hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Sikkerhetsvest: Hvilke merker / modeller?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Sikkerhetsvest: Hvilke merker / modeller?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

eligj

Skrevet - 03/11/2003 :  18:19:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vurderer å kjøpe meg en sikkerhetsvest siden jeg nå faktisk har råd..

Dere som har erfaring med slike vester:

- Hvilke merker og modeller har dere prøvd?
- Hva synes dere om dem?
- Er noen sikrere enn andre, eller er det bare komfort og utseende som varierer?
- Hva koster de?
- Hvor får man tak i dem?

Hilsen Eli.

Milla

Norway

Skrevet - 03/11/2003 :  18:37:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMilla  Svar med kopi av melding
Eli hvis du er i stallen en dag jeg er der så kan du jo prøve min?? Den er god synes jeg. litt mer flexibel en andre. Min kosta 1100kr. Kjøpte den i spektrum hos Kjæledeggen. Sorry men vet ikke om de har hjemmeside eller noe. Men hvis du minner meg på det når jeg er i stallen kan jeg skjekke hvilket merke osv det er.. ;)

Kamilla

-Milla
Gå til toppen av siden

Milla

Norway

Skrevet - 03/11/2003 :  18:40:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMilla  Svar med kopi av melding
http://www.kjaeledeggen.no/ Men siden er under konstruksjon... kjipt... :S

-Milla
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 03/11/2003 :  22:30:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
I den anledning vil jeg nevne en sikkerhetsvest jeg så en dame hadde i sommer. Jeg aner ikke hva merket er, så om noen kjenner igjen min beskrivelse vil jeg gjerne vite hvilket merke denne vesten har.

Vesten var grønn (kan jo variere) og formsydd. Selve vesten bestod på en måte av små rekltagulære ruter (ca 2.5cm x 2.5cm store), noe som gjorde at den så ut til å være mindre stiv enn de "vanlige" (f.eks. Eclipse som Eldonor fører). Mener å huske denne vesten hadde glidelås forran og så litt mer ut som en ridevest enn de vanlige sikkerhetsvestene som kanskje likner mer på redningsvester.

Jeg har aldri ridd med denne vesten jeg snakker om, men den så både pen og elegant ut, og så ut og skulle visst også være svært god å ri i. Koster sikkert litt mer enn de vanlige, men dette er en vest som vil passe alle de som synes de vanligste vestene er for stive og ser rare ut.

Derfor lurer jeg på merke.. Finner noen merke vil dette være en vest jeg tror vil være å anbefale!

--
spoff
Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 03/11/2003 :  22:53:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Milla: God plan :)

Har tenkt meg en tur en av dagene for å prøve noen. Kan jo skrive litt her om hva jeg finner. Men jeg vil gjerne ha flere innspill!
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 03/11/2003 :  23:42:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Ikke egentlig denne vesten jeg tenkte på, men kom over en som ser litt "bøyelig ut", og som samtidig er nivå 3: Jacson sikkerhetsvest.

Kom også over en bra artikkel om sikkerhetsvester: "Säkerhetsväst - ett bra val för din kropp" (artikkelen har vært i svenske Ridsport).

--
spoff
Gå til toppen av siden

Milla

Norway

Skrevet - 04/11/2003 :  15:03:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMilla  Svar med kopi av melding
Regner med at jeg drar i stallen imorgen (onsdag). Ellers er jeg jo der somregel hver dag.. Ellers kan du jo bare sende en sms eller no sånt.. Min vest er ganske lik den maja viste av de siste. den sorte med glidelås forann ogsånn ;)

Jeg prøvde endel vester på horseshow og falt for den jeg har nå. Prøvde også den blå som maja la ut bilde av men den synes jeg var skikkelig ekkel. Men det er jo smak og behag ;) Og det skal jo føles komfortabelt ut.. (eller hvordan det skrives.) hehe.

