hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dialekter
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Dialekter
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Madam Fame

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  13:15:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Hvilke dialekter er deres favoritter?

Digger dialekta her på jæren, selv om jeg ikke forstod en dønn dr*t første gangen jeg hørte den for 9-10 år siden..

Også er det jo litt moro å dra fram den gamle (mjøs-området)litt når jeg snakker med naboene her.. De blir litt satt ut da..

Ellers er jeg villt forelsket i Moi-dialekta.. En ()vi har endel med å gjøre kommer derfra, og jeg kunne sitte i timesvis å hørt ham snakke..

Så sjansen er nok temmlig stor for at det er Moi jeg flytter til om det skulle bli aktuelt..

Tonje_

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  13:18:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTonje_  Svar med kopi av melding
Trøndersk som er tingen

Ikke ri fortere enn skytsengelen din kan fly
-Tonje-
Gå til toppen av siden

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 05/07/2006 :  13:20:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sør-Fron.
Det er den aller flotteste dialekten jeg noen gang har hørt, og han jeg kjenner som snakker den passer så fantastisk flott til den dialekten..

Så er jeg også glad i den dialekten Inge Eidsvåg snakker, men jeg er ikke helt sikker på hvor den er fra..
Han kunne jeg lyttet til hele dagen, og så sier han så mye fint og klokt..

Renate

Redigert av - Ildfuglen den 05/07/2006 13:24:32 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  13:23:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Ja Ildfuglen, frøning er en kul dialekt! Selv liker jeg godt min egen dialekt, altså lomvær, men jeg er helt facsinert av vestlending (særlig indre Sogn og nordfjord)..
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  13:41:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
synes trondheim er fint.. er ikke så glad i vestlandsdialektene (stavanger/haugesund/bergen) Gå til toppen av siden

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  14:16:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Liker godt mi eiga dialekt, Ørsting Men sjølv får eg høyre heile tida at eg ikkje snakkar flytande Ørsting Men, men. hehe..

Elles så likar eg veldig godt den dei har i Hauge i Dalane. Hugsar ikkje kva dei "kallar" den, men det er den Bente_og_Etanec snakkar/kjem frå.

Ann Lajla
Bloggen min: http://hest.no/blogg/?bid=524

Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  14:24:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Lom-dialekta er jo kjempetøff :)

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  14:25:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Er litt forelseket i hallingdalen, jeg da. Gå til toppen av siden

*littledevil

» VIP

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  16:14:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*littledevil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*littledevil  Svar med kopi av melding
Er så forelska i trønderdialekt atteh...

Jeg SKAL ha en trøndermann!

-Marte Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 05/07/2006 :  16:16:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
TRØNDERSK *Ego*

Redigert av - Bustetrollet den 05/07/2006 16:17:17 Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  16:18:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Elsker Halling-dialekta jeg =D Mange fine dialekter, men denne har jeg falt helt for ;)
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 05/07/2006 :  16:50:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Synes det er gøy å høre på folk fra Nordland, som Mosjøen, eller Bodø, lofoten osv...
Haugesundsk e sliitomt. Folk fra plasser som Voss o.l. er umulige å forstå.

Liker aller best Tromsø-dialekta jeg:)

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  16:55:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Haugesundsk e sliitomt.
Opprinnelig postet av carambee

Ha ha ha... Torhild klenger seg sikkert ekstra på deg under samlingen.. skal bli morsomt

(jeg klarer å snakke Haugesundsk jeg og, men ikke helt rent.. men sikkert nok til at det er slitsomt)
Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 05/07/2006 :  19:21:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Folk fra valle er komplett umulige å forstå vertfall...

jeg ELSKER haugesund-type-dialekt og kristiansand! i Lom og Otta har de kule dialekter, men jeg skjønner dem ikke så godt...

ellers synes jeg min egen dialekt (egersund) er helt på trynet, men jeg snakker ikke helt rent egersund heller da, heldigvis...
Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  19:32:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Synes bokmål er ålreit jeg :p

Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  19:57:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
Jeg liker dialekten til de som bor i Odda UanSETT hvor mye jeg prøver å etterligne den dialekten, så får jeg det ikke til!!:oP
http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.