hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvordan nappe man?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Hvordan nappe man?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

S.Rinaldo

» VIP

Skrevet - 04/07/2006 :  09:45:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei..

Jeg har en kaldblods som har kort man, men den er gangke tjukk øverst. nederst er den tynn men blir tjukkere oppover.

Har lyst den skal være like tynn over hele. Men er ikke sikker på hvordan man skal gjøre.

Noen som har noen tips på hvordan jeg skal nappe/klippe den tynn?

Er bilder av henne på vip'n min om dere vil se:)

Klem Marita

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  03:34:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Ser at ingen har svart enda, du kan evt. søke på søkefunksjonen-syns jeg husker at det var noen debatter ang. napping av man
Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

Liten_Lista

» VIP

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  17:00:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kjøp det en liten nappekam av stål for den er strek nok til å tåle nappinga i tilegg er det greit å ha en hårklemme til ¨holde vekk deler av manen for det er lettest å dele opp manen i deler liksom.

Så tar du litt man (ca 5cm bredde hvis den er normalt tjukk) holder i enden av manen og tuperer bort det som er kortere enn det du holder i. Tilslutt blir det igjen litt man du fotsatt holder i, dette surrer du 2 runder rundt nappekammen og drar til Det er viktig at du ikke napper for mye av gangen, for da ryker håret på midten istede for å gå av med rota (det er da det blir jevnt og pent...)

Heheh.. Håper du skjønte det!

Lykke til

Feltritt - Tre ganger så gøy!!! Gå til toppen av siden

Hanniball

Norway

Skrevet - 07/07/2006 :  12:56:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanniball  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanniball  Svar med kopi av melding
Om man ikke får det med hårrota,står det rett opp etter noen uker!tro meg!Den feilen har jeg gjort,og gud hvor jeg angra!Spessielt når man skal på stevner...Ikke kunne jeg ha den normalt,og om jeg flettet den,som jeg pleier å gjøre,sto det jo hår fra alle kanter som ikke ble med i flettene=(
www.svenvonhannawald.piczo.com
www.linnta.piczo.com
Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 13/07/2006 :  15:24:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Jeg pleier å ta en lokk mellom venstr tommel og pekefinger (er høyrehendt), så tar jeg høyre tommel og pekefinger og skyver opp og ned på den lokken(nesten som tuppering). Deretter nøkker jeg til med venstre.

Da blir manen både tynnere og kortere. Til slutt går jeg over med en trimmekniv, for å gjøre den bein.
Gå til toppen av siden

Liten_Lista

» VIP

Norway

Skrevet - 13/07/2006 :  21:52:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg pleier å ta en lokk mellom venstr tommel og pekefinger (er høyrehendt), så tar jeg høyre tommel og pekefinger og skyver opp og ned på den lokken(nesten som tuppering). Deretter nøkker jeg til med venstre.

Da blir manen både tynnere og kortere. Til slutt går jeg over med en trimmekniv, for å gjøre den bein.

Opprinnelig postet av Marte&Don:)

Hehe.. Tror hesten din har tynn man, hadde den hatt tjukk man ville du fått vannblemmer etter halve manen om du gjorde det uten kam. Jeg får hvertfall det..

Jepp, viktig å få med rota, da burde man ikke nappe mye om gangen for da "knekker" bare håra på midten!

nn

Afghanistan

Skrevet - 13/07/2006 :  23:53:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvorfor må dere på død og liv nappe manen til hestene deres når dere kan gå til anskaffelse av en saks som tynner? Dette selger de f eks på Hööks til en rimelig penge. Gå til toppen av siden

Liten_Lista

» VIP

Norway

Skrevet - 14/07/2006 :  09:22:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hvorfor må dere på død og liv nappe manen til hestene deres når dere kan gå til anskaffelse av en saks som tynner? Dette selger de f eks på Hööks til en rimelig penge.

Opprinnelig postet av BirreogVickie

Fordi når den manen som er trimmet med sånn kniv vokser opp, står den rett opp.. Det blir heller ikke like jevnt og pent som når man napper.

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 14/07/2006 :  10:26:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Marte&Don:)

Hehe.. Tror hesten din har tynn man, hadde den hatt tjukk man ville du fått vannblemmer etter halve manen om du gjorde det uten kam. Jeg får hvertfall det..

Jepp, viktig å få med rota, da burde man ikke nappe mye om gangen for da "knekker" bare håra på midten!

Opprinnelig postet av Challe_og_Mille

hehe, det får jeg også, men jeg pleier å ta det over flere dager:)
Gå til toppen av siden

Chili

» VIP

Skrevet - 18/07/2006 :  23:14:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg napper også med fingrene, sånn som Marthe&Don, og for ikke å få sår/vannblemmer plastrer jeg fingrene med sportstape før jeg begynner å nappe. Hvis man gidder (napping tar lang tid) kan man da ta alt i en omgang uten å få ødelagte fingre.

Jeg pleier bare å jevne med en vanlig saks.
Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 19/07/2006 :  00:29:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Napper heller ikke med liv å død *fnis* men har derimot kjøpt en nappekam fra Hooks, tror den kostet 2/300,-
Har kun testet på noen hårstrå, skal brukes når hesten kommer fra beite da han har fått traaav man nå
Begyner å seige seg opp til 2 år, så da passer han litt kortere man nå også!

Har hørt ved napping*roten kommer med* er ikke vondt for hestene men snarest mer massasje-behagelig, hvor mye føler dem i mannen? Til tider ser det jo som noen av dem skriker AU ved napping..!

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen.
Redigert av - Don-Pedro den 19/07/2006 00:31:41 Gå til toppen av siden

sandrapizi

» VIP

Norway

Skrevet - 22/07/2006 :  17:11:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hvorfor må dere på død og liv nappe manen til hestene deres når dere kan gå til anskaffelse av en saks som tynner? Dette selger de f eks på Hööks til en rimelig penge.

Jeg så inpå hooks sin hjemmeside isted, og der hadde de ingen sånn klippe greier. skulle gjærne hatt det jeg også. Men hvor får man kjøpt slik da?
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 23/07/2006 :  21:54:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Jeg så inpå hooks sin hjemmeside isted, og der hadde de ingen sånn klippe greier. skulle gjærne hatt det jeg også. Men hvor får man kjøpt slik da?

Opprinnelig postet av sandrapizi

Denne f eks:

http://www.hooks.no/Butik/assets/product_images/mellan/720086.jpg
Gå til toppen av siden

Hanniball

Norway

Skrevet - 23/07/2006 :  23:06:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanniball  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanniball  Svar med kopi av melding
Jeg er så elendig på napping av man og sånt!Og jeg greier ikke bruke sånn nappe greier,eller sånn tynne saks=( Er helt oppgitt jeg...blir til at jeg må nappe litt hver dag, med fingrene,så de ikke dør av sårhet...Men det er så driit kjedelig=/
www.svenvonhannawald.piczo.com
www.linnta.piczo.com
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.5 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.