-Milla
Gå til toppen av siden

Milla

Norway

Skrevet - 04/11/2003 :  15:17:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMilla  Svar med kopi av melding
Tror min vest er den maja hadde bilde av.. oj, ble to inlegg, vakke meninga det da.. hehe ;)

-Milla
Gå til toppen av siden

FallonD

» VIP

Skrevet - 04/11/2003 :  17:12:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Syns at den jacson vesten som Spoff hadde link til e meget go=) Har sån selv.. Har hatt problem med at baksiden av vesten har blitt så lang at den har tatt i salen bag å d e meget ubehageli. På jacson vesten kan du ta av "halen".. Du beskytte jo ikke nederste delen av ryggen like bra da, men.. den e oxo veldi regulerbar! Har den i str S.
Min vest kjøpte eg hos Stall Grenaker for litt over 1 år sia..

Har hatt to sånne vesta fra eldonor(huske ikke ka dæm heita..) men den ligna litt på den som spoff hadde link til.. Men dæm hadde veldi dårlig passform.. I S va vesten passeli bak å for kort foran og i str M va vesten paselig foran og for lang bak.. Så d va en vest som eg ikke likte..

Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 04/11/2003 :  22:53:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Air o wear har et par vester som ser ganske ok ut:

www.airowear.com.

Synes den med glidelås ser ok ut, den som heter Zippa. Noen som kjenner denne vesten?
Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 29/11/2003 :  14:40:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har nå kjøpt meg en Zippa-vest med glidelås. Har ridd i den noen ganger, og jeg synes ikke den er ubehagelig. Den er akkurat så lang at hvis jeg synker sammen i ryggen, kommer den ned i salen bak. Men siden man ikke skal synke sammen i ryggen, så er det greit nok, jeg får meg bare en påminnelse om at jeg må rette meg opp.

Den ene tingen som er ubehagelig med den, er at det blir temmelig klamt under der hvis man blir svett. Derfor kommer jeg ikke til å bruke den når jeg rir dressurtime, i og med at det er da jeg blir mest svett. Det er også da jeg sjelden er i fare for å falle av.

Kan jo legge til at den kosta ca. 1700 kroner. Det vil si at den er en del dyrere enn de billigste modellene, som ligger ned mot 1000 kroner.

Redigert av - eligj den 29/11/2003 21:04:09 Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 29/11/2003 :  16:02:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Wow, de har jo noen i kamuflasje farge, eller dongeristoff eller omtrent hva du vil slags stoff disse :-) -kult-

Føler du vesten hemmer deg på noen måte da!?
Ellers høres det jo kjekt ut å ha invistert i sin egen "du synker sammen" alarm:-)

Den ser forresten veldig fin ut på hjemmesiden deres, slank og i fin passform, slik at man slipper å føle seg polstra bare fordi man har på noe sånt! :-)

Guro

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 29/11/2003 :  21:01:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg føler meg ikke hemmet i den nei. Det er klart at man merker godt at den er der, særlig i begynnelsen. Men den hemmer jo ikke musklatur man skal bruke. Den sitter jo rundt skuldrene og ned over brystet. Og dette er jo deler av kroppen som skal være stille uansett. Jeg red dressurtime med den for å teste ut, og det eneste jeg synes var ubehagelig, var at jeg var ganske svett under vesten etterpå.

Jeg vil anbefale folk å prøve denne vesten hvis de tenker på å kjøpe vest. Jeg kjøpte min hos Pegasus i Sarpsborg, men det er andre i Norge som tar den inn også. Spørr i de aktuelle butikkene om de kan få den inn. Jeg har prøvd noen andre vester også. Jackson for eksempel, virker også ok, den har også glidelås foran. Men jeg liker nok min Zippa best :).

Redigert av - eligj den 29/11/2003 21:03:10 Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 29/12/2003 :  00:49:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kom over noen vester fra Phoenix Performance. Den 1015 Eventer-modellen ser jo veldig fin ut. Ser litt mer "tøyelig" ut enn endel av disse veldig stive, og så ser det ut til at du sitter pent i ryggen også. Noen som har erfaring med denne? Kanskje også vet om den selges noe sted i Norge, og i hvilken prisklassen den ligger?

PS: Dette tror jeg forøvrig er denne vesten jeg snakker om i et innlegg tidligere i denne tråden som jeg så en dame hadde i sommer..

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 29/12/2003 00:53:28 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.98 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.