hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Islandshest..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Islandshest..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Emblan-min

Skrevet - 14/07/2006 :  15:51:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Jeg har ei islandshoppe som står på en gård full av bare islandshester. Når eg kom dit for tre år siden, til nå har vi hatt det slik at alle hestene får en halv liter pellets etter en rideøkt. Alle islandshestene får på utegang. Alle spiser masse grass til dagelig. De dagene vi ike rir dem får de heller ikke pellets. Bare gress. Vi gir dem også salt i pelletsen, og av og til litt vitaminer som kalk og (huff, glemt navn... Brunt "krydder-formet" greier) and thats it! Hva mener dere? De fleste hestene er runde og gode :p Ikke noe mangel der. Men ser jo rundt meg at det er slettes ikke slik på andre staller. Hva mener dere? Evt hva kan jeg gi henne hvis dere mener hun trenger mer?

Mvh fra Marte

frkelin

Skrevet - 14/07/2006 :  18:03:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Islandshester en en rase som oftest klarer seg fint på bare grovfor. Blir de mye brukt har de kanskje også bruk for litt ekstra vitaminer og det får de jo gjennom pelletsen sikkert. Når de ikke får pellets hver dag har de litt vanskeligere for å fordøye det så det er viktig å ikke gi for mye pellets på en gang. En halv liter høres fint ut, mer kan bare gi dem problemer.
De bør ha tilgang til slikkesten ute på beite, evt en slikke bøtte med vitaminer som de selger på felleskjøpet.
Så lenge hesten ikke er tynn har den det best med å få bare masse grovfor og litt ekstra vitaminer. Mange forer hesten sin syk med ekstra tilskudd av alt mulig og masse kraftfor.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.16 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.