hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - er alle like "redd" for hestene sine??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 er alle like "redd" for hestene sine??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 07/07/2006 :  22:48:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
min måtte stå alene, for de andre på stallen var så redd han skulle sparke til de andre hestene siden han var helt i fyr å flamme da vi bytte stall.. Meeen så en dag jeg kom til stallen, sto hesten min sammen med en annen..de hadde løpt ned gjerdet for å være sammen tydeligvis...
Etter det viste det seg at min var snill som ett lam, mens den andre som nå gikk sammen med han var slem å sparket etter min hele tiden...
I dag går han sammen med ei hoppe alene på beitet sitt...skal love dere han nå er fornøyd:)

Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p Gå til toppen av siden

EvaV

Skrevet - 07/07/2006 :  22:56:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig med Shadowfax.

Men det kommer en god del an på plassen de har å være ute på:
Er det f.eks snakk om å sleppe to ukjente hester sammen i en paddock på vinterstid hvor det er litt kaldt og begge er pakket inn i dekken, så ville jeg også vært litt forsiktig. På liten plass blir det for trangt for to henter å finne utav rangordningen, og det blir fort lit knuffing da, som i beste fall resulterer i litt ødelagte dekken og i verste hest som sklir på isen i "basketaket" og brekker beinet.
Å hive en haug helt ukjente hesten ut på stort sommerbeite har jeg imidlertidig ikke store betenkligheter med. Da finner de fort ut av det og begynner på viktigere ting, som å spise gress.

Men jeg vet også at mange hester fungerer veldig bra sammen på mindre områder også ;) Gamle forponnien min sto ofte sammen med en annen vallak; de kunne herje rundt, smånappe på hverandre, galloppere rundt og rundt og rundt. Men de var aldri voldelige, mer som smågutter som lekte. Når de var ferdig å leke tok de å delte en haug med høy, spiste fornøyd sammen mule mot mule.
Gå til toppen av siden

Kristine og Sabina

» VIP

Skrevet - 08/07/2006 :  22:59:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine og Sabina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine og Sabina  Svar med kopi av melding
Ja har også en sjefete hest
men ho viser at hun er sjefen å så roer det seg...men når maten kommer kan hun slenge seg etter den andre hesten..men sånn er jo naturen, hestene er skapt sånn

Sabina 4-ever In My Heart<33 Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 09/07/2006 :  02:34:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
men er jo det at han ikke er gal,han er bare dominant..
ja,det jo et alternativ å la dem gå ved siden av hverandre,men når folk ikke holder avtaler på inn og utslipp og når jeg kommer ut for å hente min.så har de tydligvis slippt inn sine for mange timer siden.for han er dryppende våt av å drive å stresse rundt,å fuktvorter og galler ble resultatet..det er jå så unødvendig.

Opprinnelig postet av sigyn,brauta og rubin:)

han kunne sikkert gått fint med min hest!
han bare flytter seg han.

Det eneste han ikke tåler er: og bli fratatt maten sin!
da sier han klart i fra med og hyle som et sikkelig esel!

Var en kaldblods som ville ta maten fra han og hu sto og sparket og sparket han i siden for og få han til og flytte seg!
Okei han flyttet seg men det var etter og ha spist opp den maten!

Når jeg byttet stall i vinter/våres slapp tok de inn 7 av de 9 hestene som sto der og slapp der etter en og en ut!

Gikk strålende.
Men de har jo kjempe stor plass og gå på så de blir aldri stående oppå hverandre, og det er jo som regel, etter min mening grunne til at de fleste hester begynner og sloss.
Fordi de ikke har nok plass og være hest på!

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

cecilie_stormur

Skrevet - 10/07/2006 :  11:02:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har en hingst som er slik. Ikke rart siden han er hingst riktignok, men han har perioder. Dette er max frustrerende.... Kjøpte han ved nyttår, og etter en tid kunne han fint gå i flokk med de andre, bl.a. den andre hingsten min. Dette fungerte helt fint helt til jeg flyttet på våren. Da ble det alt for mye for han, og han måtte stå alene igjen. Problemet er også at han er ganske tynn, og når han i tillegg stresser fordi han er alene, måtte jeg forsøke igjen. Dytta den største vallaken min inn til han, og dette fungerte i ei uke. Ei natt forrige uke måtte jeg ut og skille de igjen fordi han begynte å bli litt heftig med vallaken. Er så ufattelig kjedelig med slike hester, blir så mye ekstra pes og slit rundt dette med beite. Heldigvis bor jeg på gården sammen med ponniene mine, så jeg fint kan regulere hvem som står hvor. Dessuten har disse hestene lett for å få et meget overdrevet rykte...

Alt i alt er jeg veldig "begge" deler når det gjelder om jeg er "redd" for mine hester. Liker helst at Keilir (hingsten) skal få stå sammen med andre, når han er rolig, men samtidig er det vanskelig å bestemme seg for hvem av de andre ehstene mine jeg bør sette ut til han. Vil jo ikke at noen skal bli skada heller.... Er vel kanskje derfor jeg ubesvisst aldri har satt go'ponni (Stormur) sammen med han...
Gå til toppen av siden

Charlie04

» VIP

Skrevet - 10/07/2006 :  11:08:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten min står også alene.. Han er utrolig snill mot de andre hestene men han er så uredd og flytter seg ikke selvom de andre sparker. Så han har fått en del spark, så er nok trygest å ha han alene, selvom han ikke liker det noe særlig... Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.