hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Utstillingsgrime
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Utstillingsgrime
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 12/07/2006 :  14:53:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Jeg har tenkt til å stille ut Tinker åringshoppa mi, og lurer da på åssen grime jeg kan stille med.
Noen forslag?

Min lille snuppe ser slik ut:

Noen som veit om ei eller flere grimer som kan passe henne?

Eikdokka

Norway

Skrevet - 12/07/2006 :  15:17:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Må du ikke stille i hodelag da?
Therese
Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 12/07/2006 :  15:24:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Nei det er valgfritt. Hun har aldri hatt på seg hodelag så det er egentlig derfor jeg tenkte på å stille i grime, men kan jo vurdere hodelag også da. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 12/07/2006 :  15:46:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Du kan jo få spesialsydd en utstillingsgrime i lær.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 12/07/2006 :  16:59:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Berre å ta ei heilt vanleg grime, ny for anledninga. Ei blå kansje? Heilt tynn og enkel Eller så kan du kjøpe ei svart lærgrime. Ho er berre åring, så det er "ikkje så nøye", men dei skal no vere litt fine då
Ann Lajla
Bloggen min: http://hest.no/blogg/?bid=524

Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 12/07/2006 :  17:47:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Nei det er jo ikke så nøye, dette er bare en uoffisiell utstilling for moroskyld uansett
Hun har ei helt vanlig blå grime, men den er litt tjukk så får kanskje se om jeg finner ei som er litt finere. Blå passer veldig fint til henne i.o.m at hun har blå øyne
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 12/07/2006 :  21:10:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Skikkelig kongeblå grime hadde nok vært fin!
Therese
Gå til toppen av siden

NinjaChristin

United Kingdom

Skrevet - 12/07/2006 :  23:23:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNinjaChristin  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinjaChristin  Svar med kopi av melding
Pen og velholdt lærgrime! Enten ny eller hverfall nypussa. Ville ikke tenkt på å vise hest i vanlig nylongrime en gang..
http://www.geocities.com/copernica_c
http://www.geocities.com/gatodelaninja
Gå til toppen av siden

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 12/07/2006 :  23:48:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Kvifor ikkje? Det er no ei hoppe, hadde det vore hingst hadde det vore noko anna. Er glad eg ikkje hadde grime på Gorm på utstillinga, då hadde eg hodelag. Men på Regina brukte eg grime både som 1 og 2åring..
Ann Lajla

Gå til toppen av siden

NinjaChristin

United Kingdom

Skrevet - 13/07/2006 :  00:08:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNinjaChristin  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinjaChristin  Svar med kopi av melding
Fordi det skal være litt stas og ordentlig når man først skal vise hesten. Selv om det er hoppe og selv om det er uoffisielt kan man godt pynte seg litt ekstra og se presentabel ut, i stedet for å se ut som man er på veg ut på beite med hesten ;)
http://www.geocities.com/copernica_c
http://www.geocities.com/gatodelaninja
Gå til toppen av siden

Løkki

Norway

Skrevet - 13/07/2006 :  00:25:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Fordi det skal være litt stas og ordentlig når man først skal vise hesten. Selv om det er hoppe og selv om det er uoffisielt kan man godt pynte seg litt ekstra og se presentabel ut, i stedet for å se ut som man er på veg ut på beite med hesten ;)

Opprinnelig postet av NinjaChristin

Heilt enig! Synest ikkje det tek seg fint ut med anna enn lær på utstilling. Ein får kjøpt slik "leiegrime", som ser ut som ei blanding av grime og hodelag. Sjå her: http://www.rytterbua.no/no/dept_19.html litt nede på sida. Skal kjøpe slik til lilleponnis når vi skal på føllskue:)

ForumHest

Gunvor, Løkki og Skaars Benita
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 13/07/2006 :  00:26:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er egentlig enig med NinjaChristin.
Ei tynn slammsette nylongrime er ikke noe jeg ville stillt i!
Men heller ei kraftig lærgrime som er enkel, men ellegant.
Synes selv at en hest ser mye ordntligere og voksnere ut når den får lærgrime på seg. Har selv opplevd det

Vi har jo showgrimer da, til en fet pris.

Finere å se en hest i slik grime:

Enn slik vel?

Men det er vel smak og behag.

Gå til toppen av siden

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 13/07/2006 :  00:36:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Heh, må sei meg litt uening i meiningane dykkar. Eg vil heller stille ein presentabel hest, I nylongrime, enn ein skitten hest i lærgrime. (kan missforståast). Men på utstillinga i vår var der (for mange) åringar som rett og slett var SKITNE. Heile rumpa var dekt med drit. Dette er ikkje presentabelt.

Veit dette blei dumt skreve, men eg meiner det er greitt, så lenge grima er fin, og fargen står fint til hesten..

Regina som åring. Synes det var fint eg. Har ingen frå då ho var to år, som 3åring blei ho stilt med hodelag.

Ann Lajla

Gå til toppen av siden

Løkki

Norway

Skrevet - 13/07/2006 :  00:39:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
Men om den er skitten eller rein har vel ingenting med saka å gjere? Uansett er ein rein hest i lærgrime finare enn ein rein hest i nylongrime
ForumHest

Gunvor, Løkki og Skaars Benita
Gå til toppen av siden

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 13/07/2006 :  00:52:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Nei, det var vel kansje litt OT, men. Synes ikkje det har noko å seie eg, kva grime den har, berre den er godt representativ (veit ikkje kor det skrivast, men). Synes ikkje ein skal sei at ein hest i nylonsgrime ikkje er representativ.

Eg veit dykk ikkje har brukt det ordet i denne diskusjonen, ang grimer, men ein kan forstå det sånn..

Ann Lajla

Gå til toppen av siden

hannev

Norway

Skrevet - 13/07/2006 :  01:22:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehannev  Svar med kopi av melding
Hvor skal du stille hesten din? Jeg har tenkt å stille åringshoppa mi i grime, men lurer på om hun tar seg bedre ut i hodelag... Hun er vant med bitt, uansett blir det svart grime eller hodelag. Synes det er fint at hestene er staselig i hodelag eller nøytral i sort grime alt etter som... Lykke til da!
Man kan lede hesten til vannet, men ikke tvinge den til å drikke av det. Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.66 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.