hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hva slags pris skal vi sette?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 hva slags pris skal vi sette?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Preston

» VIP

Norway

Skrevet - 11/07/2006 :  12:42:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePreston  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePreston  Svar med kopi av melding
vi skal antakeligvis selge shettisen vår til høsten, evt neste år. Men vi er veldig usikre på hva slags pris vi skal sette på henne, siden vi ikke er så oppdatert på hvordan shettiser ligger i prisnivå! kan skrive litt om henne:

shettisen er 9 år og heter aith of brindister (kalles bella). Hun er importert fra shetland. Bella er skimmel (helt "hvit" nå, var flekkete før). Hun er en veldig rolig og fin barneponni, kan gjøre hva man vil med henne. Hun kan også bli ridd uten sal og hodelag, og er veldig følsom for hjelpere. Da vi kjøpte henne kostet hun 15.000, og det var uten utstyr, og hun var ikke inridd.

Hun er et naturtalent i sprang, og er veldig kjapp. Hun holder godt følge med større hester, både i skritt, trav og rolig galopp. Bella kan også en del sirkuskunster som å stå på "podie" og sitte etter at hun ruller seg Bilder finner dere på vipen. Vi har aldri stilt henne ut, så vi vet ikke hvor bra kroppsbygningen hennes er. Hun er iallefall en veldig allsidig brukshest.

her kommer "noen" bilder

puh, det ble mange

Olithyon

Norway

Skrevet - 11/07/2006 :  15:37:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Har aldeles ingen aning om hvor dere bør legge dere i pris, men dette var da et utrolig skjønt vesen!!!! *helledussan*
Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 11/07/2006 :  15:51:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
20. - 25.000 ville jeg betalt for henne :) Særlig hvis hun har god stamtavle.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 11/07/2006 :  18:44:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er dessverre ikke alltid slik at man får solgt shettisene for det de er verdt, det er mange ponnier på markedet, og useriøse som avler papirløse ponnier. Man kan prise dem høyt, men folk velger jo stort sett et annet, rimeligere alternativ hvis det finnes.

En lite utdannet ponni selges sjelden for så mye som 15000, hvis de ikke har høy avlsverdi og meget god stamme.
Det er vanlig å få kjøpt føll og unghester fra 7000 kr, og de koster sjelden over 10-12 000.

Ponnien er avlet på Berryblod, og det er bra. Hvor bra stamtavlen hennes er veit jeg ikke, da jeg ikke har god greie på utenlandske ponnier.

Jeg ville ha stilt ponnien, slik at avlsinteresserte kan se hva hun er god for. Hadde hun hatt et godt avkom ville nok også det ha dratt henne opp i pris. Jeg tror ikke at mange gidder å kjøpe en shetlandsponni til 20 000, for at barna skal ha noe å lære på. Da er vel ikke stammen og premiegraden så viktig, og en vallak til 8000 kr fungerer ofte bra.

Jeg tror ikke at dere vil få noe mer enn det dere gav for henne hvis dere selger henne til noen som skal ha henne som barneponni.
Jeg foreslår en pris på 17000 kr for henne dersom hun har et godt eksteriør (ser ut til at hun har det). Er hun mini,medium eller normalstor?
Gå til toppen av siden

*Showjumping*

Skrevet - 12/07/2006 :  14:18:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Som nevnt over, det er slett ikke bestandig man får solgt hestene for det de er verdt.
Et hus kan være takstet til 2,3 mill, og ikke gå for mer enn under kant av 2 mill.
Slik er det også i hesteverdenen.
Har selv en hest som har en verdi på rundt 150.000, men fordi ikke alle får den til - vil heller ikke alle se den på dens beste utenom når eier rir den og rir den topp til det ytterste.
Priser kommer helt ann på markedet rundt, og jeg har ikke hørt om en eneste shetlandsponni som går for 25.000.
Selv solgte jeg min for 16000 for noen år siden, og syntes dette var "mye", da jeg ser andre går for både 6 og 5 tusen.

