hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Din første hest...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Din første hest...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 18/07/2006 :  08:58:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så tilfeldigvis bilde av min tidligere hest, ei fjordhoppe, på en vip nå nettopp, og ble litt mildt sjokka...ikke fordi jeg ikke synes hun så bra ut osv, for det gjorde hun, og det virker som om det er mange som er glad i henne der hun står...forsto at hun skal selges også, til ei jente som tydeligvis blir veldig glad når hun får henne=)
det var bare så trist på en måte, hun var en jævel av en hest når jeg hadde henne, men var jo utrolig glad i henne likevel... hun begynner å bli noen år nå, så jeg er bare glad for at hun er på et sted der hun har det godt=) men savner henne innimellom, hun var jo tross alt den første, og det er vel noe spesielt med dem...

har du ennå DIN første hest? hvis ikke, hva gjør den nå?

Katrine_Sandore

Skrevet - 18/07/2006 :  09:46:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKatrine_Sandore  Svar med kopi av melding
jeg har fortsatt min første hest, har eid han i hele 6 mnd nå hehe..
Jeg Liker Smileys, Jeg Gå til toppen av siden

Toril H

Norway

Skrevet - 18/07/2006 :  09:59:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min første hest fikk jeg 16.oktober 1999.Gamindi heter hun og vil for evig og alltid være min. Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 18/07/2006 :  10:02:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Min første hest som bare er min har jeg hos meg her, han har jeg hatt i snart 5 år Han skal bo hos meg for alltid, vi skal bli gamle sammen vi to

Men vi kjøpte jo en ponnijonni til vår datter for 6 1/2 år siden, han går enda her hjemme han også
Det har jeg lovet ham at han skal få gjøre til han dør. Han er pensjonist nå (23 år) men har det topp tror jeg

Da jeg var 8 år og fikk begynne med hest startet min far og noen andre voksne opp med en rideklubb her i bygden. Etter en tid sa ei isiseier at jeg skulle få bytte til meg den ene isishoppen hans mot mitt akvarium.
Dette sa jeg jo selfølgelig ja til!! Men han kom aldri og hentet dette akvariumet da... Men ung og dum som jeg var trodde jeg jo at Silke-Dokka som hun het var min da...
Hun var bare 3 år og de begynte allerede og la barn sitte på henne.. Jeg turde bare si fra til min far at dette var fullstendig feil og at ikke Silke-Dokka var gammel nok til og bli ridd.. Men det nyttet ikke

En dag jeg kom i stallen var hun og Drifa, hennes mor borte....
Da hadde eieren fått slaktebilen til og komme og ta dem med... Silke-Dokka var ødelagt i bena sine (jeg oppdaget hun haltet, gav beskjed til min far og han tok en prat med eier), og veterinæren mente hun ikke skulle leve.
Da hadde eier sagt at "ja, men da tar dere bare med denne hoppen også".....

Nå viste det seg jo at det ikke var min hoppe, men jeg slet i lang lang tid med og kunne tilgi denne idioten som hadde slaktet min hest likevel. For jeg trodde jo på at vi virkelig hadde gjordt en byttehandel da.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

pre-arab

» VIP

Norway

Skrevet - 18/07/2006 :  10:24:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidepre-arab  Svar med kopi av melding
Kjøpte min første hest i 1993 når jeg var ...hmm...16 år! Han var da en 1-år gammel nordlandshingst! Hadde jeg hatt like mye vett som i dag, hadde det nok ikke blitt en 1-år gammel hingst for å si det slik

Han var en sikkelig røver for å si det pent, og hadde fått det passende klengenavnet "pitbullhesten" av naboer og bekjente Kom ofte både gul og blå fra stallen, og ingen våget seg i nærheten av han de første årene...Men vi klarte oss, og Pitbullgutt skiftet over til kallenavnet Gromgutten / Lillegutt

Artax som han heter, hadde jeg i 11 år før han ble solgt i 2003! Han var fortsatt hingst! Han ble kasterert etter ham ble solgt, men klarte aldri helt å tilpasse seg sitt nye hjem, og den gamle pitbullgutten voknet opp i han igjen! Artax kom tilbake til meg for et år i juni 2004- april 2005, og skulle selges i 2005. Ønsket da å kjøpe han tilbake, men det ble nå ikke engang slik! Men i vinter kom gamlegutt endelig hjem igjen i en alder av 14 år! Nå skal han få bli gammel hos meg

Den første hesten er nok alltid spesiell vil jeg tro, og jeg har MAGE gode minner og historier om lillegutt!

