hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bo alene for første gang...hjelp..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Bo alene for første gang...hjelp..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Cammie

» VIP

Skrevet - 11/07/2006 :  20:50:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå har det slik at om under tre uker flytter jeg hjemmefra for å begynne min lærlingetid på et ridesenter. Får der egen leilighet til disposisjon og skal da bo alene for første gang...

Det jeg da lurte på er:
Jeg er litt smånervøs om natten av diverse årsaker og blir fort liggende våken i timesvis bare å høre etter lyder selv om jeg egentlig vet at jeg er kjempetrygg der jeg er. Og når jeg nå da skal bo jelt mutters alene er jeg redd dette kan bli et problem...Er det noen som har noen tips til å bli kvitt dette problemet eller gjøre det lettere? Er noe jeg har sliti med hele livet. Klarer helt fint å være alene om natta og slikt, tar bare så lang tid før jeg "tør" å sove, og det passer seg heller dårlig i en så slitsom jobb...

Elenion

» VIP

Norway

Skrevet - 11/07/2006 :  21:12:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideElenion  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseElenion  Svar med kopi av melding
jeg er også litt sånn, hater å sove alene og hører skumle lyder. pleier å høre på musikk jeg når jeg må sove alene :) det både overdøver de "farlige" lydene og er koslig + får meg til å føle meg ikke så alene på en måte.

(om dette ble dobbeltpostet beklager jeg, mix'en er dum mot meg idag)

...:: ::.. Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 11/07/2006 :  21:17:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Prøvd med ørepropper? Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 11/07/2006 :  22:07:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Det venner du deg nok av meg, også. Jeg var sånn før jeg flyttet hjemmefra også, og en stund etter at jeg har flyttet hjemmefra. Nå har jeg samboer, og selv om det blir ensomt (bittelitt) elsker jeg å sove alene de få gangene jeg har mulighet til det!
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

normanlic
» VIP

Skrevet - 12/07/2006 :  12:54:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det går seg til! det kan ta dager, uker, måneder. men bare hold ut, det blir bedre etterhvert:) jeg kjenner følelsen! Gå til toppen av siden

AnnetteHansen

Norway

Skrevet - 12/07/2006 :  13:18:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du kommer sikkert også til å være så sliten på kveldene, at du ikke rekker å høre etter lydene.
Kroppen bare gleder seg til å få slått av bryteren for noen timer.

Det går nok over.
Gå til toppen av siden

Cammie

» VIP

Skrevet - 12/07/2006 :  17:16:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Satser på det...Vil vel etterhvert komme inn i en slik dagsrymte at jeg bare MÅ sove på kvelden og sover pent til jeg skal opp og på jobb morgenen etter...Ørepropper tør jeg ikke, for må lissom ha kontroll på hva som skjer rundt meg i tilfelle jeg faktisk hører noen lyder...Rar?Ja...Hehe... Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 12/07/2006 :  21:16:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Jeg hadde heller ikke taklet å tatt i ørepropper når jeg har skumle-lyder-angst!
Må vite hva som skjer rundt meg..

Therese
Gå til toppen av siden

Løkki

Norway

Skrevet - 12/07/2006 :  23:07:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
Får du lov til å ha katt f.eks der du skal bo? Når samboaren er vekke har eg alltid katten på soverommet Utrulig mykje selkap i dei! Men ei helg han var vekke så var katten også vekke! Fikk ikkje sove før laaangt på natt..men da satt eg på MIX'en her, så var ikkje så ensom
ForumHest

Gunvor, Løkki og Skaars Benita
Gå til toppen av siden

absinthe

» VIP

Skrevet - 12/07/2006 :  23:10:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideabsinthe  Svar med kopi av melding
jeg var også litt sånn redd til og begynne med... er skikkelig mørkredd, og om jeg så en skrekkfilm, så turte jeg nesten ikke gå på do eigang! har bodd fire forskjellige plasser alene nå, og skal innrømmes, jeg trivdes ikke så bra før siste ganga, men det hadde rett og slett med selve leiligheten å gjøre, beliggenhet og slik :)
men nå, siste ganga, da ville jeg virkelig gjøre et forsøk, og det har gått kjempebra! du vil nok merke at det er veldig uvant de første dagene (gjett om jeg merka det!!) men etterhvert, så vil du finne roen, og stortrives ;) det er jeg nesten sikker på! lykke til!

www.serox1983.piczo.com Gå til toppen av siden

Cammie

» VIP

Skrevet - 13/07/2006 :  00:03:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for mange gode råd:) Blir likevel glad for enda fler:) Er fint å se at det ikke bare er meg som er pysete og ikke har klart å vokse av meg det å være mørkeredd og slikt..

Jeg vet jeg kan ha kanin og slike dyr inne, så det skal jeg nok ha..Ellers så klarte jeg og noen andre som jobbet på rideleiren der for mange år siden å finne noen villkattunger og moren som vi til slutt fikk adoptert til stallen, så det tusler jo rundt tre skjønne katter der som sikkert ikke sier nei til å få bo litt inne hos meg innimellom. Vurderer å skaffe meg hund hvis jeg får lov til å ha det der. Både for selskap og pga interesse...
Gå til toppen av siden

min_nordlandshest_lucas

» VIP

Skrevet - 13/07/2006 :  17:16:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
er også litt redd for disse lydene. noen ganger hører jeg lyder som egentlig ikke er der, jeg er bare så redd for å høre noe at jeg
hører 'syner'.
jeg pleier å lese i ei bok som jeg lever meg litt inn i, så glemmer jeg verden rundt et øyeblikk. jeg blir ganske trøtt av å lese, så når jeg er ferdig sovner jeg med ett.

kansje d ikke er en lur ide visst du skal opp tidlig dagen etterpå, men kan jo ligge ganske lenge å lese. men d er vel bare å legge seg tidlig.
Gå til toppen av siden

jeglikerhester

Skrevet - 14/07/2006 :  16:12:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har vel også det problemet. Hater å sove alene på rom, utenom hjemme. Skal også snart flytte alene og må si at jeg gruer meg litt til å sove alene.. Hvis jeg hører lyder har jeg funnet ut at det beste er å gjemme seg under dyna og tvinge seg selv til å sove. Hvis man ligger å hører på lydene eller f.eks går på do,blir det bare verre. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.