hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvordan kan en hest få mer energi?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Hvordan kan en hest få mer energi?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

-Korak-

Norway

Skrevet - 18/07/2006 :  21:23:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noen som har noen forslag til hvordan en hest kan få mer energi?

True friends always stay friends,
Redigert av - -Korak- den 21/07/2006 22:58:25

Liten_Lista

» VIP

Norway

Skrevet - 18/07/2006 :  21:53:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Oj, man behøver nok litt mere info før man kan gi forslag gitt.

Hva får han for mat nå??
hvordan trenes han?

Feltritt - Tre ganger så gøy!!! Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 19/07/2006 :  00:03:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ler for meg selv! Mye info vi fikk der ja.... =)
Gå til toppen av siden

-Korak-

Norway

Skrevet - 19/07/2006 :  00:05:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Han får vanligvig bare litt kraftfôr (kraftfôret komplett) nå om sommeren da han går ute og spiser gress, i tillegg får han biotin, hvitløkspulver, salt og litt olje....
Kan ikke si at han får så mye "tørrfôr" om sommeren, men derimot får han 1 kg?! kraftfôr om vinteren.... Litt usikker da det ikke er jeg som fôrer han...Men tror ganske sikkert at det var 1 kg...
Vet ikke om han får noe mer futt hvis han får havre eller?!
Han blir også ridd nesten hver dag, men ikke særlig hardt.

Klem Sara & Korak

True friends always stay friends, Gå til toppen av siden

-Korak-

Norway

Skrevet - 19/07/2006 :  00:10:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det jeg spør om er om dere har noen erfaringer med deres eller andre hester, om noen ble mer heit av et fôr enn et annet... D gjelder ikke fortrinnsvis min hest !! ;)

Sambalabamba

» VIP

Norway

Skrevet - 31/07/2006 :  19:15:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSambalabamba  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSambalabamba  Svar med kopi av melding
Vet ikke om det kan være til noe hjelp, men.
Jeg rei opp hesten min til å få mer vilje, og dermed fikk hu også mer energi til å jobbe riktig.
Rei korte, positive økter. Og ga meg alltid da hu fortsatt hadde lyst til å fortsette. Varierte treningen mye så hu ikke ble lei noe. Hvis man gir seg når hesten fortsatt vil prestere mer, vil den huske det som noe positivt og få mer lyst til å gjøre det neste gang du ber den om den oppgaven igjen. Og passe på å være flink og rose mye når den gjør det riktig.
Min hest var veldig lat og energiløs før. Hu er jo fortsatt lat nå, i den form at hu prøver å lure seg unna arbeidet. Hu er veldig smart og må ærlig innrømme hu lurer meg en del ganger for å slippe og jobbe. Men hu har mye mer ernegi og vilje enn før. Og orker mer enn før, da kondisen i tilegg er kommet mer på plass. hu har mye finere og raskere økninger nå f.eks.

Vet ikke om du kanskje bare mente hvordan man kunne fore frem energi jeg men.

Samba fra Bråta <3

-Det er aldri så dumt at det ikke er godt for noe
Gå til toppen av siden

LilleAdele

» VIP

Norway

Skrevet - 02/08/2006 :  11:52:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLilleAdele  Svar med kopi av melding
Hei du!

Du kan jo prøve å bytte fra fôret Champion Komplett til Champion Energi en stund, for å se hvordan hesten er på det fôret? Det ligger jo i navnet hva Energi er godt for I tillegg kunne du prøvd å gi hesten litt havre, det gir jo også mye energi. Lykke til med fôringen

To be or not to be - that's the question. Gå til toppen av siden

leve10

Skrevet - 02/08/2006 :  15:36:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei:)

En vanskelig ting det. Skjønner hva du er ute etter da, for det er gøyest med litt futt i de.
Enig i at du kan bytte til energi föret, det er nok lurt. Også tror jeg at jo bedre formen er på hesten jo mere ivrig blir de.

I fjor var min mere lat, rolig og dorsk, men så byttet jeg stall og miljø. Og jeg la opp treningen etter psyken. Jeg trener hardt de dagene han er pigg, også snur jeg hvis han har en dårlig dag. Det er nok også lurt å trene regelmessig. Min er i hvertfall blitt sprek, det er helt sikkert...

Lykke til
Gå til toppen av siden

hestefreek

» VIP

Norway

Skrevet - 05/08/2006 :  12:48:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehestefreek  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehestefreek  Svar med kopi av melding
Line og Samba:
En hest skal da ikke ha raske økninger? bare forlenge steget

Ikke forvent at ting detter ned i fanget ditt. Hvis du jobber for det vil du bli overrasket over hvilke muligheter du får! Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 05/08/2006 :  14:04:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
For 'nte gang: Ch. Energi gir ikke mer energi enn Ch. Komplett. Det er heller omvendt. Ch. Energi er et fôr beregnet for å gi energien (havre vanligvis) ved siden av. På den måten kan man regulerer etter hvor mye rask energi hesten trenger.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

frida dokka

» VIP

Norway

Skrevet - 06/08/2006 :  18:01:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå i varmen her på østlandet er det ikke lett å holde hesten i gang, den blir også daff i varmen og ikke gøy å trene når det er varmt. Merkes vedlig på mi, hun får litt kraftfor + at hun går på et lite beite(det er veldig lite/dårlig gress der). Men ikke mye energi hos henne nå nei. Gå til toppen av siden

-Korak-

Norway

Skrevet - 07/08/2006 :  17:21:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har byttet til Energi nå og hesten min fikk forholdsvis mye mer energi ;D
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.26 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.