hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Norvelous vant igjen!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Trav
 Norvelous vant igjen!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Irene A

Norway

Skrevet - 16/07/2006 :  17:43:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIrene A  Svar med kopi av melding
Norvelous Hanover vant i Mikkeli, Finland, i dag! Lederrygg hele veien, og tok seg forbi tilslutt. Mener vinnertiden ble 1.10.0, men er ikke helt sikker. 60 000 euro til vinneren!
Hesten har sett imponerende ut i sine to starter for ny trener i Sverige.
Syns det er utrolig at en eldre hest kan blomstre opp slik, selv om det er gammelt nytt at miljøskifte kan hjelpe. Hesten fikk jo topp stell her i Norge også, og stod oppstallet i flotte, landlige omgivelser.
Norvelous går nå med mye mindre utstyr enn før. Både skoene, sjekkremmen, sperrestroppen og de hele skylappene er fjernet.
Hvor mye tror dere dette har å si for suksessen? Hesten ble sprøytet fire ganger i et framkne før første starten, og ble sprøytet én gang til etterpå, før løp nr 2 i dag.
Hva tror dere har hatt mest å si? Behandlingene, fjerningen av utstyr, miljøskiftet, eller en kombinasjon?
Selv syns jeg ofte at norske travtrenere har litt for lett for å putte på mye utstyr. Hestene må jo føle seg veldig "låst fast"?
Syns det er flott når norske hester hevder seg i slike storløp!

Blogg: http://www.hest.no/blogg/?bid=643

LisaFi

Skrevet - 16/07/2006 :  17:48:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Nå mener jeg å ha hørt at Mikkeli er en uhyre rask bane også da! Men all honnør til Svanstedt og co som har fått fart på denne igjen.

Prata med noen her om dagen som kunne fortelle om at det var gjort atskillig mye med høver/balanse/skoing på den! (Noen som hadde møtt hovslageren til Åke. m.ao... )

Så jeg tror det ligger der. Norge er jo nesten U-land når det gjelder skoing og balansering da... Sammenlignet med mange andre i alle fall!
Gå til toppen av siden

Alvanesen

» VIP

Norway

Skrevet - 16/07/2006 :  18:05:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAlvanesen  Svar med kopi av melding
Da har du ikke sett traverne vi kjøper fra Finland o.l..
Når vi får hester derifra må vi bruke mnd for å sko de om, de har utrolig lange høver blandt annet..
Det tar lang tid, men når hestene blir vandt med det, blir det veldig bra!
De som jeg tenker på når jeg skriver dette går ned flere sekunder i hvert løp de starter, og blir bare bedre å bedre:)

Det er ikke størrelsen det kommer ann på...!
www.piczo.com/alvanesen
Gå til toppen av siden

Irene A

Norway

Skrevet - 16/07/2006 :  19:36:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIrene A  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Nå mener jeg å ha hørt at Mikkeli er en uhyre rask bane også da! Men all honnør til Svanstedt og co som har fått fart på denne igjen.

Prata med noen her om dagen som kunne fortelle om at det var gjort atskillig mye med høver/balanse/skoing på den! (Noen som hadde møtt hovslageren til Åke. m.ao... )

Så jeg tror det ligger der. Norge er jo nesten U-land når det gjelder skoing og balansering da... Sammenlignet med mange andre i alle fall!

Opprinnelig postet av LisaFi

Så vidt jeg vet går Norvelous uten sko i løp nå. Jeg syns egentlig Norge er ganske flinke til balansering og skoing, jeg. Ihvertfall de som driver med løpshester. I hobbyhest-miljøene vet jeg at det er en del rart, som feks at mange tror at dess lengre skoene sitter på, dess flinkere er smeden
Mikkeli er kjent for å være veldig rask, og Norvelous hang jo med fra lederryggen uten å gjøre så mye selv. Men uansett en toppprestasjon syns jeg
Norvelous var sprøytet i et ledd ganske nærme starten. Reglene er annerledes i Finland enn Norge og Sverige. Han kunne ikke ha startet her så tett etter behandling. Skal bli spennende å se om Norvelous klarer å følge opp, eller om han trenger behandlinger hele tiden. Da kan det vel ikke holde så lenge.

Blogg: http://www.hest.no/blogg/?bid=643 Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 16/07/2006 :  19:42:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Helt ærlig; jeg tror kusken og har endel å si... Gå til toppen av siden

Leikas

Norway

Skrevet - 16/07/2006 :  20:03:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Synes Norvelous har gjort to kanonløp nå. Han har gått 10.9 og 10.0, er ikke hvilken som helst hest som klarer det! Han har tydeligvis hatt godt av både miljøskifte, annerledes trening, annet utstyr ++ Får håpe han følger opp..!
Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.16 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.