hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - AD/HD?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 AD/HD?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

€michella€

» VIP

Skrevet - 06/07/2006 :  15:28:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
er det noen som har AD/HD? eller Dysleksi?
isåfal så kan dere godt skrive her vis dere har det, for da kan vi snake om det her. har begge deler selv. så hadde vert greit å vite at jeg ikke er alene med det

håper noen skriver her

hilsen michelle.

jeg vill heler vær hatet for noe jeg er, en å være elsket for noe jeg ikke er!

amadeus+

» VIP

Skrevet - 06/07/2006 :  16:09:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
En av mine beste venner har dysleksi :) Hun har det tøft av og til, men hun har det bedre nå enn i vinter tror jeg. Passer på å være der for henne og støtte henne så godt jeg kan
(Tidligere Line Kristine) Gå til toppen av siden

Amor_Faks

» VIP

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  16:17:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAmor_Faks  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAmor_Faks  Svar med kopi av melding
Jeg kan godt stå fram å innrømme att jeg har AD/HD. Gjør meg ingenting og fortelle d. Fikk diagnosen da jeg gikk i 2 klassen på barneskolen. Jeg var høyt og lavt samtidi, å hadde overhodet ikke tid til å sitte i ro. Lærerne kunne finne meg hengende i gardinene å de tok meg ofte i å gjøre fanskap. Grunnet alt dette ble jeg d selvfølgelige mobbeoffer. De mobbet meg for alt. Bla hestene. Gikk under kallenavnet IIIIHA. Å jeg ble selvfølgeli sint, noe som var målet til de som mobbet. Så etter 9 år på barne og ungdomsskolen ble d slutt på mobbingen, å jeg har klart meg fint selv om jeg har denne sykdommen. Har vokst av meg d meste. Eneste som sitter igjen er att jeg kan bli veldi veldi sint om jeg blir provosert. Også er jeg forferdeli impulsiv å kan finne på d utroligste.

Er d flere her på hestemarked som har AD/HD så hadde d vært tøft om dere sto fram. Jeg som voksen person har ingen problemer med å fortelle dette, å alle jeg kjenner vet att jeg har dette. D er ingen som kan for att de er født me dette, men desverre så skjønner ikke mobberne dette.

Helene og gullan

Det går fort å miste noe kjært, selv om det du har kjært er det du passer best på....

Gå til toppen av siden

€michella€

» VIP

Skrevet - 06/07/2006 :  16:32:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja det hadde vert tøft vis andre på hestemarkede hadde ståt fram å sakt at di he de, å ikke sjemst åver det. det står stor respekt for det.
jeg har og vært mobbe offer i mange år. men har det bedre nå.

håper flere stikker innom å skriver =)

jeg vill heler vær hatet for noe jeg er, en å være elsket for noe jeg ikke er! Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  17:35:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
jeg kjenner faktisk så mange som har ad/hd at jeg egentlig ikke tenker over det, hvis de blir hypre så skjønner jeg ofte grunnen, er ikke alltid nede på jorda jeg heller så kan ikke tenke meg hvordan dere har det.
kjæresten min, faren min og broren min har dysleksi! faren min ble faktisk mobbet av lærerne sine på skolen fordi dysleksi var ikke noe som var spesiellt allmennkjent på den tiden.

www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  19:20:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Litt OT da,men jeg har noe som er stikk motsatt av dette her,altså at jeg er svært rolig og sjenert....Heter Selektiv Mutisme hvis noen har hørt om det.
Det er helt nytt og de holder på å forsker på det nå,så har vært i mange intervjuer den siste tiden;)
Så det eneste jeg vil og håper er at de skal finne noe som gjør det lettere for de som har det...
Som dere andre ble mobbet pga. ad/hd , ble jeg mobbet svært mye pga dette...

Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  19:21:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
eksen min har ad\hd,så har skjønt at det er alt annet med enn lett.
har har verken dyseleksi eller ah\hd selv.er bare dum jeg,hehe.
min diagnose er at jeg tenker for sakte bare:jeg varbåde litt lettet at jeg i en alder av snart 18 år har funnet ut hva som er "gæli" med meg,men alikevel også hardt å vite at man"ikke er som alle andre"

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  19:30:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Litt OT da,men jeg har noe som er stikk motsatt av dette her,altså at jeg er svært rolig og sjenert....Heter Selektiv Mutisme hvis noen har hørt om det.
Det er helt nytt og de holder på å forsker på det nå,så har vært i mange intervjuer den siste tiden;)
Så det eneste jeg vil og håper er at de skal finne noe som gjør det lettere for de som har det...

Opprinnelig postet av Rosita!

Jeg så for nylig et veldig bra program om dette. Om en jente som ikke snakket (offentlig) kun hjemme. Det var veldig interessant.

