hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bakgrunnen til treneren din.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Bakgrunnen til treneren din.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

kaja

» VIP

Skrevet - 19/07/2006 :  09:29:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg lurer på om det er noen av dere som sjekker bakgrunnen til treneren deres? Jeg har selv ridd for en del forskjellige uten å se nærmere på om deres kvalifikasjoner stemmer. Har også hørt en del rytkter som man vel alltid gjør, men ikke tenkt noe mer på det. Nå har jeg derimot oppdaget at noen trenere faktisk ikke har de kvalifikasjonene og resultatene som jeg trodde. Har dere noen erfaringer med dette?

TORHILD

» VIP

Skrevet - 19/07/2006 :  09:48:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Om personen er utdannet rideinstruktør eller ikke har ikke så mye å si for meg, det viktigeste er at hun/han er flink til å lære i fra seg, og at vi ser positive resultater. Det samme om personen har oppnådd det eller det resultatet, det er jo mange ting som kan spille inn der også. Om du kan det selv, og starter på høyr nivå, er det ikke nødvendig at du klarer å formulere det videre til dine elever.

Rotete innlegg her, men som sagt tidligere; det viktigeste for meg er at hun/han er flink til å lære i fra seg, og at vi ser positive resultater.

Gå til toppen av siden

kjersti *

» VIP

Skrevet - 19/07/2006 :  10:01:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg er i grunnen meget kritisk til hvem jeg rir for. noe som sikkert kommer av at jeg har holdt på en stund og har vært borti mange ulike trenere både innen sprang og dressur jeg sjekker som regel hva trenerne har gjort og hører på hva folk sier om dem, er jeg i tvil prøver jeg gjerne noen timer for å gjøre meg opp min egen oppfatning!

for tiden rir jeg for en trener som jeg er meget fornøyd med og som har gitt god hjelp både til meg og hesten. jeg skal tilogmed sette hesten en stund i trening til høsten for å komme litt videre...gleder meg masse treneren min er berider og har jobbet i danmark,usa og tyskland før hun kom til norge. pr dags dato er hun også kretstrener i sør-trøndelag
Gå til toppen av siden

Hanne_N

Norway

Skrevet - 19/07/2006 :  10:02:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg sjekker ikke baggrunnen. Men rir for trenere som jeg har kjent siden jeg var ganske ung og som er aktive i sporten. Viktigste for meg er at de kan forklare ting slik at jeg skjønner det, og at jeg opplever fremgang. Hvilket jeg gjør med treneren jeg rir for nå. Super fornøyd!
Mvh Hanne. Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 19/07/2006 :  10:31:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg er ute etter pedagogisk evne, og hvordan jeg føler trenerens budskap fungerer for meg og hesten. For at ting skal fungere må det føles riktig (har noe med ridestil å gjøre), og det krever at trenern faktisk har erfaring, og kommer med de rette tipsene, samtidig som at du får en god forståelse av hvorfor.

Jeg har de siste årene ridd for en svært dyktig trener. Hun har ingen trenerbakgrunn utdannelsesmessig, men enorm ryttererfaring, mye trenererfaring likevel og en helt unik medfødt pedagogisk evne. Dette er en person som jeg etterhvert har fått såpass god kontakt med, at hun er min "sjef" og rådgiver med hensyn på andre trenere jeg eventuelt skulle velge.. Har hatt perioder hvor jeg har vært nødt til å ty til andre, og da er det fint å ha noen å spørre som kan si sin mening om hvem jeg kan velge, og om det er et klokt valg. Nå skal det sies at jeg er såpass engasjert i å følge med også, at jeg vet hvem de fleste i dressursporten er, iallfall i Norge. Så de personene jeg har ridd fast for har heller ikke for meg vært helt fremmede. En ting er resultater og prestasjoner.. En annen ting er ridestil og hvordan det vil fungere for meg. Noen har du en formening om kun etter å ha sett dem på konkurransebanen, mens andre er det greit å få en person som kjenner deg og din ridning til å anbefale eller fraråde.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

kaja

» VIP

Skrevet - 19/07/2006 :  10:47:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ville bare si at jeg er veldig fornøyd med min nåværende trener. Jeg er heller ikke opptatt at de skal ha ridd høye klasser eller har utdannelse. Men nå mener jeg først og fremst personer som hevder de har gjort dit og datt, men faktisk ikke har gjort det. Det er jo mye snakk og rykter så jeg lurte mest på om dere faktisk sjekker fakta. Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 19/07/2006 :  19:34:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Jeg vet tilfeldigvis bakgrunnen til treneren min (som btw er veldig bra), men har ridd for mange uten å sjekke det.