Artax

Liker du sorte arabere og P.R.E hester - ta en titt på min hjemmeside:
http://www.home.no/pre-arab/

Redigert av - pre-arab den 18/07/2006 10:43:10 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 18/07/2006 :  10:43:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke min første hest lenger. Hun løper rundt og lever et bekymringsløst liv på de evige beitemarker. Savner deg vennen<3.
www.hestene.no
Redigert av - Mari^_^ den 18/07/2006 10:49:18 Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 18/07/2006 :  11:14:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Min første hest var en svart shetlandsponni, en klapphingst. Tidligere mishandlet, så det var ikke akkurat den perfekte førstegangsponnien for ei lita jente.. Derfor solgte vi han også.. Det siste jeg hørte fra han, var at de vi hadde solgt han til hadde solgt han videre til ei jente. Henne hadde han tatt ut med, så hun hadde endt opp på sykehus i følget avisen.
Tror nok ikke han lever den dag i dag, isåfall hadde han vært 21 år! Var en fin ponni, men desverre hadde han ikke hatt det noe bra tidligere.

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 18/07/2006 :  11:25:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Min første PONNI var Brave Star. Hadde han bare på fôr men det var den første hesten min sååå...
Nå står han på en plass noen kilometer unna meg, men det blir ikke at jeg besøker han så ofte som ønskelig. Vondt å se han og dra fra han der opp. Og når han vrinsker etter meg når jeg drar skjærer det i hjertet. Er som om han sier "ta meg med, vær så snill". Huff:'(

MIN første HEST var DAytona og hun har jeg hatt et år nå:)

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 18/07/2006 :  11:42:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min første hest er jo Rosita. Eid henne i 3 fantastiske, men slitsomme år med mye blodslit og tårer.
Og hun skal aldri selges til noen annen. Hun skal få bli gammel i mine hender.
Heldigvis er hun enda ung og artig lita pie!

Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 18/07/2006 :  11:51:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min første hest var en sur, grinete, utemmet og bort i mot mannevond Islandshingst som var 3 da jeg fikk han. Jeg var 6 så det var vel ikke genial match!
Han beit, sparka, tråkka og etter hvert kastet meg av HVER dag. Heldigvis hadde en et snev av schizofreni da jeg var liten, så i det jeg iførte meg hesteklær ble jeg forvandlet til Pippi....
Jeg holdt ut, selv om mamma var hysterisk, hingsten ble vallak, jeg ble større og vi inngikk en del kompromisser etterhvert (-:
Han var en rakker som ikke kom til deg på beitet, stakk av, livredd vatten, livredd boksen sin etter 20 år osv osv.
Likevel elsket jeg den hesten over alt på jord. Han stod alene bare sammen med sauene hos oss, hadde jeg visst det jeg vet i dag hadde vi nok hatt 2 men slik var det bare.
Han var en typisk enmannshest, pappa som foret han hver dag kom han ikke til på beitet en gang. Reiv skuldra mi ut av ledd da jeg var 8 (har enda arr).
Etterhvert ble han for MEG den fineste hest på jord og jeg elsket han! Gråt i manen hans, satt 3 timer på andre siden av den mikroskopiske bekken og ventet på at han skulle komme over... Vi var på tur hver dag, noen ganger kom vi hjem sammen, andre ganger kom han hjem 1 time før meg he he... Etter han ble vallakk var han tross alt snill, bare utrolig utspekulert og rampete.

Må dog si at det var nok vår feil som kunne for lite om hest. Hadde det vært i dag hadde det nok gått anderledes.... lærte meg mange triks dog, ALLE, men koser meg nok mer med hestene jeg har nå... Snorre ble 23 år og jeg kjenner godt inni meg at jeg savner han.

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Mie Ulrika

Skrevet - 18/07/2006 :  12:38:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min første hest var ponnien Sheikh (som jeg er har med på bildet her)
Han er en dansk sportsponni født 93 og jeg eide han i 2 1/2 år. Skulle aldri selge han, men så traff jeg Malin og moren hennes og likte dem så godt at de fikk kjøpe han. Etter at Malin "vokste" fra han fikk Astrid kjøpe han, men desverre har hun nå blitt for gammel for ponniklasser (og skrekkelig lang) så nå er han til salgs igjen.

