hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Vil ri mer!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Vil ri mer!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 11/08/2006 :  23:53:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Tenkte jeg bare skulle si at jeg har ridd litt mer siden lagde denne tråden. Jeg har skrittet mye på andres hester, og jeg har også fått ri noen. Den jeg har skrittet/ridd mest er Lehar, en flott dansk varmblods dressurhest som tilfeldigvis er til salgs. Kjempekapasitet, og utrolig morsom å ri! Hadde jeg hatt tid og penger hadde jeg kjøpt han med en gang! Men det som er morsomst er at de "eldre" på stallen gjerne spør akkurat meg om jeg kan skritte hestene deres, de spør ingen andre! Det synes jeg er veldig gøy jeg da, jeg får liksom "æren".

Men fremdeles lengter jeg etter et prosjekt, gjerne en hest som ikke kan mye dressur i det hele tatt.. Sukk, hadde man bare visst om en hest.. Som er i sykkelavstand

Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 12/08/2006 :  02:46:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Jeg og er sånn som gjerne vil ri mest mulig. Har jo egen hest som jeg trener 1-2 timer daglig, men syns det er så gøy opg lærerikt å ri andre hester og. Så ofte har jeg ridd venninner i stallen sine hester, f.eks små isisblandinger og travere (altså ikke sånn supert hestemateriell til å ri sprang med), hopper som oftest med dem (siden det er sprang jeg driver med) og det er kjempegøy. Og lærerikt, hver hest er forskjellig!
Den ene traveren jeg red sprang med feks hadde nesten ikke hoppet, eieren brukte han ikke særlig på banen, men jeg fikk han over meteren på første trening og det var veldig lærerikt og gøy å få til dette med denne hesten. I tillegg var det svært positivt for hesten=) Så det at jeg trente disse hestene i sprang i ny og ne, gavnet både meg, hesten og eieren.
Nå er det ikke ofte jeg rir andre hester, miljøet i stallen er ganske forandret egentlig og de sine hester jeg red er flyttet:( Men sier mer enn gjerne ja takk til å trene andres hester, uansett om hesten er god eller dårlig.
Hadde jo en periode 2 hester selv, det var meningen jeg skulle ha 2 nemlig for å få ridd mer og utviklet meg mer som rytter. Dessverre døde den ene kun etter 3-4 uker med begge 2, så perioden som hesteeier av 2 samtidig ble relativt kort. Dessverre!
Men husker samtidig hvor mye stress og press det var å ha to hester, hadde ingen stellere e.l, måtte trene begge to godt hver dag i tillegg til vgs o.l, det tok sinnsykt lang tid. Til tider var det gøy å ha to å ri til dagen, men det var også tider der jeg følte meg helt stresset og utmattet. Selvfølgelig er jeg kjempelei meg for at den ene av hestene mine døde, men samtidig vil jeg ikke kjøpe ny (for å få ridd mer) i.o.m at det var så stress med 2.
Så det holder med 1 fast å trene/eie, men i likhet med Ingvild ville jeg gjerne trent flere nå om sommeren feks og ellers en gang i blant. Uansett hestetype er det veldig lærerikt og kjekt;) Vil ri mest mulig, selv om jeg har en super hest selv=)
Gå til toppen av siden

Rebekka

» VIP

Norway

Skrevet - 12/08/2006 :  13:05:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRebekka  Svar med kopi av melding
Er også sånn person som vil ri mest mulig. Har jo min egen hest + ponnien vi unger deler på men synes selv det er altfor lite. Men nå har jeg fått meg en super hest jeg skal være forytter for to dager i uka. Så nå har jeg tre hester å ri. :) Men sitter å håper noen i stallen trenger en person til å ri en av hestene sine 1-2 ganger i uka. Hest betyr alt for meg og jeg elsker å få ridd mye forskjellig. Eneste som er vanskelig for tiden er at jeg ikke er 18 ennå, altså ikke har lappen og dermed er det vanskelig å forflytte seg til masse staller. Tid har jeg men ikke mulighet til å komme meg til hver eneste stall som har hester som trenger hjelp.

Skulle ønske jeg fant meg en salgstall her i Tønsberg området som trengte hjelp av meg, men det kryr av hester og det kryr av folk som vil ri dem. Kan vel ikke klage så mye heller jeg som nå har tre forskjellige å ri. :)

www.hestegal.no/forum <--- Flott forum. Gå til toppen av siden

Itago

» VIP

Norway

Skrevet - 12/08/2006 :  13:40:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vil også ri så mye som mulig! Har ikke tid til mer enn min egen på hverdagene, men i helger og ferier kunne det vært gøy å hatt flere...Synnes ikke det er så veldig morsomt å ri på tur jeg da, så hadde nok ikke tatt på meg å være tur rytter kanskje men... Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 12/08/2006 :  16:38:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Syns det er kjekt og ri flere, men liker da best hester jeg føler det går fremover med. Jeg har liksom bare gamlingene ute i hagen. De kan jeg ikke trene skikkelig på uansett, men Roxanne! Elsker og trene på den ponnien der! Hun er bare helt rå Men du må bare komme ut hit og ri gamlingene
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.