hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Det å ri alene på tur.....
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Turridning
 Det å ri alene på tur.....
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

AndreaOgGranaghan

» VIP

Skrevet - 29/12/2003 :  21:18:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg rir mest på tur med andre hester, men syns det er greit å ri på tur alene oxo.
Ponnien min blir utrolig stressa og hater (da mener jg virkelig hater!!) å ikke løpe først og fortest!! det har faktisk endt i noen uhell.. Så når jg rir alene kan jg selv kontrolere tempoet ovs..

Men det er alltid korslig å ha selskap.. for noen ganger blir d kjempe kjedelig å ri alene.
Selv mener jg å ri alene og ri med andre er 50-50..
rir man me flere kappes hestene og d blir ofte "smittsomme uroligheter" blandt hestene og løper enn løper alle (flokkdyrinnstiktet) og vil ikke en stoppe, stopper ingen.... men rir man alene og uhellet først er ute...
ja alt kan egentlig skje...!!

Klem fra Reaz

Gå til toppen av siden

josefine=)

» VIP

Norway

Skrevet - 01/01/2004 :  14:54:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressejosefine=)  Svar med kopi av melding
kjempe fint å ri alene...........
tihi Gå til toppen av siden

mizz__Betty

Skrevet - 08/08/2004 :  15:55:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vel... jeg sier både og jeg da..! for jeg har positive og negative opplevelser både alene og sammen med andre..!

Når jeg red alene en gang så var jeg ganske uheldig og hesten kom inn i noe piggtråd.. det var helt fælt..! benet rævnet og jeg fikk den bare såvidt løs..! da hadde det vært greit å være flere siden jeg måtte holde og roe ned hesten samtideig som jeg måtte løsne piggtråden.. det var litt vanskelig..!

positivt med å ri alene er at hesten konsentrerer seg bedre om deg det er du som bestemmer tempo og det er lettere å trene hesten..!

Negativt med å ri flere er det at jeg red en fullblods hest en gang... da var vi 3 stykker på tur.. jeg på fullblods x galopphest med sår under salen(noe jeg ikke visste siden det var en annen som hadde salt på) en fhjording og en nordlands ponni... det endte med at nordlandsponnien fløy av gårde tror den ble stukket av noe eller noe sånt..! og x galopp hest da... fløy etter men da ho stoppet ponnien så fløy jeg bare videre sammen med fullblodsen opp og ned bakker o.s.v da den plutselig kom halvveis opp en bakke fant den ut at den ville tilbake til de andre og bråsnudde...jeg hadde ikke sjans... jeg ramlet av og var 2 centimeter fra å dette i elven.... jeg skadet ankelen og nå 1 år etterpå har jeg fortsatt problemer med den..!

det positive da var jo at ho på nordlandshesten fanget hesten min og ho på fjordingen fikk meg hjem...aner ikke hvordan jeg skulle kommet meg hjem ellers...
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.02 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.