolen jeg gikk på før fikk kun Formel 97 låg og disse var friske, godt i hold og hadde nok av overskudd...

Dette er hva en kan bruke, hva en vil bruke, er en annen ting.. Jeg hadde hatt ingen betenkeligheter med å gi litt formel til hobbyhester. Til konkurransehester og hester som skal yte mye derimot, samt til alemerrer og hester i vekst ønsker en et litt annen kornsammensetning, på lik linje med at en velger champion oppdrett eller champion ekstrem i stedet for komplettutgaven.

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 23/07/2006 :  11:51:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Det er en grunn til at det finnes fòr spesielt til hest.
Jeg skjønner faktisk ikke hvorfor noen vil gi sau/ku fòr til hest.

Nei, takk.

Therese
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 23/07/2006 :  13:23:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
eller grisefor til hest!! ÆSJ!!! Gå til toppen av siden

NinjaChristin

United Kingdom

Skrevet - 23/07/2006 :  13:31:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNinjaChristin  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinjaChristin  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
men felleskjøpets drøvtyggerfor (Formel) som er opprinnelig beregnet til til ku og sau inneholder omtrent akkurat det samme som den gamle typen champion komplett.

Vil det ikke ha noe å si, at det ene er laget som drøvtyggerfôr? Drøvtyggere gulper jo opp, tygger og fordøyer vel maten flere ganger, noe som en hest ikke gjør. Vil en hest da kunne ta til seg næring på samme hvis som fra skikkelig hestefôr? Siden maten da bare går gjenom systemet en gang, og ikke flere?

http://www.geocities.com/copernica_c
http://www.geocities.com/gatodelaninja
Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 24/07/2006 :  08:47:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Jeg har lite kunnskaper om fòr, men ville nok holdt meg til hestefòr til Tassen, ja.
Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 24/07/2006 :  10:25:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Aldri saufôr til min hest iallfall. Hest er hest og sier knegg, ikke bæ. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.