hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ha traver som barfothest?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Trav
 Ha traver som barfothest?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  18:14:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Noen som har det eller har prøvd det?
Da mener jeg såklart en hest som går løp.

Travhoppa mi er barfot nå, vært det siden september 05. Og fungerer bra som det.
Hun har ikke vært brukt som traver iløpet av denne tiden, men det har jeg lyst til å prøve på igjen etterhvert. Men jeg har ikke lyst til å sko henne.

marte+quicky

Skrevet - 29/06/2006 :  18:54:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvordan trener du hu?? og hvor? (lix underlag og sånt...)
Du finner meg på ForumHest!

www.hestene.no
Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  19:01:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Akkurat nå som hun går på beite blir det ikke sånn kjempe masse trening, men jeg rir henne litt nå og da. Bare sånne koseturer.
Når hun kommer hjem fra beite skal jeg begynne treningen igjen.

Jeg bruker henne på allslags underlag, asfalt, grus, i skogen osv.
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 29/06/2006 :  19:18:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har også fundert litt på det.
Om jeg kan starte ponni-montè med Rosita, og hun går jo barfot.
Jeg vil tro det går bra med henne jeg ja.

Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 29/06/2006 :  21:35:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
For hester som går i litt annen trening enn "hobbybasis" tror jeg det må på noen sko, fordi hestene må kunne trenes i milevis pr uke, samt tåle maksimale belastninger på mer eller mindre skarp travbanegrus. Dessuten er hurtig trav ofte en balanseringssak, og hestene går med forskjellige typer sko etter hvordan, med hva slags teknikk de løper. Gå til toppen av siden

marte+quicky

Skrevet - 29/06/2006 :  22:16:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har du trent hardt uten sko da? Hvis du har gjort det, og det har gått bra, så ville jeg si det var et forsøk verdt.
Det er mange som kjører skoløs i løp, men de setter som regel på sko etterpå igjen da... Oxo kommer det jo ann på balansen da, man skor jo hesten så den skal funger best mulig i travet og i løp...

Du finner meg på ForumHest!

www.hestene.no
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  22:27:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
bullern har vel hestene sine barfot??
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Norm Rigel

» VIP

Skrevet - 29/06/2006 :  22:39:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vinter halv året da? Fordel med tak i bak høvene.....
Ingen ting er ikke så galt at det ikke er godt for noe:)

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  22:51:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
En travhest som stod her før, Ideal Crown, gikk mye barfot. Det gikk bra, også på vinteren. Han startet ikke jevnlig, bare innimellom. Men etter en skade i ene hasen gikk han bedre med sko.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  23:27:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har du trent hardt uten sko da? Hvis du har gjort det, og det har gått bra, så ville jeg si det var et forsøk verdt.
Det er mange som kjører skoløs i løp, men de setter som regel på sko etterpå igjen da... Oxo kommer det jo ann på balansen da, man skor jo hesten så den skal funger best mulig i travet og i løp...

Opprinnelig postet av marte+quicky

Nei jeg har ikke trent hardt uten sko. For hun må trenes forsiktig opp igjen.
Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 29/06/2006 :  23:27:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Norne er barfot hest. Tjent ca 800 000 kr. Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  23:28:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Vinter halv året da? Fordel med tak i bak høvene.....

Opprinnelig postet av Norm Rigel

Ja det er sant.
Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  23:31:19  Vis profil  Svar med kopi av melding

Eieren til Norne bruker boots ved trening vinterstid,og ved f.eks intervalltrening på grusvei.

Redigert av - Kine og Tassen den 29/06/2006 23:32:20 Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  23:33:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Norne er barfot hest. Tjent ca 800 000 kr.

Opprinnelig postet av linki

Oi, så moro å høre Hun som har trimma høvene til hestene våre mente det at det ikke var noe problem å ha traver som barfothest, men det kan jo hende det er forskjellig fra hest til hest.
Nå er ikke jeg no fanatiker når det gjelder barfot, men jeg har virkelig fått opp øynene for dette, og synes det er topp at hester får være barfot om det fungerer bra for hest og eier.

Siden det fungerer så bra på hoppa mi har jeg ikke lyst til å sko henne. Men det får vel bare bli sånn at jeg prøver henne uten sko på banen når den tid kommer, enten går det eller så går det ikke.
Gå til toppen av siden

Irriducibili

» VIP

Skrevet - 30/06/2006 :  15:03:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er svært få som har klart å ha traverene sine barfot. Norne er en, men jeg kan ikke se at han har gått spesielt bra i det siste selv om han har tjent endel. Det som er felles for dem som prøver å ha hestene barfot er at de alle har vært avhengig av boots. Jeg vet til nå ikke om en eneste en som har klart å holde traveren barfot uten bruk av botts.

Det avhenger også veldig av hva underlag du har til hesten utenom trening, hvilke utemuligheter hesten har. Dersom hesten din fungerer bra nå er det bare å fortsette. Men jeg er litt redd for at du vil bli nødt til å sko når treningen blir mer seriøs. Største problemet er jo at underlaget hestene trenes på sliter for mye, og hestene trener ofte. Derfor er de få som klarer å få det til å holde. Men som sagt, det er ingen grunn til ikke å prøve! Jeg vet at et problem er også at dersom man skal bruke botts i trening, er det ikke alltid de sitter godt nok under hurtigkjøring. Boots som ramler av hele tiden er grusomt irriterende, det kan jeg skrive under på :)

En annen ting med å være skoløs er balansering i løp. Siden mange hester er avhengig av ulik tyngde på skoene kan dette bli en utfordring om hesten skal være skoløs og den trenger balansering.
Gå til toppen av siden

*Varg*

» VIP

Norway

Skrevet - 02/07/2006 :  14:03:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Varg*  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*Varg*  Svar med kopi av melding
Jeg har en som går mye uten sko i trening (han er ikke barfothest, går bare skoløs så mye som mulig), han må ha sko på frambeina i løp pga ballanseringa, og om vinteren slår jeg på broddsko for boots virker klumpete og vi kan ikke skulke treninga fordi det er glatt

Tror det vil være vanskeli å ha en traver uten å sko i det hele tatt, da må man i allefall ta en del hensyn og f.eks ikke starte løp i perioder om vinteren når banene ikke er einet til å gå skoløse på.

www.soyset.com
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.