hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Billige staller i Oslo-området
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Billige staller i Oslo-området
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 27/07/2006 :  11:49:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Mulig de har gjort om på forrutinene nå, for da jeg spurte steinar om dette på tlf sa han at de fikk grøt til morgen og kvelds og høy midt på dagen. Mer enn det vet jeg ikke
Hvorfor gjøre det i dag når du kan utsette det til i morgen ? Gå til toppen av siden

qlem

Skrevet - 27/07/2006 :  23:05:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
[Hei har fått meg jobb som stallarbeider.skal fore ca 16 hester,
2ganger daglig .5ganger i uken.bestille høy,spon,kraftfor.vi er ennå ikke helt enige om lønn.hva er normal lønn for jobben
Gå til toppen av siden

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 28/07/2006 :  19:42:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Ja,men hestene gåt jo ute nesten hele året så det fores på beite.Vindur ble ikke satt ut engang han.Han har eksem så han måtte stå inne om natta.
Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 28/07/2006 :  23:20:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Hvorfor ble ikke hesten din satt ut? Det er jo inkl. i stalleia. Hmm¨. Høres litt ut som en merkelig stall dette her .. :S
Hvorfor gjøre det i dag når du kan utsette det til i morgen ? Gå til toppen av siden

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 30/07/2006 :  19:13:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Ja.Antar de ikke orket.Jeg klagde på det ofte,men han var jo den eneste som ikke stod ute døgnet rundt så de gadd vel ikke å stå opp for å slippe han ut bestandig.I starten var de flinke men etter et par uker var det sjeldent han ble sluppet ut mer enn 3 dager i uka.Det er jo et år siden da og jeg vet at mange har flyttet derifra iløpet av året så kansje de har forandret litt på rutine;)
Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 30/07/2006 :  19:28:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Håper da det
Men hesten min blir nok den første som kommer ut hele døgnet og den siste som blir satt på boks for vinteren, hehe.

Men var utrolig dårlig at de ikke slapp ut hesten din altså..

Har du noen andre erfaringer med Hauger, gode og vonde?

frkelin

Skrevet - 31/07/2006 :  10:01:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er et koselig sted med stor takhøyde og (slik jeg husker det) alle får lov til å gjøre "sin greie". Avslappet hyggelig stemning og lav sosse-faktor og hestene får lov til å være hester.
Men, de ønsker å ha det enkelt og behandle alle hestene ca likt. Dermed blir det problemer når noen trenger spesialforpleining slik som Lise fortalte. Dersom du og hesten trives med det foret de har og hesten din finner seg til rette i flokken og ikke har skader eller trenger spesielle hensyn - så er det et fint sted.
Jeg flyttet mye pga foret. Hesten min ble tynn en vinter og jeg fikk henne ikke opp i vekt igjen. Jeg foret henne ekstra i et halv år og så flyttet jeg. Siden den gang har hun alltid vært litt rund i kantene for jeg vil aldri ha henne tynn igjen. :-)
Hestene går i en stor flokk og om du har en hest som er høy i rang vil den få sloss litt for å finne plassen sin. Har du en hest som er lav i rang er det en liten fare for at den taper i matfatet på uteområdet. -Det gjorde min hest. I månedene etter at hun flyttet spiste hun opp 3 kilo høy på en time. Hun kastet i seg alt hun fikk fordi hun var vant til å måtte skynde seg før hun ble jaget bort. Først etter nesten et år kunne hun stå og kose seg med maten og spise rolig og vite at maten hennes var trygg.

Den grøten de har et gratis oppsop fra en mølle blandet med vann. Etter min mening er det absolutt ikke hestemat, men endel kaldblodsraser som bare trenes forsiktig klarer seg faktisk bra på dette foret. Det må jo være en lønnsom måte å gjøre det på siden de ikke trenger å betale noe for kraftforet de gir der. Hvor mange av hestene der som har mangel på div vitaminer og sporstoffer kan man jo lure på.
Gå til toppen av siden

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 31/07/2006 :  12:22:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Heldigvis for meg trenger ikke hesten min noe spesialbehandling, men det som beskymrer meg er at han har utrolig lav rang. Så da kan det bli problemer med foring, som du sier. Det jeg heller ikke liker er de kun forer med høy 1 gang om dagen, men de tok visst ikke ekstra penger hvis du ville fore med høy til kvelds.

Uff, hver ting jeg hører om foret deres er jo bare verre enn den forrige. Hesten min skal ikke stå på noe sånt "skvip", han er kaldblods, men vil si han er i hard trening. Han kan også fort bli tynn, så nå begynner jeg virkelig å lure på om jeg har gjort det riktige her

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 31/07/2006 :  13:51:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Han får i seg den grøten uansett.Det gies til flokken så alle spiser jo av det.Enig i at den grøten ikke burde vært brukt som hestemat.Min erfaring var slett ikke at det var høy takhøyde ivertfall.Det var mye sladder og tisking.Og gangartsridning(bare jeg som hadde islandshest der)var bare det dummeste de hadde sett.
Jeg ville ikke akkurat kalle det at hesten skal stå inne på natterstid for spesialbehandling,er da mange som velger å ha hester i stall om natta..

Mener ikke å være så vanvittig negativ altså,jeg håper jo virkelig at dere kommer til å trives!Masse lykke til!:)

Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 31/07/2006 :  14:17:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Hehe, du er ikke negativ, du er informativ

Nei, var jo og så på Hauger og ble vist rundt og sånn, men selvfølgelig, disse menneskene skla jo tross alt "selge" meg en stallplass, og da snakker man bare om det positive. Derfor er jeg også int. i å høre det de ikke har fortalt meg, og det er jo selvfølgelig de negative tingene. Men har snakket litt med en jente som har hest der, og hun sier også at det er mye positivt.

Men tror virkelig ikke det finnes en stall som ikke har noe negativt over seg

Men uff ja, den grøten er jeg virkelig beskymret over, og det at Montana har så lav rang, så håper han får i seg noe mat, for han kan gå fort ned i vekt...

Og du har også rett i det at å sette ut hesten din, når det er inkl. i stalleie, det er ingen spesialbehandling.

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 31/07/2006 :  15:28:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Montana har jeg ridd en gang:)
Skikkelig vakker hest!

Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  00:39:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Å?
Fortell!

Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.