hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Tynne hester?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Tynne hester?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Sassy69

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  15:25:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSassy69  Svar med kopi av melding

Jeg får stadig kommentarer om at hoppa mi er så tynn.
Det er ikke særlig gøy. Føler at folk tror jeg ikke mater henne.

Hun har vert slik helt siden jeg kjøpte henne, har prøvd alle mulige måter for å feite henne opp, men hun er og blir tynn.
Egentlig er hun ikke tynn heller, bare veldig slank.
Er hvertfall lei av komentarene "ååå, se så TYNN golden er, stakkar"..

Synes dere hun er tynn?

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 29/06/2006 :  15:33:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
synes ikke hun så tynn ut. Sett mange fler som er mye verre.. om ribbeina hadde stikket ut er en annen sak, men her synes de jo bare.. Naboen henst er likedan. men hun legger heller aldri på seg selv om hun spiser bra, så damene liker vel å passe vekta;)
Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p Gå til toppen av siden

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 29/06/2006 :  15:37:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
forresten; nydelig den hoppa di var:)
Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p Gå til toppen av siden

Hirsaluohkka

» VIP

Skrevet - 29/06/2006 :  15:53:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHirsaluohkka  Svar med kopi av melding
Syns ikke at ho er for tynn.

Det er uansett bedre å være noe for tynn, enn å være overvektig (som mange hester er... Hoppa mi og)

Ellen Gå til toppen av siden

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  15:54:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Ei sånn rase SKAL vere "tynn" (for rasa er det passelig, men for dei som er vand med fjordhestar ol vil seie den er tynn). Så nei, eg synes den er heilt passeleg, og kjempe fin!
Ann Lajla
Bloggen min: http://hest.no/blogg/?bid=524

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 29/06/2006 :  15:57:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noen hester legger ikke på seg, rett og slett.
Og hun der er jo slank og elegant. Kjempe pen! Det er jo sånn de skal være, er det ikke?

Det kan jo sammenlignes med oss mennesker.
Noen er tynne, og spiser som noen griser, men legger ikke på seg, pga. høy forbrenning(?) kanskje.
Mens andre legger på seg fort, og kan få problemer med å holde vekta akkurat passe.

Redigert av - Bustetrollet den 29/06/2006 15:59:48 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  16:05:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg synes ikke den hesten ser tynn ut, derimot veldig slank og fin :)
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  16:30:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
HERREGUD for en nydelig hest du har!!!! Synes hun ser akkurat passe ut jeg og som andre sier ovenfor her er det vel mer vanlig og farligre at hestene er for tykke.
Vil tro de er slik som oss, noen legger lett på seg andre gjør det ikke (-:

Forhesten jeg hadde, kaldblodstraver var som en bolle uansett hvor mye og hardt jeg trimmet han.
Ulskaug derimot er slank uansett og jeg skimter ribbeina hans også. I begynnelsen var jeg redd for at han ikke trivdes og syntes han var tynn, men nå vet jeg at han bare er slik..

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

munti

Skrevet - 29/06/2006 :  16:38:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kunne jo helt fint ha blitt litt rundere i formene så hadde hun sett litt bedre ut.

Men for tynn det er hun ikke.

Hun har et sånt dypt og fint bryst, samt at hun er ganske brei rundt magen.Det skal ikke bare foring til, men trening også for å "kle på" henne fordi hun har litt kanter her og der som stikker ut og store knokkler.
Det er nok litt vanskeligere å få disse hestene med denne formen til å se rundere ut, men det er ikke umulig.

Det kan ta kansje to år å få til.

Jeg har brukt to år på å "kle på" min hest.

Men nå er han kansje litt feit.

Legger med noen bilder jeg så kan du få se.

Meget pen hest det du har, også har hun riktig farge.

Men det har jo noe å si hva du skal bruke hesten til da. hvor mye muskelmasse og fett den skal ha.

2003 ingen muskler og meget tynn.

Nå. Dressur hesten min har gått på beite siden 1 Mai men trenes

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  16:38:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Tynn? Jeg syns hesten ser veltrent og flott ut! Skulle gjort mye for at mine to firbeinte hadde klart å blitt like strøkne midt på sommeren!
Nei, trøst deg med at du har en vakker hest! Hun ser akkurat ut som hun bør være! Hva andre måtte legge seg oppi trenger du ikke å bry deg om, det har mye på rasen og si også!

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 29/06/2006 :  17:03:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei og hopp! Jeg synes hesten din er tynn, men den er ikke FOR tynn. Jeg sliter med det samme selv på min. Hun er likedan som din. Jeg kan se ribbeina, men de stikker ikke faretruende ut - enda...

