hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Wintec-saler
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Wintec-saler
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

lino

» VIP

Skrevet - 13/07/2006 :  23:05:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg tror kanskje nesten (hehe) jeg har bestemt meg for å kjøpe en Wintec-sal. Jeg har likt dem godt de jeg har ridd i frem til nå, og de er ikke så dyre heller, det passer min studentøkonomi bra.

Men så er det to (for meg) like saler, den ene heter Wintec 500All-Round CAIR og den andre heter Wintec 500 All-Round, altså ute CAIR-greiene.

Da må jeg jo spørre - hva er CAIR?

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110

filur 5

» VIP

Skrevet - 13/07/2006 :  23:21:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
er ikke cair det luftpute systemet da?
jeg har en wintec 500 close contact cair sal og den er GOD:)
Gå til toppen av siden

Liv-KleppanBest

» VIP

Skrevet - 13/07/2006 :  23:44:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
cair er luft-pute systemet ja

jeg har også en wintec 500 close contact cair og er veldig fornøyd. bortestt fra at den er 16 1/2 ", eller no, og da blir salkappene litt for korte. så knærne stikker ut her og der
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 13/07/2006 :  23:45:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Det er bare 700 kr forskjell, så jeg tror jeg går for CAIR uansett.
Er Close Contact sprang-utgaven?

Hvis noen vet helt sikkert hva som er forskjellen, rop ut!

Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 14/07/2006 :  00:20:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
close contacy er en av sprangutgavene ja. Jeg har wintec pro jump med cair systemet, og er knallfornøyd med den;)
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 14/07/2006 :  00:21:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Du kan jo sende mail til butikken å spør?
Om du trenger info/høre andres erfaringer så finner du mange emner fra tidligere

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 14/07/2006 :  11:55:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg forsøkte å søke, men uansett hva jeg bruker som søkeord får jeg opp null treff.

Og å sende en epost til butikken gir meg sjelden svar 20 minutter etter at jeg har sendt den!

Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 14/07/2006 :  14:41:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Anbefaler deg faktisk heller å kjøpe dressursalen. Jeg har hatt begge og dressursalen er best. Allrounden plasserer deg i stolsits. Med mindre du hopper veldig mye høye hindre klarer du deg fint med dressursal Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 14/07/2006 :  19:55:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Vel, vi hopper ikke høyt, men vi hopper. Og jeg har ridd i både dressursalen og all-round-salen, og har ikke hatt problemer med sitsen i noen av dem. Men hadde det vært opp til bare meg, hadde jeg faktisk kjøpt dressursalen. Men jeg må nesten til hensyn til hva sambo mener..

Forresten - det der opplegget med utskiftning av bomjernet (?), er det så enkelt som de skal ha det til? Noen som har gjort det?

Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 14/07/2006 :  20:06:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Hva med å kjøpe en allround sal heller da?

Eller så kan bomløs være noe, er ikke egnet til sprang men hoppe litt lave hinder i ny å ne gjør ingenting!

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 14/07/2006 :  22:42:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bomskifte er latterlig enkelt ja, men vær obs på at salen blir svaiere jo bredere bommen er.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 15/07/2006 :  00:18:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hva med å kjøpe en allround sal heller da?

Opprinnelig postet av Don-Pedro

Det er jo en all-round-sal vi skal ha. Men ikke bomløs. Skal ha en Wintec.

Tror jeg må ha ganske smal bom, siden salen vi har nå er for stor til Sharmisen.

Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

Mie&Joy

» VIP

Skrevet - 16/07/2006 :  22:51:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMie&Joy  Svar med kopi av melding
kjøp wintec 500 allround med cair du hehe... den er kjempegod å ri i syns nå jeg! og luftputesystemet er veldig greit for hesten sin rygg;)
Kjempeenkelt å skifte bomjern ja, jeg gjorde det for et par dager siden;).... brukte kanskje 3 minutter? Bare til å skru ut et par skruer, ta ut selve bommen og sette inn ny, og skru på igjen skruene
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 16/07/2006 :  23:40:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har selv kjøpt allround cair modellen nå for ca to uker siden. Synes det virker som en veldig god sal jeg... Har slitt med å finne sal til henne, men denne salen passer henne. Og den er god og sitte i. Likte den ikke så godt først, men når jeg la stigbøyleremmene på innsiden av salen(kjøpte wintec stigbøyleremmer) ble det en helt annen sal og ri i. Men kan ha noe med at reimene trengte litt tid på å passe meg(iom at de er litt stive og jeg måtte ha de i et annet hull enn det de kom i) også da...

Synes du skal gå for denne salen, hvis den passer hesten din da ;)

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 20/07/2006 :  19:31:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Må bare spare litt penger først.. hehe ..men skal ha en sånn altså! :D
Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 21/07/2006 :  01:29:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Har Wintec jeg, allround. 2 like faktisk (pga tyveri, kjøpte ny også fikk vi den stjålne tilbake etter en stund). Er helt OK, lettstelte og greie allroundsaler. Rei både dressur og sprang (120 i alle fall) med den. Gikk over til sprangsal etterhvert som vi kom oss oppover i nivå og trengte mer spesialsal, og fordi hesten min fikk gnagsår av Wintecen Så bruker ikke den/de wintecen(e) lengre nå da!
Cair er luftpute-systemet ja Har skiftet bom også, det er veldig enkelt.
Så kan vel anbefale den salen, så lenge den passer hesten, er den god å ri i og alt slik;) Kan vel ikke anbefale hvilken modell du skal velge, husker ikke hva de jeg har heter engang, hehe... Men tror jeg hadde gått for CAIR, så lenge prisforskjellen var så liten;)
Lykke til med salkjøp

R.I.P Ace of Diamonds:'(
Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.48 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.