hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Rideskole for voksne (23) i STAVANGER og omegn
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Rideleir/rideskole
 Rideskole for voksne (23) i STAVANGER og omegn
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Morphia

Skrevet - 11/07/2006 :  21:31:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei

er det noen som kan anbefale meg noen av disse rideskolene i stavanger området; rogaland rideklubb, sola hestesenter, sandes og jæren rideklubb (finnes det andre også). Kriterier som bør bli tatt hensyn til er
- kvalitet på hestene
-kvalitet på undervisningen
- miljø for ("litt unge") voksne (er selv snart 23)
- mulighet for å ri på tur

kriteriene er oppsatt i tilfeldig rekkefølge.

tusen takk for hjelpen =)

EvaV

Skrevet - 12/07/2006 :  12:44:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå har Rogaland fått nye ridelærere og en del nye hester siden jeg gikk der, men når det gjelder kvaliteten jeg kjente til var den så som så. Tror nok det er blitt en del bedre nå. Hestene er ganske små, men de har fått noen større nå i det siste. Det er for det meste hester kjøpt billig fra danmark. Fokuset til Rogaland ligger for det meste på sprang og gode dressurhester er nok litt mangelvare. Når jeg gikk der var det voksenkurs et par ganger i uka, der de red dressur, litt sprang for de som ønsket og tur hvis det var fint vær. Kommunen har nettopp pusset opp ridestiene i Sørmarka, så turmulighetene er fine.
Når det gjelder miljø for unge voksne er det nok mest for privatryttere, men de fleste privatrytterene søker steller for hestene sine, så hvis du vil bli mer del av miljøet i stallen utenom å ri på time kan du høre om noen trenger en til å ri hesten deres på tur en gang i uka. Om høsten blir som regel unge rideskolejenter headhunta av privatryttere som søker stellere :P

Ellers tilbyr også Soma ryttersportsklubb og Hindal gård ridetimer. Tror disse er mer privat og du trenger ikke tilhøre en rideklubb.

Sola har jeg hørt litt ymse om.. Sandnes og Jæren skal være grei i følge de jeg kjenner til.
Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 12/07/2006 :  15:14:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Er det deg Eva-Eva *hehe* masada Eva??
Men er nokså enig i det Eva sier ang. Rogaland Rideklubb!
Du kan forøvrig se hjemmesiden dems. Har ikke linken framfor meg akkurat nå, men søk på kvasir.no - skal komme opp som 1. linker til jæren osv også på lenkene dems

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

EvaV

Skrevet - 12/07/2006 :  17:04:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja så klart det er Eva-Eva, Sabina-Sabina. ;) Gå til toppen av siden

Morphia

Skrevet - 12/07/2006 :  17:10:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
takk for tips.. eg har såklart allerede sjekket ut alle hjemmesidene. men der framstilles jo alt så fint og flott. derfor ville eg hørra ka andre meinte. noen andre som har noen meninger om dette, så blir eg veldig glad Gå til toppen av siden

EvaV

Skrevet - 12/07/2006 :  17:18:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva slags undervisning ser du etter, heller du mest mot sprang eller dressur? Og hvilket nivå ligger du på, nybegynner eller har du ridd en del før? Gå til toppen av siden

Morphia

Skrevet - 12/07/2006 :  17:33:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
er på viderkomne vil eg tro. har sikkert ridd i 10-11 år, men ikke ridd på 5 år før eg sist uke rei 3 timer (privat m/instruktør)på ferie. det gikk ganske bra, litt rusten, men ikke så veldig gale. hjemme har vi ikke hatt rideskole derfor har jeg kun ridd tur ol., utenom en uke rideleir hvert år på islandshester, hvor det var lett blanding av alt. tror ke eg kan si at eg kan noe særlig med dressurøvelser utenom volter, side.... (husker ke ka det hetter) og andre lettere ting. har hoppa litt og, men aldri noe særlig høgt, men synes det var løye. så for meg er det egentlig det samme hva som blir lagt vekt på. ideelt legges det vekt på begge ting, så kan eg jo se ka eg liker best. ser jo at de fleste også arrangerer dressur og sprang kurs( men da må du kanskje ha egen hest?) Gå til toppen av siden

ine & mimir

» VIP

Norway

Skrevet - 14/07/2006 :  13:50:37  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingine & mimir  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseine & mimir  Svar med kopi av melding
hei=) har sjøl gått på sandnes og jæren, suns d e en veldi greie plass, t å ver rideskule, kjekke hesta å di fleste instruktørane e goe ( å kjekke), kåmt en del nye nå itte eg slutta, men f.eks jens christian e jo knall flinke, litt frekke i kjeften, mn knall flinke å lera vekk udn åm di rideskulane så e nevnt e dr jo ålgård rideskule ( rett atme kongeparken) stall friheten ( bråstein) tryggvi islandshest gård, ( tur ridning, med undervining en gång i månden elle ka d e, elle du kan er "trener" får en hest ein gång i vegå, å i helgene eller ka d e..?=) kor du har reist på rideleir då?
**IIIIIne å Mìmirgolle<3** Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 15/07/2006 :  04:09:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Hindal Gård har et ganske voksent miljø sånn jeg har oppfattet det. Besteforeldre mine rei der *fnis*, og det er for det meste lagt opp til ridetimer for voksne. Driver ganske seriøst, ikke sånn typisk rideskole med "10 stk samtidig på galne hester"...
Koster muligens litt mer, siden hestene er "kvalitets-hester" (sv halvblods for det meste) og det er få på gruppen og slik...
Kan ikke garantere noe hvordan det er det, dette er bare litt jeg har hørt fra de som tok timer der
Tviler på de rir på tur da, er mest dressur...

R.I.P Ace of Diamonds:'(
Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden

MonCherie

Skrevet - 29/07/2006 :  20:32:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hei

er det noen som kan anbefale meg noen av disse rideskolene i stavanger området; rogaland rideklubb, sola hestesenter, sandes og jæren rideklubb (finnes det andre også).

Opprinnelig postet av Morphia

Sola blir ikke lenger for voksne, desverre.. Da senteret ble kjøpt opp, ville de nye eierene redusere rideskolen til kun ponnier, og ha mer plass til privathester. Det går vel ann med timer for små voksne, men det blir altså bare ponnier her etter 1. august.

- Kathrine & ECL-Ranissimo<3 Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 29/07/2006 :  20:40:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Rogaland kan jeg så absolutt anbefalle!!
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

mereta2

» VIP

Skrevet - 29/07/2006 :  22:22:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
heia dette e ho elsie jeg e veldig glad i hester og elsker og ri
Gå til toppen av siden

myrimann

» VIP

Skrevet - 13/08/2006 :  21:32:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så har du Soma rideskole, nokså ny, startet opp i fjor høst. Tone Sjøtun driver den, hun som drev sandnes og jæren før.
mange fine rideskole hester! Kvalitet!!
Litt lite tur miljø! Men ellers veldig bra!
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.66 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.