Hun går nå på sommerbeite, så jeg følger nøye med henne for hun kan ikke bli tynnere enn det hun er nå, da må hun få tilleggsfòr. Det tar lang tid å fòre opp en hest, og du må nok regne med hvertfall 4 uker før du ser resultatet.

Selv vurderer jeg å tilleggsfòre med Champion oppdrett og byggpellets, 2 ltr av hver 2 ganger dagen. Dvs 4 ltr pr dag. Dette er fòring som er tilpasset min hest og hennes "timeplan". Om jeg ikke begynner med det nå når hun går på beite, så begynner jeg med det fra høsten av når hun kommer inn.

Hun skal fetes opp det er helt klart, for selv om man har en slank rase skal ikke ribbeina synes. Men du har en utrolig vakker hest!!!
Gå til toppen av siden

jameho

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  17:52:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ribbeina synes, men altfor tynn er hun vel ikke. Sant som flere sier her at noen bare ikke legger på seg. Min hest er også tynn, men skjønner nå at hun ikke er av den typen som legger best på seg. Så lenge de er sunne og friske tror jeg ikke vi skal bekymre oss, men heller konsentrere på det å bygge muskler, og det tar tid ja..

Her er snuppa mi:

Enig i at du har en flott hest.

Redigert for å applaudere Munti for å ha gjort en kjempejobb med sin hest.

Hjemmeside: http://www.freewebs.com/kajaroma/
http:/www.freewebs.com/lardalhesteforening/

Redigert av - jameho den 29/06/2006 17:58:32 Gå til toppen av siden

Sassy69

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  18:02:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSassy69  Svar med kopi av melding
Hei!

Tusen takk for svar alle sammen
Godt å høre at dere hvertfal ikke synes at hun ser helt avmagra ut.

Jeg har også tenkt at ja, om man tar en tur på travbanen, så ser vel de fleste hestene ut som henne. Men ikke så gøy når man stadig får kommentarer om at hun nesten ser "vannskjøtet" ut..

munti: WOW! for en forskjell på den hesten din.. På det første bildet så han jo veldig tynn og lite muskuløs ut, men på bilde nr 2 så han jo helt fantastis ut!

Ja, hun trenger nok å "kles på" litt, hadde litt mer muskler tidligere, men nå når hun går med føll, og de siste mnd før følling så har det ikke blitt så mye trening, og hun har blitt mer kantete..

Da jeg kjøpte henne for 1,5 år siden hadde hun den typiske traverkroppen, synes hun er litt mer ridehestaktig nå..

Slik så hun ut da:

Beklager for store bilder, vet ikke hvordan jeg forminsker

Redigert av - Sassy69 den 29/06/2006 18:08:05 Gå til toppen av siden

belinda1982

» VIP

Skrevet - 29/06/2006 :  18:10:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidebelinda1982  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebelinda1982  Svar med kopi av melding
Synes hesten din var flott!
Hestene er vel som oss mennesker.Alle er ulike..
Noen har rett og slett super forbrenning og kan ete til de ser mannen med ljåen,mens andre kan ikke engang kikke på feitendes mat før kiloa strømmer på..

http://www.belinda1982.piczo.com Gå til toppen av siden

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  18:49:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hei!

Tusen takk for svar alle sammen
Godt å høre at dere hvertfal ikke synes at hun ser helt avmagra ut.

Jeg har også tenkt at ja, om man tar en tur på travbanen, så ser vel de fleste hestene ut som henne. Men ikke så gøy når man stadig får kommentarer om at hun nesten ser "vannskjøtet" ut..

munti: WOW! for en forskjell på den hesten din.. På det første bildet så han jo veldig tynn og lite muskuløs ut, men på bilde nr 2 så han jo helt fantastis ut!

Ja, hun trenger nok å "kles på" litt, hadde litt mer muskler tidligere, men nå når hun går med føll, og de siste mnd før følling så har det ikke blitt så mye trening, og hun har blitt mer kantete..

Da jeg kjøpte henne for 1,5 år siden hadde hun den typiske traverkroppen, synes hun er litt mer ridehestaktig nå..

Slik så hun ut da:

Beklager for store bilder, vet ikke hvordan jeg forminsker

Opprinnelig postet av Sassy69

åååhh, så fiin hest=)

fine steg

Start degen med et smil,
så er det unnagjort

Never give up on the things that make you smile! Gå til toppen av siden

crusabell

» VIP

Skrevet - 29/06/2006 :  22:07:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
synes hun ser litt tynn ut,men LANGT fra vankjøttet. de som antyder noe sånt har ikke peiling. riktig så fin var hun Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.7 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.