Apropo: Jeg har 3 tidligere hester jeg prøver å holde oversikt over, hvor de er og hvordan de har det! Pluss en ponni jeg stelte som føll!
Har funnet ut at jeg aldri skal selge denne hesten jeg har nå, for det er alt for slitsomt å holde følge med alle disse hestene. Kanskje jeg har ekstrem ansvarsfølelse, men jeg ønsker at hestene min skal ha det godt når jeg ikke eier dem lenger, og hver gang de skal selges blir jeg mega nervøs!
Når jeg vinner i Lotto (dream on) skal jeg kjøpe dem tilbake alle sammen og kjøpe meg gård

A life lived in fear is a life half lived Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 18/07/2006 :  12:51:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min første hest kom da jeg var 17 etter 12 års intenst mas.
Da de hjemme endelig sa ja,fortet jeg meg å kjøpe det første dyr på 4 bein som var til salgs i nærheten.
Siden jeg den gangen holdt på med "løpe-fort-hester" ble det en slik en. Miss Flashdance.Hun var da 5 år og i mitt forvrengte galopphode ELDgammal.

Flash var ikke helt som man skal være i fordøyelsen ,kronisk mager og skranglete og etter et halvt år med stadige kolikker (av det alvorlige slaget) ble hun kjørt i hui og hast til vethøyskolen.
De ville sende henne hjem da det slapp,men heldigvis ble det hestehoste der inne,så ingen hester fikk lov å dra hjem.

Dette var ved juletider,det var ikke mye hest der inne og de hadde ikke stort annet å drive med enn å forske på hoppa mi.
De fant da ut at hun ikke var i stand til å ta opp næring ved normal foring.
Hun trengte 1 liter melasse pr dag (måtte ha mye sukker) 2 kg gulerøtter samt daglig tilførsel av kli.(Husker ikke lenger hvor mye).
Dette fungerte. Hesten var frisk i flere år,ble nesten FET og riktig så sprek og morsom.

En sommerdag i 1992 passet forrytter og hestepasseren på stallen. Vi var tomme for melasse og hun tenkte vel at,jaja,det går vel greit uten for et døgn. Det gjorde det ikke,nest morgen var Flash syk og etter nesten en uke med svært svingende prognose lot vi henne få slippe og tok henne på stallen.

Jeg lærte enormt av den hesten. Både om horsemanship ,Ikke i den "naturalle" formen som er så populær nå,men godt gammeldags engelsk (hvordan ta vare på en hest og alt som er rundt varianten.
Hun var av den typen fullblodshest som fikk ENORME hevelser ved et puttelite skrubbsår,hadde til tider en overdose personlighet under riding var gudegitt snill...og ei skikkelig heks...
Jeg har vel aldri likt noen hest så godt å håndtere på bakken og hatet så intenst å ri på den (noe manglende kjemi,ja)

Først skulle hun være løpshest.Hun fikk nesten nervøst sammenbrudd da vi satte henne i løp igjen,Øvrevoll hadde for mye vonde minner.
Jeg prøvde å lage spranghest av den,men jeg var for feig,hun for urutinert...vi var gode på trening.Det holdt det.
Tragisk nok kunne jeg ikke den gangen et fjøtt om normalt dressurarbeid,ellers hadde jeg hatt en super hest der.Den KUNNE bevege seg.

Er veldig takknemlig for alt jeg fikk med meg fra henne.
Og jammen hadde vi mye moro også.

Miss Flashdance,i full galopp på Trapalandas enger!

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 18/07/2006 :  13:20:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke min første hest lengre, han øever nå på de evigrønne beitemarkene. *snufs*
Men det var en fin førstegangshest, snill og fornuftig, ordentlig go-gutt <3

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Kristine-Ibrahim

» VIP

Skrevet - 18/07/2006 :  13:22:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min første hest er Ibbus. Har eid han siden vården 03, og han skal bli gammel hos meg. Gå til toppen av siden

Musken

» VIP

Skrevet - 18/07/2006 :  13:32:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMusken  Svar med kopi av melding
Jeg er så heldig at jeg fremdeles har min første hest (eller ponni). Kjøpte welsh ponnien Musken i 1993. Da var jeg 11 år gammel og han 12 år. Har hatt han i 13 herlige år! Og han skal få leve ut sine siste år sammen med meg. Han ble 25 år i sommer, men har fremdeles mange år igjen, sprekingen.

Go klumpen min.

http://www.freewebs.com/morgan_kane/ Gå til toppen av siden

Blesapiami

» VIP

Skrevet - 18/07/2006 :  13:37:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg fikk min første hest for seks snart sju år siden, dølahoppa Nerlandsblessa men går under navnet Blesa =) Har henne enda og skal alltid ha henne, hun ble 20 i sommer, men har føttene til en på 25 da =( Hun var et absolutt mareritt når jeg først fikk henne og tanta mi(som driver med hest) tørte IKKE å ri henne før det hadde gått 3 år og Blesa hadde begynt å lært seg litt skikker =P Men nå så er hun from som et lam og jeg elsker henne sinnsykt mye, skal gjøre hva jeg kan for å holde henne frisk å sunn minst ti år frem over! Er så glad i henne :)
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.