Fortell gjerne mer om det om du har lyst.. Sikkert ikke mange som vet om det eller vet hvordan det føles..

Min bror har AD/HD.. så dette emnet er ikke nytt for meg. Er bare så glad for at folk får øynene opp for flere lidelser og de kan få hjelp, medicin eller verktøyer på skolen så der kommer med de andre. Mamma har kjempet med PPT lenge nå. Endelig ser det ut som de har forstått det..
Gå til toppen av siden

EvaV

Skrevet - 06/07/2006 :  19:32:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kjenner flere med AD/HD og mange med dysleksi (blandt annet typen). Alene er du ihvertfall ikke, michella :) Og du er i godt selskap, mange flinke kjente personer, spesielt kunstnere, skuespillere, musikere ol har dysleksi ;) Merker også på de jeg kjenner med dysleksi at de er som regel veldig kunsternisk anlagt, på en eller annen måte. Misunner de litt for det, skulle gjerne være litt mer kreativ. Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  19:37:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
Min stelillebror har AD/HD, vet ikke omhan har dysleksi, er kanskje litt ung for å finne det ut ennå?(11år) og min stelillesøster på 13 har dysleksi, men hun har fått veldig mye hjelp med det på skolen. Og jeg(som den flinke storesøssen jeg er), hjelper henne gjerne med leksene og sånn om hun spør, vil jo at hun skal få gode karakterer
http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  20:14:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Jeg så for nylig et veldig bra program om dette. Om en jente som ikke snakket (offentlig) kun hjemme. Det var veldig interessant.

Fortell gjerne mer om det om du har lyst.. Sikkert ikke mange som vet om det eller vet hvordan det føles..

Min bror har AD/HD.. så dette emnet er ikke nytt for meg. Er bare så glad for at folk får øynene opp for flere lidelser og de kan få hjelp, medicin eller verktøyer på skolen så der kommer med de andre. Mamma har kjempet med PPT lenge nå. Endelig ser det ut som de har forstått det..

Opprinnelig postet av Lopke

Jepp,stemmer,var etter det programmet jeg forstod at det faktisk var det jeg også hadde,men er ikke så hardt ramma som dem der så kun snakket hjemme og aldri ute....Men allikevel så plages jeg en del med det at jeg er altfor sjenert blant fremmende folk,det er ikke alltid like lett å leve med.
Hvis du vil og andre sef. kan du lese et intervju jeg har vært med i her:
http://www.mutisme.no/index.php?option=com_content&task=view&id=4&Itemid=1

Gå til toppen av siden

mighty_spin

» VIP

Skrevet - 06/07/2006 :  22:51:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har også AD/HD..jeg er ikke flau over å si det. Maria vet hvordan jeg var før jeg fikk medisiner..har kun fått medisiner det siste året.
gamle vipen min er mullert Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  22:53:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Lopke

Jepp,stemmer,var etter det programmet jeg forstod at det faktisk var det jeg også hadde,men er ikke så hardt ramma som dem der så kun snakket hjemme og aldri ute....Men allikevel så plages jeg en del med det at jeg er altfor sjenert blant fremmende folk,det er ikke alltid like lett å leve med.
Hvis du vil og andre sef. kan du lese et intervju jeg har vært med i her:
http://www.mutisme.no/index.php?option=com_content&task=view&id=4&Itemid=1

så spennende.. vet du om det er arvelig.. går i slekta liksom eller er du "helt alene".. er det medfødt?
Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  23:24:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Har et søskenbarn som har AD/HD. Har også jobbet med en jente for et par år siden som har det. Hun var så fryktelig glad i hester og dyr, og det var stor hjelp for både henne og moren at hun fikk være hos meg noen timer noen dager i uken.
Ellers har både kjæresten min og ene broren min dysleksi. Begge har blitt veldig mye bedre de siste årene.
Kjempebra at det blir mere fokus!

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  23:37:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Lopke: Det trenger ikke være medfødt,men hos meg er det det....
Og om det er arvelig vet jeg ikke,men mine to søsken var også veldig rolige som små men de har vokst det av seg da...Men de har aldri hatt det så mye som meg.Jeg har også blitt bedre med åra men ikke kvitt det helt sånn som de...
Har blitt fortalt at som liten kunne jeg bli spurt om noe,åsså bare stå der å ikke si et ord,hehe,men det husker ikke jeg....Men det skjer nå ikke nå lenger hvertfall.

Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  23:48:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
eey,fikk brev fra PPT-tjenesten i dag,å gleda meg skikkelig for det skulle være svar fra dem om jeg fikk bruke data eller ikke i timen.men så sto det bare,vi skal behandle søknaden din innen to mnd...ååh,det må gå i orden til skolen begynner!om jeg kommer inn da:/
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.