Syns egentlig ikke det som står på papirene har så mye å si, man merker kjapt om det er en man har lyst til å fortsette å ri for eller ikke.
Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 19/07/2006 :  20:17:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Jeg har ridd for flere ulike trenere siden jeg begynte å ri igjen for 1,5 år siden. Har enda ikke hatt luksusen av å velge og vrake i trenere, da jeg har ridd hester i rideskole og på ridesentre der det gjerne er knyttet bestemte instruktører og man ikke har muligheten til å velge. Men vært veldig fornøyd med noen av de jeg har hatt til nå, og kommer til å fortsette for hvertfall en av dem til høsten om det lar seg gjøre.

Jeg bryr meg ikke så mye prestasjoner, men instruktøren MÅ være flink til å formidle, og ha en ridestil selv som jeg forstår og som jeg kan se opp til.

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 19/07/2006 :  20:47:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Jeg bryr meg ikke så mye prestasjoner, men instruktøren MÅ være flink til å formidle, og ha en ridestil selv som jeg forstår og som jeg kan se opp til.
Opprinnelig postet av christine26.

Helt enig, og det er grunnen til at jeg er veldig godt fornøyd med treneren jeg rir for nå (har ridd for mange forskjellige opp gjennom åra, både utdannede (berider) og ikke utdannede).

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 19/07/2006 :  20:56:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Jeg bryr meg heller ikke så mye om prestasjoner eller utdannelse.

Evnen til å formidle, og ikke minst bringe framgang, dvs hjelpe til å stake ut "veien videre" er vel det en aller mest behøver en dyktig trener til!
Gå til toppen av siden

ked

Skrevet - 19/07/2006 :  22:19:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Her på sørlandet har det ikke vært så mange faste trenere, spessielt ikke i dressur. Nå håper jeg at trenden snur, og det skjer noe i miljøet her nede også.
Rir på Epona ryttersenter for Allan Skov. Har ikke personlig sjekka bakgrunnen hans, men vet at de som har annsatt han har gjort en grundig jobb for å finne den riktige treneren til å følge opp "våre" ryttere. Har nå ridd for han et halvt år, og er veldig fornøyd med hele mannen. Han er pedagogisk, rolig, bestemt, god til å forklare, kan godt sette seg opp å vise hva han mener, er inntressert i deg som rytter, og har humor... :)

Kan man ønske mer?
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 20/07/2006 :  00:14:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har ridd for to trenere som rir på Grand prix nivå. En likte jeg veldig godt (rir fortsatt for henne ca en helg i mnd, etter ca 5 år) den andre var også grei nok. Forskjellen er at den jeg liker har undervist i snart 20 år, og har selv fått elever opp til grand prix nivå, utrolig flink til å prate og forklare. Hun andre var yngre, og hadde mindre erfaring i å undervise, og kjemien mellom oss stemte ikke helt.

Også i sprang har jeg ridd for for en dyktig rytter som starter i hele landet + utlandet og som vistnok er dyktig instruktør, men der stemte kjemien overhodet ikke. Da velger jeg heller å trene for en person som jeg er mer enig i tankegangen og instruksjonsmetodene til.

Altså; kjemi er viktigere enn papirer og resultater.

Og så har vi jo de som kaja henviser til, verdensmesterne som kan og har gjort alt, men som egentlig er ganske middelmådige, og kanskje har det mer i munnen enn i hodet !?! Men de avslører man jo ganske fort etter å ha ridd en stund og hørt på de.

Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 20/07/2006 :  05:11:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Ridd for en del forskjellige både i sprang og dressur opp gjennom årene. Pleier ikke å sjekke bakgrunnen, finner som mange andre her sier, fort ut om personen kan noe og at ting går rett vei osv osv... Har ridd for noen ikke-kjente trenere som verken har utdanning eller superresultater å vise til, men så lenge de kan lære meg og hesten min ting går det greit. Kommer litt ann på hva nivå en er på og, trenger ikke en grand prix rytter til å lære en 10-åring å lettri, er litt nøynere med valg av trener nå som jeg har en annen hest jeg må lære meg å takle 100% og andre mål og ferdigheter enn da jeg rei for "hvem som helst" for noen år tilbake...
Misforstå meg rett; det verste er trenere som bare skrøyter og egentlig ikke lærer deg noe. En trenger å høre hva en gjør feil! Ikke bare en som setter opp et hinder og sier "bra" når du klarer det, overser det du ikke klarer og egentlig ikke lærere deg Å RI! En rir ikke for trener for å få skrøyd;) Men for å lære å ri best mulig;)
Rir nå dressur for en kjempeflink som har vært på landslaget i både sprang og dressur i DK og Norge, ridd EM som ponnirytter for å nevne noe... I tillegg har gode resultater med elevene sine (det er viktig!) Hun er tøff og sier klart ifra, og endelig ser det ut til at jeg begynner å få mer kontroll over hesten min, som gradvis har tatt mer og mer styringen og dette respekt-prob. har skapt div problemer bl.a i sprangen. Så jeg er kjempefornøyd Har nettopp beg. å ri for henne da... Dessuten setter hun seg alltid oppå hesten til eleven sin (første gangen) før hun underviser for å få et inntrykk av hesten slik at hun kan undervise bedre:) Og alle hestene går kjempebra med henne, det er liten tvil om at hun er flink=)
I sprangen er det litt uvisst hvem jeg skal ri for til høsten, så det prater vi ikke om her, men det må bli en med gode resultater selv, har gode res. på elevene sine og ikke minst evnen tl å lære meg å ri min hest slik at jeg får maks utav henne... Ikke slik "dette funker ikke, kjøp ny hest"
Har ikke opplevd noe til at enkelte trenere ikke har kvalifikajonene og res. som de "påstår" (i mangel av bedre ord!).. Synd hvis sånt skjer Men det er vel forskjell på rykter og det treneren selv sier/annonnsere for... Det er jo ikke treneren sin skyld om enkelte går rundt og tror ting som ikke stemmer Men at treneren går over til lyving og snakke på seg res. som ikke stemmer osv er verre... Verre enn rykter altså Get the point?

R.I.P Ace of Diamonds:'(
Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden

**sofie**

» VIP

Norway

Skrevet - 20/07/2006 :  22:15:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Her jeg bor er det ikke så mange trenere å velge mellom at det gjør noe:P men hun jeg rir for nå, synes jeg er kjempeflink, å det har vist resultat. det er det jeg synes er viktigst.
de som sier lykke ikke kan kjøpes, et ikke hva det vil si å eie en hest=)

www.sofieoglasso.piczo.com
Gå til toppen av siden

ClaireMichelle

Sweden

Skrevet - 23/07/2006 :  03:46:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har ridd for Jarle Grønhaug i alle år! En fantastisk trener, som ikke bare er flink.. Men også utrolig trivelig og morsom :-) Har ridd for en rekke andre trenere, men ingen forstår meg og hesten like godt som Jarle. Anbefaler han på det sterkeste! Har ridd for han med en rekke hester, å det har bestandig gått glimrende.. Både i dressur og sprang! Sjekk ut; www.jarlegronhaug.com

Æ e flytta til Sverige Gå til toppen av siden

MagicHoneyEye

» VIP

Skrevet - 23/07/2006 :  17:34:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg bryr meg ikke så mye om utdanningen til trenern min. Veit egentlig ikke noe om det jeg...Det viktigste for meg er at han er flink og at han trener oss på en måte som funker på meg og hesten :)
camilla & Honey <3
vip.hestemarked.no/vip.asp?id=53
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.29 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.