Derimot ser deres ponni utrolig sjarmerende ut (veldig lik min, så jeg skvatt litt!) og en veldig fin kropp. Så om dere finner noen som foreksempel har en heste interessert mor som vil stille den ut, med et barn som vil ri og kjøre litt, og som evn. er interessert i å avle på den senere - kan dere nok få mer for den.

Det hele dreier seg om å finne riktig kjøper, som kjøper til det den kan brukes til, og utnytter dens potensiale på det fulle.
En hobbyrytter vil jo aldeles ikke gi 100.000 for en god spranghest!
Men en sprangrytter som er "inni gamet" vet fort at hesten er verdt både 100.000 og mer.
(For å gi et eksempel)

Ønsker dere lykke til med salg. Virkelig sjarmerende bilder!
Gå til toppen av siden

Stall Nakkim

Norway

Skrevet - 13/07/2006 :  14:13:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall Nakkim  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall Nakkim  Svar med kopi av melding
Shettiser går vel veldig sjelden for mer enn 20.000, så det tviler jeg desverre på at du får. Hun var jo utrolig skjønn da!!! Komme til meg da!!! he he
Livet er bedre..... for den som er glad i hester!! Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 13/07/2006 :  14:58:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg solget shettisene min for kr 12000,- samlet.
moren var 2 pr. og selvsagt husker jeg ikke stamtavlen hennes. hun var godt utdannet innen dressur, men ingen sirkushest som din:-)
føllet var e Filip fra helgen (el hva den nå heter)

jeg solgte så billig fordi jeg måtte bli kvitt de.
men som nevt, du får ikke den prisen hesten egentlig er verdt.
da må du selge til Mari:-p

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 13/07/2006 :  15:48:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Da vi kjøpte shettisen vår, var han 8 mnd, litt håndtert. Vi betalte 13 000 for ham, noe jeg nå synes var i dyreste laget(dette er 9 år siden).

I 2000 solgte vi ham for 18 000, da var han 3 år, kåret, og innkjørt.

Tror 20-25 000 er en passe pris. Et nyyyydelig lite nurk!
Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 18/07/2006 :  15:18:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
dersom du har god tid på deg angående salget ville jeg heller brukt litt tid å faktisk prøve å få 20 000- -25 000 for den, jeg mener det er en prinsippsak...man skal da ikke bare "gi" bort en god ponni bare fordi den kanskje ender opp hos en unge? synes man stort sett får hva man betaler for... Gå til toppen av siden

Rebekka

» VIP

Norway

Skrevet - 24/07/2006 :  14:58:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRebekka  Svar med kopi av melding
Å gud for et helskjønt lite vesen. Hadde jeg hatt et barn hadde jeg kjøpt shettisen din på flekken, men innen jeg får det så er nok Bella blitt en gammel dame. Hehe. Men hadde jeg eid den shettisen hadde jeg nok ventet med å selge den til den kom til et godt hjem og du likevell får prisen den så absolutt er verdt. Hvis stamtavlen er i orden burde man kunne få 20 000 for den.
www.hestegal.no/forum <--- Flott forum. Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 24/07/2006 :  15:36:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Ja, for en herlig krabat du har-må være tungt å selge ham.

Men tror 10-20.000,- er en OK pris, ikke noe svar på akkurat pris men noe midt mellom der vil jeg tippe..
Men ser at dere kjøpte henne for 15.000,- da er det jo rein logiskt at prisen går opp 5-10.000,- da hun verken kom med utstyr eller var innrid.

Hva med å stille henne ut 1 gang før salg? Er jo god mulighet for at du får prisen til å stige litt her om hun er et veldig godt avlseksempel

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

armunpi

» VIP

Skrevet - 27/07/2006 :  18:48:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg fikk solgt shetlands vallaken min for 18000 kr med utstyr,han er 7 år gammel og innridd, kan dressur, sprang og drev med gallop løp når vi hadde han;)

så jeg tror du kan få solgt hoppa di for mer en 15000 kr;)
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.