hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Vømmøl??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Vømmøl??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 04/07/2006 :  11:13:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Var nettopp på 4H leir og da var dette temaet. Hva synes du om vømmølmusikk, vømmølklær osv? Synes dette var litt stilig jeg. Dessuten var trommisen som spilte i dette "vømmøl-bandet" to av dagane for os, MEGET kjekk. Tror jeg dåner. De spilte "vil du værra me mæ hjæm i natt" å da sto jeg og ei venninne og rakk ut hendene til hver av personene i bandet. Jeg til trommisen og hun til en gammel og feit vokalist. hihi. Hun kødda jo bare men jeg derimot...

Var sinnsykt morsom leir for å gjøre det klart;)

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 04/07/2006 :  11:21:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Hva er vømmøl?? Har aldri hørt det før..
- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 04/07/2006 :  11:22:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hva er vømmøl?? Har aldri hørt det før..

Opprinnelig postet av Bente_og_Etanec

Må spørre om det samme. Aldri hørt det før jeg heller...

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 04/07/2006 :  11:32:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Har aldri hørt om Vømmøl musikk, men har hørt om Vømmøl spelemannslag. Så sier du vømmølmusikk - da tenker jeg automatisk på det spelemannslaget...

http://www.vommol.org/ ?

edit.. Er rimelig sikker på at dette er en blanding av folkemusikk og rock eller noe..

www.hestene.no
Redigert av - Mari^_^ den 04/07/2006 11:36:10 Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 04/07/2006 :  13:23:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Vømmøl ja, er vømmøl festival hvert år på verdal. Jeg er født og oppvokst med vømmel:) Musikken er en gjeng med menn som synger viser som rimer og synger på bredeste dialekt. Vil du være med meg hjem i natt, er ikke vømmøl sang, men too far gone. Vømmøl har: gammel poteta, førekorte, slaktarn, råttistokken, spettet og auksjonsvisa blandt annet. Vømmøl er et teaterlag som har forestillinger på stiklestad om sommerne.
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 04/07/2006 :  16:02:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
I all verden??? Aldri hørt om vømmøl?? Vømmøl spellmannslag med Hans Rotmo i spissen er skikkelig bra låvefæst musikk, men de spiller vel ikke lenger. Er også oppvokst på bøgda, og vømmøl var fast innslag på bøgdafæst

"Vil du værra med mæ hjæm" er Ingebrigtsen (kommer ikke på fornavnet, men er pappan til hoppern Tommy) fra the Kids.

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)

Redigert av - Natalie_S den 04/07/2006 16:08:08 Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 04/07/2006 :  17:26:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Vømmøl er jo bare herlig, har du med deg en sau er det gratis inngang på festivalene faktisk;p Mamma kommer fra samme byggd som de, å jeg har ikke så vedig ulik dialekt fra de. Spettet og gammelpoteta er best. Ler like mye hver gang jeg hører spettet.
Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 04/07/2006 :  19:47:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Apropos le: Jeg hørte en sang i dag da jeg var på veit til jobb. Sommerarbeid. Jeg jobber sammen med stefarfaren min så han har bare "vømmølmusikk" i bilen. Så da hørte jeg en sang som het "Fæst i natt" av Hans Rotmo. Jeg trodde serriøst jeg skulle le meg skall. Var så sinnsyk tekst og han sang på så morsom måte. Genialt!
Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

jeglikerhester

Skrevet - 04/07/2006 :  21:04:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det har jeg aldri hørt om og takk og lov for det. Takler ikke sånn bygdeting (no offence), har bodd altfor leeeenge på landet.. hehe Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  01:35:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Ingen slår spettet, fy fadern den er gull.
" æ brukt spætt æ
- åja, hva itj det du som kjørd trøkk da?
- nei! æ brukt spætt æ.
- trudd da han budd henn i ny fløya på sykeheimen æ.
- dæm hi væl bøggd æn ny fløy ja, men æ hi ailer virri der æ. Æ brukt spætt æ."

Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  02:01:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
kan noen utdype det greiene litt mere??klær og sånn..?
*født på beste vestkant:p*

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  02:17:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
http://www.vommol.org/bildearkiv
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  20:42:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Æ sku lær mæ å kjør bil, ja det var itj tvil, æ hadd bildilla!

*gaule!*

Digger dem
Gå til toppen av siden

jameho

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  22:36:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Var inne på siden og kikka. Vet ikke helt hvor godt jeg liker musikken, men det så da skikkelig moro ut. :)

Hjemmeside: http://www.freewebs.com/kajaroma/
http:/www.freewebs.com/lardalhesteforening/
Gå til toppen av siden

Stjerneskudd.

» VIP

Norway

Skrevet - 07/07/2006 :  14:02:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStjerneskudd.  Svar med kopi av melding
Vømmøl er stort, og Hans Rotmo er konge!!!

Tekstene er så utrolig bra!

Kanskje man må være "innfødt" for å skjønne humoren?

Stina og Skuddis Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.