hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - ridehansker....
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 ridehansker....
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 15/07/2006 :  01:32:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg må ha hansker når jeg rir (og kjører og longerer. Men av en eller annen grunn ikke når jeg trener lange tøyler...), ellers får jeg spader. Klarer ikke holde tøylene eller noe uten hansker. Ren vanesak egentlig.

Har forresten sett gnagsår fra tøylen hos ei som red uten hansker, det så ikke godt ut. Nå har ikke jeg noe stri hest eller noe da, men likevel.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 15/07/2006 :  11:05:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Jeg MÅ ha hansker, uansett om det er sommer eller vinter, det er ikke kulden som bestemmer det for meg! Jeg får et mye bedre og fastere grep om tøylene, og jeg slipper fæle gnagsår mellom ringefinger og lillefinger
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Alger97

» VIP

Norway

Skrevet - 15/07/2006 :  12:13:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAlger97  Svar med kopi av melding
Rir sjelden med hansker, vinter som sommer. Har aldri hatt gnagsår eller lignende. Føler hansker er best når det regner, men de holder jo ikke vannet ute. Men grepet om tøylen er bra :) Så hvis noen vet om noen vanntette hansker, setter jeg pris på å vite hvilke :)
Beate & Alger Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 15/07/2006 :  22:24:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Roeckl. Og jeg får gnagsår om jeg rir uten.. Har ikke opparbeidet træl i hendene Får også mye bedre tak..
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 15/07/2006 :  22:42:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg rir uten hansker om sommeren. Men nå, når jeg var på rideleir, og rei mye sprang fikk jeg gnagsår mellom fingrene midt i uka og måtte kjøpe meg noen stygge hansker... Akuratt det samme skjedde på rideleir i fjord... Jeg lærer aldri...

Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 15/07/2006 :  23:45:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Roeckl. Og jeg får gnagsår om jeg rir uten.. Har ikke opparbeidet træl i hendene Får også mye bedre tak..

Opprinnelig postet av spoff

Har arbeidshud i nevene jeg Forlovet meg i fjor høst, og da fikk jeg vannblemmer av ringen. Byttet litt på å ha den på og i lommen, og etter et par uker hadde jeg herdet de fingrene også. Har ikke hatt på meg hansker på flere år, og får ikke gnagsår uansett om jeg rir en eller flere timer. Eller forresten; red med lærtøyler med gummi-innside, og da ble jeg litt sår, men nå rir jeg bare med vanlige lærtøyler, så da går det greit

Gå til toppen av siden

linndi&ida

» VIP

Norway

Skrevet - 16/07/2006 :  00:08:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelinndi&ida  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselinndi&ida  Svar med kopi av melding
eeh, skal ha meg nye hansker fordi man må ha d på dressur-stevner... Og viss jeg ikke rir litt med hansker til vanlig også, klarer jeg bare ikke å ri sjikkelig på stevner heller, fordi jeg ikke er vant til å ri med hansker.... Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 16/07/2006 :  00:18:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Joda, sant nok, men jeg starter ikke så høye klasser at ridehansker er påbudt =)
Gå til toppen av siden

linndi&ida

» VIP

Norway

Skrevet - 16/07/2006 :  00:43:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelinndi&ida  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselinndi&ida  Svar med kopi av melding
ehm, hansker er vel påbudt i alle klasser? fikk ivertfall beskjed fra dommer på stevne om at d var påbudt.... Gå til toppen av siden

normanlic
» VIP

Skrevet - 16/07/2006 :  01:51:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Roeckl Vesta og Roeckl Finesse hanskene er mine favoritter, selv om Vesta hanskene blir fort slitte (overfladisk ihvertfall). de er utrolig fine, kommer i mange forskjellige fine farger også:) Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 16/07/2006 :  10:29:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
ehm, hansker er vel påbudt i alle klasser? fikk ivertfall beskjed fra dommer på stevne om at d var påbudt....

Opprinnelig postet av linndi&ida

Trodde det var fra LA jeg. Har ikke fått beskjed om noe slikt verken i LC eller LB iallefall...

Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 16/07/2006 :  11:45:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Klipp fra KR IV;
Kopi av melding:
§ 425 – Antrekk
1. Rideantrekk består av sikkerhetshjelm (flosshatt eller bowler/skalk er tillatt
f.o.m. MB) og sporer, ridejakke, lyse eller hvite ridebukser, hvite eller lyse
hansker/vanter, støvler samt hvit polotrøye eller hvit eller lys skjorte/bluse med
hvitt slips eller hvitt kalvekryss. Avtagbare støvleskaft (ikke leggchaps) er tillatt.
Ridejakke er en figurskåret jakke, knappet fremme og utstyrt med splitt bak, av
stoff eller lær. Jakke som slutter ved midjen, regnes ikke som ridejakke. Militære
og politi kan ri i uniform.
Sikkerhetsvest er alltid tillatt og kan bæres over eller under jakken. Ved
Distriktsstevner t.o.m. LA er det tillatt å ri uten ridejakke og med andre farger på
hansker/vanter og ridebukser, men det skal benyttes pent antrekk.

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 16/07/2006 :  14:09:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, jeg vet det, men der står også sporer nevnt, og det er også valgfritt egentlig i de lavere klassene!

Gå til toppen av siden

linndi&ida

» VIP

Norway

Skrevet - 16/07/2006 :  20:07:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelinndi&ida  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselinndi&ida  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Klipp fra KR IV;

Kopi av melding:§ 425 – Antrekk
1. Rideantrekk består av sikkerhetshjelm (flosshatt eller bowler/skalk er tillatt
f.o.m. MB) og sporer, ridejakke, lyse eller hvite ridebukser, hvite eller lyse
hansker/vanter, støvler samt hvit polotrøye eller hvit eller lys skjorte/bluse med
hvitt slips eller hvitt kalvekryss. Avtagbare støvleskaft (ikke leggchaps) er tillatt.
Ridejakke er en figurskåret jakke, knappet fremme og utstyrt med splitt bak, av
stoff eller lær. Jakke som slutter ved midjen, regnes ikke som ridejakke. Militære
og politi kan ri i uniform.
Sikkerhetsvest er alltid tillatt og kan bæres over eller under jakken. Ved
Distriktsstevner t.o.m. LA er det tillatt å ri uten ridejakke og med andre farger på
hansker/vanter og ridebukser, men det skal benyttes pent antrekk

Slik jeg oppfatter d av reglemanget, SKAL man bruke hansker, men opp til LA på distriktsstevner er d tillat med andre farger enn hvit/lys på hanskene....
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 16/07/2006 :  20:40:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er ikke Spoff dressurdommer? SPOOOOOOOFFFFFF!!!!! Hvor er du? Hvordan dømmer du ang hansker i lavere dressurklasser?

Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.88 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.