hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Sal som ikke passer - aldri har - aldri vil..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Sal som ikke passer - aldri har - aldri vil..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Opal

» VIP

Skrevet - 10/07/2006 :  17:08:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så hva gjør man?

I dag hadde jeg saltilpasser på besøk (vedkommende forhandler ikke saler selv og er således "uavhengig" med hensyn til merker osv).

Fikk tilpasset sal til Opalen ca april i fjor av en av de ledende på området her til lands. Har vel aldri vært 100 % fornøyd med hvordan den ligger på hesten. Har antydet flere ganger for salmakeren at den virker trang. Vedkommende har ved flere anledninger vært og justert salen. Instruktører, forståsegpåere, venninner...alle mener salen er for trang. Salen gir veldig god klaring over manken (faktisk så er den over 4 cm høyere enn det som "anbefales" - har selvsagt sammenheng med at bommen er for smal) og ved målinger i dag viser det seg at den er 4 cm for smal. Hesten har lite muskler i rygg og har jo ikke hatt mulighet til å utvikle dem heller grunnet den trange salen. At salen på noe tidspunkt har vært passe er utelukket. Hun har IKKE "gått ut" 4 cm på et år. (Kan umulig ha mindre muskulatur akkurat i ryggpartiet enn hun har).

Så hva gjør man. Skal kontakte den opprinnelige saltilpasser og be om hans mål fra dengang han var og tok mål for å tilpasse sal (for og sammenligne mot dagens). Vet jo ikke rutinene rundt dette. Vedkommende vil vel gjerne selge og vil sikkert påstå at den VAR passe. Har imidlertid "vitner" som kan verifisere min påstannd om at den var trang allerede da jeg fikk den samt det faktum at det er fysisk umulig at hun har lagt seg ut så mye på 1 år.

Skal ta telefonkontakt og prøve å være diplomatisk (ikke min sterke side....kjenner det småkoker litt.... )

Er redd for å ende med en for meg ubrukelig sal som jeg må selge med tap.....

Redigert av - Opal den 10/07/2006 17:09:12

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 11/07/2006 :  11:09:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Uff... Var det jeg fryktet... Dessverre egner vedkommende seg best til å stå bak disken og selge enn å tilpasse saler.

Jeg synes du bør ta saken opp med vedkommende, og jeg tror at om du leter litt, så vil du lett finne flere som har samme erfaring som deg. Kanskje det kan være et argument til å kreve at han i det minste kjøper tilbake salen av deg.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.